Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa vår er snart 20md'er, og vi har nå behov for et ekstrasete til mannens arbeidsbil...

I "min" bil har vi et cosmic sete som vi er godt fornøyd med, men dette er ikke mulig å bruke i hans bil, iallefall ikke bakovervendt - og fremover synes jeg ser så lite sikkert ut...?

hvilken vil dere anbefale oss? maxi-cosi priori? HTS izi-comfort? eller gå for et i gruppe 2? selv om hun veier 14kg nå...

dette recardo start...hvor mye koster et slikt? hvor kjøper man det? og er det et godt sete???

stolen skal bare brukes hjem fra dagmamma, en liten trafikkert vei på et par km.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp brukt?

Vi har også cosmic- og kjøpte enda et som ekstrasete i den andre bilen.

alternativet kan jo være "broren" til cosmic, duoflex XTP, som er en del billigere enn cosmic.

At barnet skal bruke stolen lite, og på en lite traffikert vei synes jeg ikke har noen betydning. For det kan jo være akkurat på DEN turen noe skjer. Det vet en jo aldri... (Kan jo bli påkjørt på vei ut oppkjørselen også, for den del...)

Gjest Gjest
Skrevet

At barnet skal bruke stolen lite, og på en lite traffikert vei synes jeg ikke har noen betydning. For det kan jo være akkurat på DEN turen noe skjer. Det vet en jo aldri... (Kan jo bli påkjørt på vei ut oppkjørselen også, for den del...)

Enig!!!!!!!!!!

Det skal man hvertfall ikke tenke på, for da kunne hun vel kanskje ha sitti uten sete, bare i fanget til faren??

MAn vet ALDRI når noe skjer. Og det trenger ikke være selvforskyldtr en gang, du kan møte en bil som er i feil kjøærebane f.eks hvor som helst.

Ikke undervurder sikkerheten bare fordi det er en kort distanse!!!

Jeg har vært passasjer i en bilulykke bare 1,5 km unna hjemmet mitt...på en strekning vi dalgig kjørte til å fra skole..

Den er også lite traffikert, og ingen andre biler var innblandet..

Broren var også i en alvorlig ulykke på samme strekning...

Så det at det er kort vei, og lite traffikert, det har ingenting og si!!!

Men kjøp et brukt et da vel..henger meg på den.

Skrevet

jeg er jo helt enig i det dere skriver om at skjer det noe, skjer det typisk når & der en ikke forventer det.. var ikke sånn jeg mente det - at det ikke var meningen med sikekrhet, for da hadde vi jo droppet hele setet da;)

uansett, så nytter det ikke å tipse om bakovervendt sete - for det passer bare ikke :sur: har prøvd flere.

derfor lurer vi på om vi skal kjøpe priori eller izi-comfort, gjerne brukt om vi finner - skjønt jeg kan være litt skeptisk til det også jeg da...

Noen mente vi likegodt kunne kjøpe et i klasse to, selv om hun er under 2 år i og med at vi må snu henne. Da er det visst mye bedre å bruke bilens seler enn bilstolens... feks en maxi-cosi rodi ol. Hun mangler jo bare en kg på grensen på 15kg - men er det ikke likevel for tidlig å sitte i et slikt?

Gjest Chiquita i.i
Skrevet

JEG synes at det er for tidlig å plassere et barn i et fremovervendt sete når det er så lite.

Det finnes da vel bakovervendte bilstoler på markedet som ikke tar så stor plass som cosmic'en...

Hør på en barneutstyrsforretning...

Skrevet
JEG synes at det er for tidlig å plassere et barn i et fremovervendt sete når det er så lite.

Det finnes da vel bakovervendte bilstoler på markedet som ikke tar så stor plass som cosmic'en...

Hør på en barneutstyrsforretning...

plassen er ikke problemet, resten av bilen er det... er en arbeidsbil, med kun forseter. Ingen muligheter for feste av forankringsseler. Setet må festet med bilens bilbelter. Ikke mulig å kommer bak rygg på bilens sete, heller ikke noen mulighet for feste i bunn av gulv..

TRO meg - vi har sett etter alle muliigheter, har sjekket rbuksanvisningene mange gange og sett på de ulike festemåtene.

Kunne vi brukt det, hadde vi selvsagt gjort det ;)

såmm forørvig er det ikke mange bilstoler som tar mindre plass enn cosmicen - den tar jo liten plass! iallefall sammenlignet med bla izi-kid og mobi. Mulig britax two way elite tar mindre plass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...