Gå til innhold

Hvilken alder var din beste?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 20-45

Anonymkode: dec8c...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Blir vel barndommen for min del. Typisk gen X nøkkelbarn-barndom med hele sommeren på hytta med fiske og båt (uten flytevest). Var bare hjemme til måltid og nattesøvn.

Anonymkode: 45005...fb4

Det var en herlig fri tidsalder!

Alene i seilbåt som 12-13-åring. Skiturer sent på kvelden med søskenflokken. Sykla alene på stranda fra 9-10-årsalderen…..

Vokste også opp på et nytt byggefelt hvor foreldrene ikke kjente hverandre og kunne bestemme seg mellom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har vært den beste alderen frem til nå, for meg - er 43 år nå. Alle aldre har sin sjarm og sitt strev, men jeg er absolutt mest fornøyd med livet etter jeg fylte 39. 

Anonymkode: d5658...786

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette har vært den beste alderen frem til nå, for meg - er 43 år nå. Alle aldre har sin sjarm og sitt strev, men jeg er absolutt mest fornøyd med livet etter jeg fylte 39. 

Anonymkode: d5658...786

Jeg syntes også det var deilig å runde 40. Jeg følte meg så sterk, rik og fri.

Nå nærmer jeg meg 60, og har det enda bedre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat NÅ! Jeg er 49..og elsker livet. Har aldri hatt det bedre. 20 årene var bare masse surr.. så de savner jeg ikke. 30 og 40 årene var karriere og barn. Greit nok, men jeg var litt stressa.  Men nå...det er fint!! 

Anonymkode: 7f33b...a8c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

40-45 definitivt! 

Anonymkode: 9b3ca...7cc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ungdomsskolen/vgs-tiden var best. Dette var på starten av 2000. Vi var så uredde. Fant på masse sprell og festa masse. Gamet masse. 

Har det mye kjedeligere nå ja 

Anonymkode: 8fca8...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns ungdomsskolen/vgs-tiden var best. Dette var på starten av 2000. Vi var så uredde. Fant på masse sprell og festa masse. Gamet masse. 

Har det mye kjedeligere nå ja 

Anonymkode: 8fca8...dd4

Du kan jo feste og game masse nå og. Om du ikke har barn da

Anonymkode: e37b8...ca0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 10.30):

Har vel et helt vanlig liv for en middelaldrende person i Norge, som relativt sett er kjedeligere enn det livet jeg levde som ung.

Men ja man glemmer jo det kjipe selvsagt. Eksamener, fyllesjuke, ikke ha sjans på det motsatte kjønn (er mann), lite penger osv.

Men en morsom tid var det :) Når jeg sitter på gamlehjem kommer jeg nok til å tenke mer på den tida enn den tida jeg er inne i nå.

Anonymkode: 90a34...a59

Jeg har det litt gøyere som middelaldrende da. Men, var kanskje under middels selvsikker i 20 årene da. 

AnonymBruker
Skrevet

Barneårene, flott oppvekst og naivitet som trodde andre utenom familien kun vil det beste for deg. 

Anonymkode: e2f1a...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 14.37):

Så langt vil jeg si alle. Har alltid hatt det bra

Elsket barndommen. Spennende tenår. Studietiden var nok noe av det mest utviklende jeg har vært gjennom. Være nyetablert. Finne roen og flyten i familieliv og karriere med mannen. Stabile 40-år med mental og økonomisk trygghet. 

Jeg tror mulig de første tre årene på studiene var de beste i mitt liv. Da jeg vokste så enormt på det. Samtidig - vil ikke tilbake - er for gammel nå for festing, lesesal og eksamen, kollektiv og dårlig råd. 

Jeg er også 43. Og føler egentlig på akkurat det samme. En stor takknemlighet og glede over det som har vært. En stor ro og glede over det jeg har nå. 

Anonymkode: 358a5...7f0

Er vel mærme 43, og fester fremdeles

Skrevet

Savner ungdsomskoletiden. Følte jeg var meg selv da.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

32 - 35/36, nå er jeg 20 år eldre.
Da var jeg fortsatt ung, ungdommelig (utseende) og utholdenheten (sprekheten) som alderen tilsa, generelt freshere rett og slett, men samtidig mer moden og trygg enn da jeg var 20-ish

Endret av enkefru
AnonymBruker
Skrevet
beans skrev (1 minutt siden):

Savner ungdsomskoletiden. Følte jeg var meg selv da.

Liker nicket og profilbildet ditt 😊

Anonymkode: 4ccb0...242

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

20 årene var gøy og det var mye festing. 
30 årene var fine, men travle med små barn og mye jobbb

40 årene har så langt vært fantastisk, livet er roligere, jeg har funnet treningsglede og er i min livs form, noe som får meg til å føle meg selvsikker, glad og en bonus at jeg ser bedre ut nå enn for 10 år siden. 
det jeg er aller aller mest glad for er at jeg er frisk og ikke plaget med vondter som mange er. Det skal man ikke ta for gitt!

Anonymkode: 05d3c...d5f

Skrevet

Jeg savner ikke å være ung, og misunner ikke unge det å stå så usikkert og åpent angående det meste i livet, og jeg misunner heller ikke unge kvinner det jeg følte var rovdyraktig oppførsel av såpass mange menn at det å være ung kvinne var ganske skummelt og ekkelt for ofte. Jeg taklet det da, fordi jeg regelrett måtte, men tanken på å oppleve det igjen frister ikke. (Og nei, selvfølgelig ikke alle menn, men mer enn tilstrekkelig til at det påvirket livet og å kunne føre seg trygg. )

40 årene hadde jeg imidlertid gjerne tatt en gang til, selv om 40 årene for min del begynte tungt. Det løste seg, og jeg må si at 40 årene har vært min deiligste tid i livet. Jeg håper og tror at jeg om ti år kan si det samme om 50- årene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

40 var veldig bra, og jeg synes generelt livet bare har gått over fra et bunnpunkt i tenårene. Akkurat nå er det kjipt, men det har lite med alder å gjøre og blir nok bra igjen. 

Anonymkode: 632ed...51a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har det beste i vente. Derfor jeg jobber så hardt. Det knuser meg dersom det er forgjeves. 

Anonymkode: 4ccb0...242

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 nå, og har aldri likt livet bedre. Er uten tvil i mine beste år til nå. Begynner å bli trygg i meg selv, har etablert familie og har bygd såpass med viljestyrke at jeg klarer å ta tak i deler av livet jeg ønsker å endre.

Anonymkode: 2ac7b...c8d

AnonymBruker
Skrevet

16 - 20 var i hvertfall helt magisk 🙂. Var 18 i 1985. Et supert tiår å være ung på. Livet var fritt og spennende. Flyttet hjemmefra etter vgs. Travle år i Oslo.

20 - 30 var bra det også, men fryktelig travelt. Studier, masse jobbing, etablering, bryllup da jeg var 29, og barn da jeg var 30. Mistet min kjære pappa da jeg var 31, og det var vondt. Flyttet tilbake til mitt hjemsted.

30 - 40, skilsmisse, ny mann. Husbygging. Fortsatt sammen etter 25 år. 

40 - 50, ble kronisk syk, og etterhvert ufør,så ikke et bra tiår.

Vil ha en tidsmaskin som kan ta meg tilbake til 80-tallet 😄

Anonymkode: bc260...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...