AnonymBruker Skrevet 19. oktober #21 Skrevet 19. oktober Tror det er begge deler. Jeg er vokst opp med Ozzy, Foo Fighters, Pink Floyd m.m. Fra barneskolen begynte jeg å høre på enda hardere sjangre. I dag elsker jeg skikkelig tung metal, deathcore også noe black metal. Men kan fint høre på Joni Mitchell også. Er ganske altetende, men noe jeg aldri hører på er typ VG-lista topp 20 og musikk som spilles på p3. Anonymkode: 8d5fb...512
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #22 Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 19.15): Musikksmaken vår formes av en blanding av psykologi, miljø og biologi. Anonymkode: 7740a...e6e Tja, vokste opp med bare country, hører på alt annet enn det. Anonymkode: 4749c...49b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #23 Skrevet 19. oktober Det er jo ikke enten eller. Mange liker begge og det kan gå i faser gjennom livet. Det kan være tilfeldigheter som gjør det. Anonymkode: b120e...0ec
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #24 Skrevet 24. oktober Et annet interessant aspekt er hvor mye en faktisk bruker musikk ila en dag, mnd eller år. For min del er det bortimot ekstreme mengder. Når jeg er hjemme, er det alltid jazz på i bakgrunnen. Skal jeg lytte aktivt er det som regel metal, prog eller rock. Om natten er det ambient. Tilsammen tusenvis av timer på et år. Anonymkode: 71542...dbd 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #25 Skrevet 24. oktober Eksponering og personlighet/smak, vil jeg tro. Jeg får vondt i sjela av moderne pop, som høres ut som AI uten å være det – men faktisk AI høres ironisk nok ofte mer ekte og levende ut. Jeg er oppvokst med svensktopp hjemme, men det gir meg ingenting. Ble eksponert for bl.a. Stevie Wonder og kompleks musikk med skeive takter da jeg spilte i korps, og det har derimot åpna en del dører mot f.eks. funk og progressiv metall/rock. Liker gjerne musikk av dyktige musikere. Akkurat nå hører jeg f.eks. på den siste skiva til Opeth, mens i stad gikk det i et Ole Børud-album. Liker pop om den er eldre, velspilt og velprodusert. Anonymkode: eeee0...486
Ramsay Street Skrevet mandag kl. 13:10 #26 Skrevet mandag kl. 13:10 Født i 1981 her, og da ble jeg oppvokst med pop via radioprogrammet Ti i skuddet og TV-programmet TopPop. Liker også lett rockemusikk, som Europe, Bon Jovi og Ole Evenrud. Brølaper som AC/DC, Metallica, Rammstein, Sex Pistols osv osv... det kan jeg ikke fordra! Høres ut som kattunger som blir torturert.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:28 #27 Skrevet mandag kl. 13:28 Født på 70-tallet. Hørte først mye på ABBA. Så ble det A-Ha, Creation, Lippo Lippi, Spandau Ballet, Alphaville, Ultravox, Pet Shop Boys, Wham, Modern Talking, Bronski Beat, Berlin, Eurythmics. Stor fan av synth pop. Burde man gått til psykolog? Anonymkode: acda1...9fe
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:33 #28 Skrevet mandag kl. 16:33 AnonymBruker skrev (På 24.10.2025 den 13.55): Eksponering og personlighet/smak, vil jeg tro. Jeg får vondt i sjela av moderne pop, som høres ut som AI uten å være det – men faktisk AI høres ironisk nok ofte mer ekte og levende ut. Jeg er oppvokst med svensktopp hjemme, men det gir meg ingenting. Ble eksponert for bl.a. Stevie Wonder og kompleks musikk med skeive takter da jeg spilte i korps, og det har derimot åpna en del dører mot f.eks. funk og progressiv metall/rock. Liker gjerne musikk av dyktige musikere. Akkurat nå hører jeg f.eks. på den siste skiva til Opeth, mens i stad gikk det i et Ole Børud-album. Liker pop om den er eldre, velspilt og velprodusert. Anonymkode: eeee0...486 Opeth! Jeg falt av da de gikk over til veldig mye mer progete musikk, men elsker Blackwater Park, My Arms Your Hearse, Deliverance og Damnation. Fantastiske album. Falt også av Katatonia da de gikk over til mer "klassisk heavy" og også mer progete musikk, med mer vekt på gitar-shredding. Tror det var da Anders sluttet å involvere seg det gikk i den retningen....de platene jeg likte best var Viva Emptiness, The Great, Cold Distance, Dead End Kings og The Fall of Hearts. Og Porcupine Tree, samme historien, falt av med The Incident. Liker du noen av de også? Anonymkode: ba8c5...626
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:39 #29 Skrevet mandag kl. 16:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Født på 70-tallet. Hørte først mye på ABBA. Så ble det A-Ha, Creation, Lippo Lippi, Spandau Ballet, Alphaville, Ultravox, Pet Shop Boys, Wham, Modern Talking, Bronski Beat, Berlin, Eurythmics. Stor fan av synth pop. Burde man gått til psykolog? Anonymkode: acda1...9fe Jeg stusser på Creation, Wham og Modern Talking, men det andre veier opp, så du er frikjent Anonymkode: ba8c5...626
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:44 #30 Skrevet mandag kl. 16:44 Ramsay Street skrev (3 timer siden): Født i 1981 her, og da ble jeg oppvokst med pop via radioprogrammet Ti i skuddet og TV-programmet TopPop. Liker også lett rockemusikk, som Europe, Bon Jovi og Ole Evenrud. Brølaper som AC/DC, Metallica, Rammstein, Sex Pistols osv osv... det kan jeg ikke fordra! Høres ut som kattunger som blir torturert. Rammstein brøler da ikke.....hørt sånn blasfemi! Anonymkode: ba8c5...626 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå