k4ren Skrevet 31. august #121 Skrevet 31. august Har truser, sokker og håndklær i egen kurv til 60°, vanlige klær gårnpå 40°. Sengetøy går forresten og i 60vasken, men alene så slipper jeg å lete etter truser og sokker inni trekkene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #122 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306 Har alt av klær i samme kurv (selvfølgelig med unntak om noe skulle bli tilgriset). Sorterer ut trusene og sokkene på vaskerommet. Resten av 60-90 graders vasken legges i egen kurv. Anonymkode: b1a80...9d0 1
Janmar Skrevet 31. august #123 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du prøvd eller er du bare en sau som sier det andre sier? Anonymkode: d4fe7...d70 I alle dager. Jeg vet at det ikke blir optimalt rent på så lav temperatur for å fjerne bakterier. Men ønsker du skitne truser så gjør som du vil.
AnonymBruker Skrevet 31. august #124 Skrevet 31. august Janmar skrev (4 minutter siden): I alle dager. Jeg vet at det ikke blir optimalt rent på så lav temperatur for å fjerne bakterier. Men ønsker du skitne truser så gjør som du vil. Hvordan VET du det? Fint med et saklig svar der folk må begrunne det de sier syns jeg. Anonymkode: d4fe7...d70 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #125 Skrevet 31. august I skittentøykurven på badet haver alt mulig som skal til vask, under forutsetning av at det er tørt. Når kurven er full sorteres innholdet på vaskerommet, hvor vi har seks kurver. Mørke-, lyse og hvite klær som skal vaskes på 40 grader har hver sin kurv, i tillegg til en for kokvask, en for treningsklær og en for pent/ull som skal på 30 grader eller finvask. Jeg klarer ikke å forstå at det skal bære et problem at truser ligger sammen med annet tøy før det skal vaskes. Men, å hive våte ting i kurven synes jeg er guffent. Da begynner det fort å lukte, og alt blir guffent synes jeg. Vi har knagger med varme på badet, så håndklær som skal vaskes blir hengende der til de er tørre. Håndklær vaskes jo ikke etter en gangs bruk uansett. Anonymkode: fef6e...a98 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #126 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Norovirus er ikke blandet inn, det gjorde du selv. Brukeren snakker om nirovirus. Du falt for din egen stråmann. Anonymkode: 2d0cd...471 Nei, jeg snakket om diaré, løs i magen og oppkast, som er symptomer på E.coli- forgiftning. Omgangssyke og Noro er det to andre brukere som har begynt å fable om. Fint om du sjekker anonymkodene før du kommer med beskyldninger. Anonymkode: 0d6e0...ea6
RaulAngelsk Skrevet 31. august #127 Skrevet 31. august I følge noen kvinner, må truser vaskes på 1000 grader (selvfølgelig farger for seg og hvitt for seg). Usikker på hva slags forhold de har til sitt eget underliv, og tiss og bersj, men, det er altså mer enn bare vann og temperatur, det er også noe som heter vaskemiddel tilstede, som er designet til å drepe bakterier og fjerne dritt. Egen kurv til truser, jommen sa jeg smør. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #128 Skrevet 31. august Forøvrig når jeg sover på hotell så bruker jeg alltid å vaske trusene mine i vannkokeren… Anonymkode: fb99d...977 1
Mezzosoprena Skrevet 31. august #129 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forøvrig når jeg sover på hotell så bruker jeg alltid å vaske trusene mine i vannkokeren… Anonymkode: fb99d...977 Jeg er så glad for at jeg aldri bruker vannkokeren på hotellrom! 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #130 Skrevet 31. august Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Jeg er så glad for at jeg aldri bruker vannkokeren på hotellrom! Jeg og... har ofte lurt på det, gikk klar en kule der ja. Kanonkule. Anonymkode: 0dc4b...306
AnonymBruker Skrevet 1. september #132 Skrevet 1. september Nei, ærlig talt! 😂😂 Anonymkode: 06242...7ed
AnonymBruker Skrevet 1. september #133 Skrevet 1. september Har egen dunk til truser, boxere og sokker da jeg vasker dette på grader, ikke 40 som resten. Men jeg har egen dunk til alle de forskjellige sorteringene så jeg ser når jeg har nok til en vask og ikke må sortere hver gang jeg skal vaske noe. Så 10 dunker totalt (Sengetøy går rett i maskinen så det har jeg ikke en egen til, ellers hadde det blitt 11). Anonymkode: 5b969...7cb
AnonymBruker Skrevet 1. september #134 Skrevet 1. september Er klærne deres nær hverandre i maskinen?! Æsj! Jeg kjører én vask per plagg på slutten av dagen. Anonymkode: 49b32...eb4 4 1
BobbySocks Skrevet 1. september #135 Skrevet 1. september visp skrev (På 31.8.2025 den 10.11): Vel, da får du la være å informere henne om alt dritt som kan feste seg på de øvrige klærne. Trusene er nok de reneste i kurven. Bare tenk alt som fester seg når man sitter på buss, kafe, når buksa kommer borti ting på offentlige toaletter. Trusene burde jo egentlig ha hedersplass, for de har holdt seg unna det meste Dette. Skulle jeg hatt trusene i en egen kurv var det for å holde de unna bakterier fra de andre klærne.
AnonymBruker Skrevet 1. september #136 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, jeg snakket om diaré, løs i magen og oppkast, som er symptomer på E.coli- forgiftning. Omgangssyke og Noro er det to andre brukere som har begynt å fable om. Fint om du sjekker anonymkodene før du kommer med beskyldninger. Anonymkode: 0d6e0...ea6 Neida. I innlegg 105 siterer du en som snakker om nirovirus. Du drar inn norovirus og rabulerer videre om det. Fint om du holder styr på hva du selv siterer og skriver. Anonymkode: 2d0cd...471 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #137 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvordan VET du det? Fint med et saklig svar der folk må begrunne det de sier syns jeg. Anonymkode: d4fe7...d70 Her kan google være din venn. Anonymkode: 2d0cd...471
AnonymBruker Skrevet 1. september #138 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Truser kan ikke få norovirus/ omgangssyke, visste du ikke det? Anonymkode: d4fe7...d70 Men tror du slike virus kan oppholde seg på de nevnte plaggene...? Og dermed smitte? Anonymkode: 2d0cd...471
Druid Skrevet 1. september #139 Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 10.01): Nei, men overdrev hun da? For det hørtes jo logisk ut når hun sa det. Strengt tatt ikke. Det er logisk siden hun faktisk ikke vasker truser på en måte som tar bakterier. Det normale er å vaske sånne ting på 60, og da er det ikke nødvendig. Så hun går egentlig rundt med skitne truser hele tiden, selv om jeg har vansker for å tro at det er et stort hygiene problem.
Druid Skrevet 1. september #140 Skrevet 1. september RaulAngelsk skrev (16 timer siden): Usikker på hva slags forhold de har til sitt eget underliv, og tiss og bersj, men, det er altså mer enn bare vann og temperatur, det er også noe som heter vaskemiddel tilstede, som er designet til å drepe bakterier og fjerne dritt. Javnt over i Europa, brukes det lite desinfiserend i vaskemidler. Dette er litt av forskjellen mellom Europa og USA, som baserer seg mye på helt andre vaskeprosesser. Så i Norge, er det først og fremst temperatur som brukes til å drepe bakterier, og kvinner har en forkjærlighet for plagg som trenger skånsom vask.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå