Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg hadde egguttak nå på tirsdag, og i dag fikk jeg plutselig mensen, fem dager etter egguttak. Er det normalt? Jeg hadde trodd det skulle gå omtrent to uker? Jeg har hatt egguttak før, og kan ikke huske at jeg fikk mensen så raskt etter egguttak de andre gangene. 

Jeg ble stimulert med Progynova sprøyte, og satte to sprøyter med Gonapeptyl søndagen før egguttaket. 

Synes dette var litt rart, men det er kanskje ikke det? 

Anonymkode: a0f55...44b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg hadde egguttak mandag, og satte også gonapeptyl. Jeg fikk mensen i går, og etter litt googling så fant jeg ut at det er helt vanlig. Neste syklus kan bli lang :) 

Anonymkode: 008f8...e62

Skrevet

Ja det er helt vanlig. De tar jo eggene dine, så da blir det ingen corpus lutheum igjen som kan produsere progesteron for å holde slimhinnen din ved like, og da kommer mensen ofte kjappere enn vanlig.

Jeg ble også satt ut da mensen kom sykt tidlig og syklusene mine ble forstyrret, og synes egentlig det er ganske rart at klinikkene ikke oppgir at dette kan skje. Måtte google meg fram til nesten alt selv. 😅

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk også mensen veldig rask etter uttak, kun når man bruker ovitrelle som trigger at det tar litt tid etter min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens! Da stressee jeg ikke mer med det. 

Men er det da slik at jeg snart skal ha første tilbakesetting da, eller er det ved neste mens jeg kan ha tilbakesetting? Jeg bruker å starte på stimuleringssprøyter på dag tre i menstruasjonen når jeg skal ha tilbakesett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for svar folkens! Da stressee jeg ikke mer med det. 

Men er det da slik at jeg snart skal ha første tilbakesetting da, eller er det ved neste mens jeg kan ha tilbakesetting? Jeg bruker å starte på stimuleringssprøyter på dag tre i menstruasjonen når jeg skal ha tilbakesett. 

Nei, dette regnes ikke som mens, ihvertfall ikke på St Olavs. Du må ha en "vanlig" EL og så mens før de setter tilbake (med mindre det er fersk innsett, men da ville du jo begynt med progesteron rett etter uttak og ikke fått mens men heller innsett av embryo dag 5).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...