AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg har gått på Isotretinoin i 10 måneder og har 2 måneder igjen. Jeg tar 20 mg daglig. Jeg vil si at jeg har vært veldig heldig med hvordan det har gått. Den eneste bivirkningen jeg har opplevd er tørrhet og huden min ble allerede nesten helt kvisefri etter kun en måned inn i kuren. Når det er sagt får jeg fortsatt ofte sånne små, overfladiske og røde nupper. Nå som det nærmer seg slutten av kuren kjenner jeg på frykten om at kvisene vil komme tilbake når jeg slutter. Jeg er ok med at huden ikke holder seg helt perfekt, men jeg tror ikke jeg takler å ha akne igjen. Dere som har gått på isotretinoin, holdt huden deres seg bra? Hvis ikke hvor lang tid tok det før kvisene kom tilbake? Anonymkode: 43377...738
StrøkenFrøken Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Min hud holdt seg helt kvisefri i 5 år etter kuren! Dessverre er det kommet litt igjen de siste årene, men ikke så mange om gangen da. Nå har jeg mellom 1-3 kviser samtidig..vanskelig å bli kvitt det. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Venninnen min gikk på iso, hun fikk kvisene tilbake når hun ble gravid men de forsvant etterpå. Anonymkode: ec454...cd5
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Nei. Altså kviser vil komme igjen, men trolig ikke like ille som før ISO. Anonymkode: 036e3...2a3
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Min hud ble mye bedre etter kuren. Det gikk noen år med omtrent ingen kviser. De siste årene har jeg hatt et par nå og da, men det kan ikke sammenlignes med tidligere. Regner med de jeg får nå er hormonelle og det er det vel ikke så mye å gjøre med. Anonymkode: 4c72e...736 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Jeg gikk på lavdosekur over noe sånt som to år tror jeg det var. Hadde kviser i hovedsak på rygg og ansikt og huden min har blitt så mye finere etter kuren. Jeg har fått tilbake noen kviser på rygg/nakke, men ikke i plagsom grad. I ansiktet hender det jeg får en og annen kvise, men så lenge jeg klarer å ikke pirke men la den bli borte av seg selv så går den fort bort igjen. Det er noe helt annet enn slik det var: nye kviser hver uke og sår/arr etter gamle kviser jeg ikke greide å la være å klø på eller "poppe". Jeg vil anbefale deg å finne ut hvilken hudpleie du trenger når du er ferdig på kuren, det hjalp meg veldig å finne ut hudtypen min og dermed kjøpe hudpleie tilpasset huden min slik at den holder seg kvisefri og godt fuktet. Lykke til! Anonymkode: ac082...a7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå