AnonymBruker Skrevet 31. august #41 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har 3 kurver; ull, 60 og 40. Kusina de overdriver veldig bakterieskrekken sin, eller er hun bare veldig uhygienisk, slik at undertøy er full av dritt? Anonymkode: 72692...4b4 Hun ble litt bakterier fobi etter covid dessverre. Som regel ser jeg hun overdriver, men her ble jeg usikker for det hun sa hørtes jo logisk ut liksom Anonymkode: 0dc4b...306
Brunello Skrevet 31. august #42 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg putter alt i samme kurv, men sorterer når klærne skal vaskes. Jeg vasker selvsagt truser og håndklær o.l. på minst 60 grader. Det hadde vært kjekt å sortere klærne på forhånd i egne kurver, men da bare for å gjøre det enklere når klesvasken skal tas, og ikke fordi det er ekkelt å blande ulike klær. Anonymkode: c7397...470 Hvorfor er det selvsagt når vaskeanvisningen sier 40? 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #43 Skrevet 31. august Vi har fire kurver på vaskerommet: en til «vanlig» 40, en til ull/finvask, en til hvitt (f.eks mannens skjorter som ikke bør vaskes med klær som nupper/farger av) og en til det som vaskes på 60. Gjør det slik fordi vaskerommet vårt er enklere å møblere med flere «mellomstore» kurver enn en stor og fordi det lettere gir meg oversikt over hva slags type vask som bør prioriteres først. Men når vi er på ferier og på hytta går alt stort sett i samme pose. Har til gode å høre om noen som har blitt syke av helt vanlige bakterier som man har hjemme såfremt man ikke lar matrester eller tøy med avføring på ligge lenge og «gro». Anonymkode: 089b8...8b6 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #44 Skrevet 31. august Brunello skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det selvsagt når vaskeanvisningen sier 40? Hygienetøy skal man gi blaffen i vaskeanvisning. Bortsett fra ull da. Ullundertøy. Anonymkode: fb99d...977 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #45 Skrevet 31. august Snok1 skrev (7 minutter siden): https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/omgangssyke-virus Dette er en artikkel om omgangssyke? Ser ikke helt relevansen? Og hvor står tallet 10 000 hen? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten Anonymkode: 0d6e0...ea6
AnonymBruker Skrevet 31. august #46 Skrevet 31. august Mye angst ute og går blant folk. Blant annet bakterieangst. Hvis man så godt som aldri er syk, kan man trygt ta dette som et tegn på at man ikke blir smittet av egen skittentøyskurv. Anonymkode: 1343c...b44 7 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #47 Skrevet 31. august Har en kurv til håndklær (90 grader) og en kurv til alt annet (40 grader). Håndklærne har vi for seg fordi de kan være våte. Sengklær vaskes på 60 grader, men har ikke egen kurv til de. Tenker aldri på spredning av bakterier i hjemmet. Verre å tenke på alle som ikke vasker hender osv som er på offentlige steder, men det er en annen sak. Anonymkode: f8d37...7bb 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #48 Skrevet 31. august Hvor gammel vaskemaskin har du egentlig? Dagens maskiner og vaskemidler er mer enn bra nok. Hysteri rundt 90 grader osv er utdatert. Anonymkode: 55bdc...15c 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #49 Skrevet 31. august Brunello skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det selvsagt når vaskeanvisningen sier 40? Står 40 på alt av undertøy jeg eier. Jeg vasker på 60. Det er bakterier på slike plagg, og bakterier gir raskt lukt. Anonymkode: 9275d...862 1
visp Skrevet 31. august #50 Skrevet 31. august Blir veldig overrasket over hvor mange her som slenger våte håndklær i skittentøyskurven. Det burde være helt innlysende at de tørkes først! 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #51 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er en artikkel om omgangssyke? Ser ikke helt relevansen? Og hvor står tallet 10 000 hen? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effekten Anonymkode: 0d6e0...ea6 Figure of speech. Hun overdriver markant for å gjøre et poeng ut av argumentet sitt. Det er en vanlig ting å gjøre når man har en diskusjon som ikke er på akademisk nivå. Anonymkode: 56a92...9de 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #52 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306 Har faktisk det, men ikke fordi jeg har vært redd for bakterier. Bare fordi det hos oss er mye klesvask med to voksne og to barn, så jeg bruker et trådkurvstativ og sorterer klær fortløpende etter farge og temperatur. Så er det bare å hive en full kurv i vaskemaskinen. Så da har jeg egen kurv for 60 grader kulør og 60 grader hvitt. Men når du sier det så er deg jo forsåvidt en fordel å holde det adskilt. MEN, de færreste gjør det og folk lever fortsatt, så jeg ville absolutt ikke tenkt at det er uhygienisk å blande det. Masse bakterier skylles vekk på 30 og 40 grader også, så at det skulle bli noe problem nekter jeg å tro. Bare at 60 må til for å nesten garantere bakterienes død. Helt garantert må man opp på 90 uansett. Anonymkode: 792f6...e01 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #53 Skrevet 31. august visp skrev (50 minutter siden): Anse henne som syk i hodet, haha Det er jo utrolig teit. Tror dette blir litt for mye. Anonymkode: 2d0cd...471
AnonymBruker Skrevet 31. august #54 Skrevet 31. august visp skrev (6 minutter siden): Blir veldig overrasket over hvor mange her som slenger våte håndklær i skittentøyskurven. Det burde være helt innlysende at de tørkes først! Det gjør jeg faktisk aldri, helt enig med deg. Vått badetøy, handklær, svettvåte klær osv henges opp til tørk så det ikke ligger og i verste fall blir mugg Anonymkode: 0dc4b...306 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #55 Skrevet 31. august Brunello skrev (15 minutter siden): Hvorfor er det selvsagt når vaskeanvisningen sier 40? For meg er det selvsagt, fordi eventuelle flekker og lukt ikke går bort på 40 grader (etter min erfaring). Jeg tror dessuten jeg har få truser og håndklær som står 40 grader på vaskeanvisningen. Hva som er selvsagt for deg eller ikke, er opp til deg. Anonymkode: c7397...470 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #56 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nei, men overdrev hun da? For det hørtes jo logisk ut når hun sa det. Anonymkode: 0dc4b...306 Nei, det høres ikke logisk ut. Selv ikke om du bruker samme truse 1 uke og dusjer en gang i måneden, hva slags bakterier har du i underlivet ? Hva med sengetøyet ditt? Går du i bikini om sommeren ? Hva med buksen som kommer nær trusen? Anonymkode: cfa72...160 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #57 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Så det er faktisk noe i det?? Anonymkode: 0dc4b...306 Tja.. tenkte ikke på piss og brems i hi, men hvis det er mye piss og avføring på trusene dine kan jeg delvis skjønne at du ikke vil ha de liggende i krøll med den hvite silkeblusen. hva med truseinnlegg eller tena lady? Anonymkode: cfa72...160 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #58 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det gjør jeg faktisk aldri, helt enig med deg. Vått badetøy, handklær, svettvåte klær osv henges opp til tørk så det ikke ligger og i verste fall blir mugg Anonymkode: 0dc4b...306 Så hvis dere er fire i husstanden og alle har dusjet så henger det fire håndduker rundt på badet? Det rekker ikke komme mugg på halvfuktige håndkle på en uke. Anonymkode: fb99d...977 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #59 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306 Har en korg til 60grader, håndklær og truser og en til vanlige klær. Skulle hatt en til ull og! Anonymkode: 8cd28...c62
AnonymBruker Skrevet 31. august #60 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvis dere er fire i husstanden og alle har dusjet så henger det fire håndduker rundt på badet? Det rekker ikke komme mugg på halvfuktige håndkle på en uke. Anonymkode: fb99d...977 Det er et større problem om disse 4 håndklærne fortsatt er fuktige etter en uke. Anonymkode: 2d0cd...471 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå