AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Jeg trenger råd til hvordan jeg kan innlede en samtale som potensielt kan lede til brudd. Samboeren min (M) har mange venninner, og det er selvsagt ok, men for meg krysser det en av mine grenser, når han er hjemme hos ei venninne og det kun er de to sammen, uten resten av vennegjengen. Jeg forstår veldig godt at det ikke er sunt eller positivt om jeg skal «kontrollere» hvordan han treffer venner så det vil jeg ikke gjøre, samtidig vil jeg ikke gå på kompromiss med meg selv og mine grenser da det bare vil lede til at jeg blir ulykkelig i forholdet. Jeg har aldri hatt en samtale som med stor sannsynlighet vil lede til et samlivsbrudd, hvordan starter jeg? Dette er jo egentlig et forhold jeg vil være i, men jeg orker ikke et helt liv hvor jeg må gi slipp på mine egne grenser og min egen lykke, bare fordi jeg er redd for å miste mannen jeg er sammen med. Anonymkode: 64d07...f6a 3 2
Odine Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Du må bestemme deg på forhånd om du ønsker et brudd, eller at han ikke skal være med venninnene sine alene 😀 4
Snok1 Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Du er helt bestemt på at dette er din hard limit? Du er sikker på at han ikke kan gi deg trygghet rundt trofasthet etc slik at han fortsatt kan omgås sine venner? 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Hvorfor gå rundt grøten og være uklar? Menn som kommuniserer er veldig tydelige med hverandre. " Vi må finne hvert vårt sted å bo, jeg kan ikke være sammen med deg lengere." Og etter det vil det garantert komme en lang samtale. Anonymkode: 4f926...e85 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Snok1 skrev (20 minutter siden): Du er helt bestemt på at dette er din hard limit? Du er sikker på at han ikke kan gi deg trygghet rundt trofasthet etc slik at han fortsatt kan omgås sine venner? For min del handler det om mer enn trofasthet, jeg bekymrer meg også for hva slags signaler han sender ut til sine venninner, hvor tilgjengelig tror de at han er, når han er alene hos dem sent på kveldstid? Selvsagt må jeg tenke meg veldig nøye om før jeg eventuelt sier at det er min hard limit, for når jeg har sagt det, er det ingen vei tilbake. Anonymkode: 64d07...f6a 1
Snok1 Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For min del handler det om mer enn trofasthet, jeg bekymrer meg også for hva slags signaler han sender ut til sine venninner, hvor tilgjengelig tror de at han er, når han er alene hos dem sent på kveldstid? Selvsagt må jeg tenke meg veldig nøye om før jeg eventuelt sier at det er min hard limit, for når jeg har sagt det, er det ingen vei tilbake. Anonymkode: 64d07...f6a Hans venner er vel de som kjenner ham best, og de dømmer ham basert på hans adferd. Jeg tenker at vi som er i forhold må ta ansvar for oss selv, og så må omverdenen selv ta ansvar for tolkningen. Jeg har ingen svar eller råd til deg, men dette var mine umiddelbare tanker. Jeg forstår godt at du gruer deg til samtalen. Endret 31. august av Snok1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Jeg har vært i samme situasjon som deg ts, og jeg ble konfliktsky fordi jeg var livredd for at det ble brudd hvis jeg tok opp det at han hadde flere venninner som jeg ikke hadde møtt, og som han valgte å tilbringe tid med. Etterhvert som årene gikk ble jeg mer og mer mistenkelige og sjalu, og til slutt bygde det seg opp en demning som gjorde at jeg ble sur, passiv aggressiv og det gikk ut over vårt forhold. Hvis din kjæreste har så stort behov for å være alene med venninnene sine, er det viktigere for han enn å være i forhold med deg, og da bør han være singel. Litt uklart i hovedinnlegget ditt om du er venn med hans venninner/om du i det hele tatt har møtt venninnene hans, om han er åpen om hvilke venninner han har, og hvilke grunn han har for å være alene med de uten deg/andre venner. Min ex flørtet med noen av sine venninner, og sendte ut signaler både bevisst og ubevisst, som selvfølgelig ble tatt opp og ofte misforstått av venninnene. Hans ego ble avhengig av å få tilbakemeldinger og komplimenter fra venninnene sine, og det endte med utroskap. Anonymkode: b8b23...21f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Kan fortelle deg planen min: Har samboer Nå pakker jeg ned alt som er mitt, i passelige mengder slik at han ikke merker det. Har skaffet ny plass å bo Flyttebilen kommer neste torsdag, da er han reist på jobb Ferdig Ingen forklaring, ingenting. Hva han gjør med det er ikke mitt problem. Handlinger får en konsekvens og dette er det. Anonymkode: 2c2f4...561 1
Strigiformes Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del handler det om mer enn trofasthet, jeg bekymrer meg også for hva slags signaler han sender ut til sine venninner, hvor tilgjengelig tror de at han er, når han er alene hos dem sent på kveldstid? Selvsagt må jeg tenke meg veldig nøye om før jeg eventuelt sier at det er min hard limit, for når jeg har sagt det, er det ingen vei tilbake. Anonymkode: 64d07...f6a Om han har lyst til å være utro så finner han en anledning uansett. Om du ikke klarer å stole på han så la han gå.
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Hei kjære, vi må prate sammen. Jeg har en stund gått å kjent på noe som plager meg, og som jeg har behov for å fortelle deg. Vær snill å hør meg ut før du begynner å prate, for dette er ikke så lett for meg. Du er en sosial fyr og har mange kvinnelige venner, det er hyggelig, men når du tilbringer tid alene med de, så gjør det meg veldig usikker. Jeg skjønner at dette er et meg-problem og at folk har ulike grenser, så jeg må dessverre si at det er såpass ille for meg at jeg vurderer å avslutte forholdet vårt. Jeg kan liksom ikke å kreve at du endrer på dine vennskap basert på mine grenser uten at du ønsker det selv, og derfor må jeg bare ta ansvar for mine egne følelser og gjøre det som blir rett for meg. Hvis noe skal endres så må det være fordi du ønsker det selv. Noe sånt ville jeg sagt hvertfall. Anonymkode: b1745...017 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del handler det om mer enn trofasthet, jeg bekymrer meg også for hva slags signaler han sender ut til sine venninner, hvor tilgjengelig tror de at han er, når han er alene hos dem sent på kveldstid? Selvsagt må jeg tenke meg veldig nøye om før jeg eventuelt sier at det er min hard limit, for når jeg har sagt det, er det ingen vei tilbake. Anonymkode: 64d07...f6a Jeg ville tatt noen timer med privat psykolog for å Få hjelp til å sortere. Det høres ut som dette er noe som er mulig å finne ut av. Både at han forstår din utrygghet og lærer seg å være tydelig med sine venner, og at du får ryddet opp og funnet kjernen i hva som egentlig gjør det utrygg. Og at du da får hjelp til å jobbe med det. Anonymkode: 4989a...784 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Får du lov å dra til kompiser og sitte der hele kvelden da? Husk at dette forholdet gir jo deg mye friheter og da. Du kan jo gjøre akkurat det samme. Anonymkode: b1815...965 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei kjære, vi må prate sammen. Jeg har en stund gått å kjent på noe som plager meg, og som jeg har behov for å fortelle deg. Vær snill å hør meg ut før du begynner å prate, for dette er ikke så lett for meg. Du er en sosial fyr og har mange kvinnelige venner, det er hyggelig, men når du tilbringer tid alene med de, så gjør det meg veldig usikker. Jeg skjønner at dette er et meg-problem og at folk har ulike grenser, så jeg må dessverre si at det er såpass ille for meg at jeg vurderer å avslutte forholdet vårt. Jeg kan liksom ikke å kreve at du endrer på dine vennskap basert på mine grenser uten at du ønsker det selv, og derfor må jeg bare ta ansvar for mine egne følelser og gjøre det som blir rett for meg. Hvis noe skal endres så må det være fordi du ønsker det selv. Noe sånt ville jeg sagt hvertfall. Anonymkode: b1745...017 Tusen takk for godt innspill ❤️ Anonymkode: 64d07...f6a
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Hvorfor er dette annerledes enn å tilbringe kvelder alene med en mannlig venn? Jeg synes det er helt sykt å anta at bare fordi det er en kvinne så er sannsynligheten stor for at det skjer noe som ikke burde skjedd. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette sender noe annerledes signaler om "tilgjengelighet" enn om man er med mannlige venner. En venn er en venn, det er ingenting seksualt involvert. Når det er sagt er det nok best for denne mannen at du bryter forholdet. Han fortjener en normal kjæreste som ikke går rundt og tror at menn og kvinner hopper på hverandre bare fordi de befinner seg alene sammen. Lykke til videre med singeltilværelsen, den kommer nok til å vare lenge. Anonymkode: 785d1...a17
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er dette annerledes enn å tilbringe kvelder alene med en mannlig venn? Jeg synes det er helt sykt å anta at bare fordi det er en kvinne så er sannsynligheten stor for at det skjer noe som ikke burde skjedd. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette sender noe annerledes signaler om "tilgjengelighet" enn om man er med mannlige venner. En venn er en venn, det er ingenting seksualt involvert. Når det er sagt er det nok best for denne mannen at du bryter forholdet. Han fortjener en normal kjæreste som ikke går rundt og tror at menn og kvinner hopper på hverandre bare fordi de befinner seg alene sammen. Lykke til videre med singeltilværelsen, den kommer nok til å vare lenge. Anonymkode: 785d1...a17 Wow, hvorfor så hissig? 😄 alle har rett til sine grenser med hva de er komfortable med i et forhold, min grense stopper ved at jeg ikke er komfortabel med at samboeren min er alene hjemme hos en singel venninne, sent på kvelden/natten. Om du mener at det indikerer en lang singeltilværelse for meg (om det blir brudd) så lever jeg fint med det. Det finnes langt verre ting i dette livet, enn å være singel. Heller lykkelig singel enn å gå på kompromiss med meg selv og egne grenser, bare for å bli i et forhold som ikke er bra for meg. Anonymkode: 64d07...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er dette annerledes enn å tilbringe kvelder alene med en mannlig venn? Jeg synes det er helt sykt å anta at bare fordi det er en kvinne så er sannsynligheten stor for at det skjer noe som ikke burde skjedd. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette sender noe annerledes signaler om "tilgjengelighet" enn om man er med mannlige venner. En venn er en venn, det er ingenting seksualt involvert. Når det er sagt er det nok best for denne mannen at du bryter forholdet. Han fortjener en normal kjæreste som ikke går rundt og tror at menn og kvinner hopper på hverandre bare fordi de befinner seg alene sammen. Lykke til videre med singeltilværelsen, den kommer nok til å vare lenge. Anonymkode: 785d1...a17 Akkurat dette har jo ikke du noen forutsetninger for å vite noe om. Sannsynligheten for at det kun er ei venninne hvor det ikke finnes noe tiltrekning fra noen side er like sannsynlig som at de har et seksuelt forhold. Og sjansen for at det skjer noe seksuelt mellom to av motsatt kjønn er og betydelig større enn om det er en mannlig kompis. Jeg hadde reagert på samme måte, med mindre dette var ei venninne jeg var 100% sikker på. TS føler at den kontakten dem i mellom overskrider hennes grenser, og det er hun i sin fulle rett til å mene. Om han ikke respekterer dette, og har et stort behov for å omgås venninner på tomannshånd sent på kvelden, så får han heller være singel tenker nå jeg. Anonymkode: b731a...3b4 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor er dette annerledes enn å tilbringe kvelder alene med en mannlig venn? Jeg synes det er helt sykt å anta at bare fordi det er en kvinne så er sannsynligheten stor for at det skjer noe som ikke burde skjedd. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette sender noe annerledes signaler om "tilgjengelighet" enn om man er med mannlige venner. En venn er en venn, det er ingenting seksualt involvert. Når det er sagt er det nok best for denne mannen at du bryter forholdet. Han fortjener en normal kjæreste som ikke går rundt og tror at menn og kvinner hopper på hverandre bare fordi de befinner seg alene sammen. Lykke til videre med singeltilværelsen, den kommer nok til å vare lenge. Anonymkode: 785d1...a17 Det sier alle som må jobbe overtid med kvinnelige eller mannlige kollegaen kveld etter kveld. " Bare en kollega/venn, Vi jobber bare sammen" My ass Klart ting kan utvikle seg når noen tilbringer mye tid sammen, hjemme eller på jobb. Sier ikke at all tid skal vies kjæresten, folk må kunne omgåes venner uten å bli mistenkt for noe, men når kjæresten prioriterer å bruke fritid ilag med en kvinnelig venn, hadde jeg også lurt. Ts må ta det opp og tåler han det ikke, så blir det som det blir. Stå for det du føler, ts. Anonymkode: 2c2f4...561 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå