Gjest lilletroll Skrevet 23. november 2002 #1 Del Skrevet 23. november 2002 HJELP MEG!!!! Jeg vil lage mac 'n cheese men har ingen oppskrift...noen som kjenner til en??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 25. november 2002 #2 Del Skrevet 25. november 2002 Siden du spør så er jeg usikker på om jeg har svaret, det er jo så enkelt det jeg kommer med. Kok macaroni og strø på mengder med ost. Er det svaret ¨du var ute etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 26. november 2002 #3 Del Skrevet 26. november 2002 EEhhh NEI....det kunne jeg vel kanskje klart å tenkt ut selv hvis det var det jeg ville ha......men det er en rett som i amerika selges ferdig i esker.....da er det pasta, og så er det med et slags ORANGE ostepulver som du blander i sammen meg smør og melk....NYDELIG!!! Men smaker jo da selvfølgelig noe HELT annet enn bare kokt makaroni med norvegia/jarlsberg (you name it) på..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 26. november 2002 #4 Del Skrevet 26. november 2002 Tja... det oransje er i alle fall cheddar-ost. Fås kjøpt i godt utstyrte matbutikker, i både oransje og gul utgave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 26. november 2002 #5 Del Skrevet 26. november 2002 Har faktisk kjøpt en sånn ferdigpakkning på AKA for en stund tilbake, kanskje de fremdeles har der... Men må bare si det ikke var særlig god... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 26. november 2002 #6 Del Skrevet 26. november 2002 Ja, men i utg pkt er det samme ting ikke sant, mac som står for macaroni og cheese som er ost altså makaroni og ost. Bruk smør, forskjellige oster og evt litt fløte så har du det. Det var hvertfall slik vi laget det når jeg bodde i USA. Men der har de en ost som er orange, ikke cheddar og som jeg tror heter am cheese. Denne osten vet jeg ikke hvor du får tak i her til lands, men den inneholder en del mer kunstige ting enn de norske og for den slags skyld europeiske. De ter liksom ikke så mye melk/fløte i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 26. november 2002 #7 Del Skrevet 26. november 2002 Du kan jo sjekke denne linken - og se om du finner noe du kan bruke der... (har aldri prøvd mac'n cheese, men kanskje jeg skulle....?) http://www.melborponsti.com/old/old00015.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 27. november 2002 #8 Del Skrevet 27. november 2002 Bor du i Oslo, kan du kjøpe det på Vika mat, der har de flere forskjellige typer amerikanske matvarer! De har også begynnt å få det i flere butikker med litt større utvalg! Men det smaker aller aller best i Usa.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 29. november 2002 #9 Del Skrevet 29. november 2002 Ja, vet om VIka Mat og kjøper det HVER gang jeg er i nærheten:) Men det er som du sier....den amerikanske er best:) Kanskje jeg skulle begynne å importere direkte fra USA selv...og da selvfølgelig importere den jeg levde på når jeg bodde der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 29. november 2002 #10 Del Skrevet 29. november 2002 Hmm.. På MAXI (lillestrøm) har de cheddarost på flaske. Kanskje denne funker? Den har oransje farge iallefall også er den flytende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. november 2002 #11 Del Skrevet 30. november 2002 Hm, det må jeg få mamma'n min til å kjøpe neste gang hun er på Lillestrøm, TAKK FOR TIPSET!! (har ligget og tenkt på cheddar ost i hele natt og har tenkt å prøve det!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanilla Skrevet 3. desember 2002 #12 Del Skrevet 3. desember 2002 Sånn gjør jeg det: kok makaroni. Lag til en pose Old el paso cheddar dip, men med 4 dl melk så det blir saus. Ha i en god slump tubeost type American og gjerne litt revet ost, f.eks. Tine Cheddar. Ha i makaronien. Voila! American-osten har de ikke overalt, men i hvert fall på min lokale Kiwi. Fant den merkelig nok ikke på Meny. Det er altså vanlig tubeost (husker ikke merket - Kavli?) men cheddarfarge og smak, og litt chili, tror jeg. Old el paso Cheddar Dip bør de ha i velassorterte forretninger. Den står sammen med Taco-tingene. Lager du den med 2 dl melk får du digg dip, 4 dl melk blir digg ostesaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 6. desember 2002 #13 Del Skrevet 6. desember 2002 GENIALT!!! Hørtes VELDIG ut som det kunne bli noe!!! DET skal jeg prøve!!! TAKK Vanilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 9. desember 2002 #14 Del Skrevet 9. desember 2002 Da har jeg prøvd Old El Paso dippen....og det var veldig godt, men det smakte ikke mac 'n cheese, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå