AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Min sønn gifter seg i mai neste år, og jeg begynte å tenke på utseendet mitt på bryllupsdagen. Jeg bruker kun mascara til vanlig og håret er halvlangt, tynt og altfor mykt, derfor lurer jeg på om det er mulig å bli frisert og sminket i frisørsalongen om morgenen før vielsen i kirken? Ønsker å se best mulig ut, og det gjør jeg ikke hvis jeg skal fikse meg selv. Bor i Bergen Anonymkode: c4ece...4a1
smurfebuss Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Ja, det er da bare å ringe rundt til aktuelle salonger og booke tid, det. 8
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Ja bare snakk med de om dag og tid. Jeg var forlover for bestevenninnen min, jeg kjørte henne til frisør og sminke i byen her, og tok en behandling samtidig for å slippe å styre med det selv. Vi hadde bestilt det på forhånd. Du kan garantert få hjelp til det i Bergen når vi klarte det på bygda her. Anonymkode: eb3f0...e7d
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd å booke en selvstendig stylist som kan komme hjem til deg, i stedet for frisørsalong. Her jeg bor er det billigere iallfall! (Og jeg har hatt bedre erfaringer med dem, men da har jeg kikket på arbeidet de poster på sosiale medier for å vite at jeg liker "stilen" deres) Anonymkode: 74113...bc2 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 Man trenger jo ikke å gå full hollywood red carpet, men en god sminkør kan hjelpe en med å se bedre og freshere ut er helt klart. Anonymkode: eb3f0...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 Da går man jo til feil sted... De som kan dette er utrolig dyktige til å spørre hva du gjør i hverdagen, og hva du er komfortabel med. Og så tilpasse seg det. Anonymkode: ef672...0e9 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august TS; mange gode steder i Bergen. Men et tips herfra, som mange glemmer; grunnlaget er så utrolig viktig for at sminken skal se fin ut, og vare. Ta gjerne en time med hudpleie noen dager før bryllupet - et sted med gode reviews, for eksempel Annes, som kan vurdere hva din hud trenger. Anonymkode: ef672...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Jeg har ikke peiling hvor jeg skal henvende meg for å finne flink frisør/sminkør. Kan dere anbefale en salong/navn, og er det slik at jeg må avtale/ finne ut på forhånd hva slags frisyre/ sminke jeg ønsker, eller tar de det når jeg kommer til timen? TS Anonymkode: c4ece...4a1
AnonymBruker Skrevet 1. september #10 Skrevet 1. september Kan ikke anbefale noe, men min svigermor gjorde dette da jeg og mannen min giftet oss. Hun ble altså så fantastisk flott! Tror nok hun syns det var verdt det❤️ Anonymkode: 3d65c...be7 1
celticgirl Skrevet 1. september #11 Skrevet 1. september Vet at noen frisører har tilbud for forlover og gjester, du kan jo eventuelt høre hvor bruden skal fikse seg Selv bruker jeg å gå til frisør for å få satt opp håret når jeg skal i bryllup
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Skrevet 2. september det er nesten ingen frisøser som gjør sånt lenger. når jeg skulle gifte meg var det nesten helt umulig å finne en som tok hår og sminke Anonymkode: c6536...479
AnonymBruker Skrevet 2. september #13 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 11.22): Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 Det må da være lov å gjøre litt ekstra på spesielle dager uten å bli dømt! Bruker ikke så mye sminke til daglig, men når jeg skal noe, sminker jeg meg og elsker det. Og krøller opp håret etc. Jeg tar til og med på meg finere klær 😱!!! Det finnes en mellomting mellom hverdagssminke og total forandring…. Synes du at folk som ikke bruker særligere klær til vanlig heller ikke bør gå med festkjole? Anonymkode: b523d...57c 3
AnonymBruker Skrevet 2. september #14 Skrevet 2. september Det er da bare å bestille time det.... Anonymkode: 09f37...d38 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #15 Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 11.22): Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 En profesjonell (og dyktig) makeup artist klarer fint å sminke noen så de får en naturlig/soft glam. Ei venninne som er god på hverdagssminke er god til å sminke seg selv i hverdagen, det er noe helt annet å sminke noen andre til fest, selv om det i så fall skal se mer naturlig ut.. Anonymkode: bdd3f...a08
Luckiness Skrevet 2. september #16 Skrevet 2. september Dette kan du få utført. Vil tro det finnes noen som gjør begge deler. Om ikke kan du beregne tid til å gå innom to steder og gjerne planlegge at det ligger i samme område. Det kan være fornuftig å ha prøvetime i forkant. Så du ser om du blir fornøyd eller vil ha noen justeringer. Samle gjerne på bilder av hår og sminke du synes ser pent ut slik frisøren/make up artisten ser hvordan du tenker. Det er da viktig å finne bilder som kan ligne litt på ditt utgangspunkt. Ikke vits å velge bilde med en frisyre hos en som har naturlig krøller om du har stritt hår. Eller sminke på en hud som er gyllen hvis du er blek.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:13 #17 Skrevet onsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 11.22): Jeg ville heller spurt en venninne som er god på hverdagssminke. Jeg synes det ser skikkelig rart ut når kvinner som til vanlig bruker lite sminke plutselig dukker opp i full sminke. Ser jo ikke ut som seg. Det her gjelder bruder også. Markerte bryn, konturer og øyeskygge. Det blir så utrolig synlig på folk som til daglig ser naturlige ut. Anonymkode: 37eb5...192 Ikke hvis man blir sminket profesjonelt. Jeg bruker heller ikke sminke til vanlig (behøver egentlig ikke, har lange mørke vipper og markerte bryn fra naturens side, og huden er også jevn og fin), men WOW så flott jeg så ut da jeg var "demo"-modell for en makeup-artist. Vedkommende fremhevet virkelig det beste ved ansiktstrekkene mine, uten at det ble for mye. Det er altså stooor forskjell på fullt sminket og oversminket Anonymkode: 577b6...4cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå