AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hva er det vi driver med? Vi sitter å shamer hverandre:"slik kan du ikke gjøre det!" "Æsj,vasker du undertøy ved bare xx !?grader " "æsj, skifter du ikke på senga hver uke?! " Og "æsj, bruker du dusj håndkle flere ganger!?" Og lignende.. Hva er dette slags nedbrytende oppførsel? Vi har alle våre preferanser og slik shaming finns det ingen unnskyldning for. Skal vi slutte med det nå? Hva tror dere slik gjøre med folk som selvfølelse? Når alt de gjør er feil? Fy fader,som dere irriterer meg ved å oppføre dere som om det dere gjør er fasit for alle! Anonymkode: 2fbc1...c12 5 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Du kommer aldri til å bli kvitt de kommentarene. Man må heller lære seg å ikke bry seg. Anonymkode: cc9a6...34b 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du kommer aldri til å bli kvitt de kommentarene. Man må heller lære seg å ikke bry seg. Anonymkode: cc9a6...34b Jeg bryr meg ikke,jeg er voksen nok til å stå for det jeg mener selv. Men folk som dras hit og dit og ikke finner faste ståsted på grunn av slike besserwissere, de er det verre med. Det skal ikke være en sovepute at man må lære seg ikke å bry seg. For folk bryr seg. For meg tok det mange år å lære at folk på internett stort sett er folk som ikke aner hva de snakker om, lavpannede folk som lager sine egne sannheter som hvertfall ikke er basert på fakta fra troverdige kilder. Anonymkode: 2fbc1...c12 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Ordet "shame" må bare døøøø. Anonymkode: d54e1...7b4 4
xcvbnm Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er det vi driver med? Vi sitter å shamer hverandre:"slik kan du ikke gjøre det!" "Æsj,vasker du undertøy ved bare xx !?grader " "æsj, skifter du ikke på senga hver uke?! " Og "æsj, bruker du dusj håndkle flere ganger!?" Og lignende.. Hva er dette slags nedbrytende oppførsel? Vi har alle våre preferanser og slik shaming finns det ingen unnskyldning for. Skal vi slutte med det nå? Hva tror dere slik gjøre med folk som selvfølelse? Når alt de gjør er feil? Fy fader,som dere irriterer meg ved å oppføre dere som om det dere gjør er fasit for alle! Anonymkode: 2fbc1...c12 I enkelte tilfeller, ja. "Ehh, nei altså jeg vasker undertøyet på 30 grader jeg, ønsker ikke at det skal bli så slitt" ifølge kvinne 42. Hmm, digg iks. Da tenker jeg vi må step the fuckkk up. Nasty shit skal ikke tolereres. Men hvis folk vil være ekle, go you. Og folkens, gjør dere selv en tjeneste å faktisk skifte på sengen mer enn en gang hver 6 mnd. Midden digger det, men folk vil ikke digge deg.
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Hvorfor skal vi slutte med det? Man må jo si ifra så folk kan ta seg sammen Anonymkode: 2786c...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ordet "shame" må bare døøøø. Anonymkode: d54e1...7b4 Har du et bedre ord å bruke? Anonymkode: 2fbc1...c12
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal vi slutte med det? Man må jo si ifra så folk kan ta seg sammen Anonymkode: 2786c...bf3 Ja,ikke sant.. du greier ikke å komme opp med noe bedre ? Anonymkode: 2fbc1...c12 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du et bedre ord å bruke? Anonymkode: 2fbc1...c12 Ydmyke, latterliggjøre, henge ut, rakke ned på, eller den jeg liker minst "å skamme ut noen" Anonymkode: bd5c7...7bf
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august xcvbnm skrev (13 minutter siden): I enkelte tilfeller, ja. "Ehh, nei altså jeg vasker undertøyet på 30 grader jeg, ønsker ikke at det skal bli så slitt" ifølge kvinne 42. Hmm, digg iks. Da tenker jeg vi må step the fuckkk up. Nasty shit skal ikke tolereres. Men hvis folk vil være ekle, go you. Hæ? xcvbnm skrev (13 minutter siden): Og folkens, gjør dere selv en tjeneste å faktisk skifte på sengen mer enn en gang hver 6 mnd. Midden digger det, men folk vil ikke digge deg. Ironi Anonymkode: 2fbc1...c12
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja,ikke sant.. du greier ikke å komme opp med noe bedre ? Anonymkode: 2fbc1...c12 Trenger ikke bedre grunn Anonymkode: 2786c...bf3
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er dette slags nedbrytende oppførsel? Vi har alle våre preferanser og slik shaming finns det ingen unnskyldning for. Skal vi slutte med det nå? Veldig bra! Helt enig! Tusen takk! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jeg tenker at mange ikke vet hvor skadelig det er og hvor store negative effektene det har på andre. Men jeg tenker at mange ikke vet hvordan de kan si ting uten å være sårende eller nedlatende til andre. Så de som kan og vil, må gjerne gi noen eksempler og lage øvelser slik at folk kan lære hvordan de gjør det. Anonymkode: 55e18...54d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Veldig bra! Helt enig! Tusen takk! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Jeg tenker at mange ikke vet hvor skadelig det er og hvor store negative effektene det har på andre. Nei, de aner ikke omfanget! Mange har så dårlig selvtillit og liten tro på egne valg fordi folk på SOMe driver med dette tøyset og forteller hvordan ting "skal"gjøres. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men jeg tenker at mange ikke vet hvordan de kan si ting uten å være sårende eller nedlatende til andre. Så de som kan og vil, må gjerne gi noen eksempler og lage øvelser slik at folk kan lære hvordan de gjør det. Anonymkode: 55e18...54d Anonymkode: 2fbc1...c12
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bryr meg ikke,jeg er voksen nok til å stå for det jeg mener selv. Men folk som dras hit og dit og ikke finner faste ståsted på grunn av slike besserwissere, de er det verre med. Det skal ikke være en sovepute at man må lære seg ikke å bry seg. For folk bryr seg. For meg tok det mange år å lære at folk på internett stort sett er folk som ikke aner hva de snakker om, lavpannede folk som lager sine egne sannheter som hvertfall ikke er basert på fakta fra troverdige kilder. Anonymkode: 2fbc1...c12 Du gjør veldig mye av det du påstår selv i HI at du ønsker slutt på. F.eks tror ikke jeg på "fakta fra troverdige kilder" og da er jeg idiot i følge deg. Kan ikke jeg få være idiot uten at du dømmer meg. Anonymkode: 07e23...87e
Mezzosoprena Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er det vi driver med? Vi sitter å shamer hverandre:"slik kan du ikke gjøre det!" "Æsj,vasker du undertøy ved bare xx !?grader " "æsj, skifter du ikke på senga hver uke?! " Og "æsj, bruker du dusj håndkle flere ganger!?" Og lignende.. Hva er dette slags nedbrytende oppførsel? Vi har alle våre preferanser og slik shaming finns det ingen unnskyldning for. Skal vi slutte med det nå? Hva tror dere slik gjøre med folk som selvfølelse? Når alt de gjør er feil? Fy fader,som dere irriterer meg ved å oppføre dere som om det dere gjør er fasit for alle! Anonymkode: 2fbc1...c12 Kan ikke bare folk gjøre ting riktig da, så slipper vi det
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du gjør veldig mye av det du påstår selv i HI at du ønsker slutt på. F.eks tror ikke jeg på "fakta fra troverdige kilder" og da er jeg idiot i følge deg. Kan ikke jeg få være idiot uten at du dømmer meg. Anonymkode: 07e23...87e Du tror ikke på fakta fra troverdige kilder? Anonymkode: 2fbc1...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå