AnonymBruker Skrevet 31. august #21 Skrevet 31. august visp skrev (1 minutt siden): Vel, da får du la være å informere henne om alt dritt som kan feste seg på de øvrige klærne. Trusene er nok de reneste i kurven. Bare tenk alt som fester seg når man sitter på buss, kafe, når buksa kommer borti ting på offentlige toaletter. Trusene burde jo egentlig ha hedersplass, for de har holdt seg unna det meste Så de andre klærne mine er eklere, Det har jeg ikke tenkt på men ja æsj 😅 Anonymkode: 0dc4b...306
Smosk Skrevet 31. august #22 Skrevet 31. august For å slippe å sortere ut av en kurv det jeg skal vaske , har jeg flere kurver for ulike tøy/ vask, har plass til det. Bor du alene så ser jeg ikke nødvendigheten med det . Det er naturlig «liv» på kroppen og det er ikke farlig , mulig noen synest det er kvalmt men du har jo annet tøy på deg som har kontakt mot truse , og evt oppdukkende sår på huden så jeg ser ikke problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #23 Skrevet 31. august smurfebuss skrev (2 minutter siden): Alle mine har sluttet å tisse på seg for lenge siden. Og skulle de slumpe til å drite på seg går den trusa i søpla. Våte håndklær henges på kanten og havner først oppi sammen med resten når de er tørre. Samme med badetøy eller klær som blir dassvåte etter en tur ut i regnet. Når alle klærne i en skittentøyskurv er tørre er det ingen fare for bakteriespredning. Henges på kanten? Hva er vits med å la noe vått henge der til spott og spe og lukt, når det likevel skal vaskes på 60 grader og alle bakterier forsvinner uansett. Anonymkode: fb99d...977 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #24 Skrevet 31. august Din kusine er hysterisk. Hygienekjeft er blant de mest frekke kjefter jeg vet om. Når det er kjefteren som har et problem. Ikke du. Anonymkode: c8b0f...772 9
Snok1 Skrevet 31. august #25 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så det er faktisk noe i det?? Anonymkode: 0dc4b...306 Spør deg selv om dette: Hvor mange ganger har noen i min familie blitt syke fordi bakterier har gått fra truser til andre plagg på vaskerommet? Ditt svar på dette spørsmålet bør diktere hvilke tiltak du eventuelt bør ta. 9 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #26 Skrevet 31. august Snok1 skrev (1 minutt siden): Spør deg selv om dette: Hvor mange ganger har noen i min familie blitt syke fordi bakterier har gått fra truser til andre plagg på vaskerommet? Ditt svar på dette spørsmålet bør diktere hvilke tiltak du eventuelt bør ta. Hmm.. aldri tror jeg.. Anonymkode: 0dc4b...306 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #27 Skrevet 31. august Har egen til truser og håndklær som vaskes for seg. Fordi det vaskes på kok sammen. Anonymkode: d7fec...f2e
Tiuren Skrevet 31. august #28 Skrevet 31. august Det er alltid den mest hysteriske venninnen som bestemmer nivået av hysteri i flokken.... Selvfølgelig skal alle plagg vaskes separat, det kan jo være jeg har en helt unik basselusk på ene sokken og jeg vil ikke besudle de andre sokkene med det. 12
AnonymBruker Skrevet 31. august #29 Skrevet 31. august Når man dyrker E.coli på lab, dyrker man dem på 37 grader. Derfor legger jeg alltid 60 gradersvask for seg. Det er lite vits i å kontaminere alle klærne som skal vaskes på inkubatortemperatur med klærne som har høyest konsentrasjon av E.coli på seg. Vit også at E.coli dobler seg hvert 20. minutt, så de vokser både raskt og eksponentielt, så det smitter raskt på andre klær og flater. Anonymkode: 0d6e0...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #30 Skrevet 31. august Jeg har to dunker - en til 60 og en til alt annet - fordi det er praktisk å ha det ferdig sortert når jeg skal sette på en vask. Moderne vaskemaskiner og -midler er såpass gode at hverdagsskittent tøy blir rent på 40 og 60. Har man spesielt plagsomme bakterier/virus (f.eks omgangssyke) på besøk bør man være mer nøye akkurat da. Anonymkode: d4319...21d 1
Snok1 Skrevet 31. august #31 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hmm.. aldri tror jeg.. Anonymkode: 0dc4b...306 Da vet du at slik du organiserer vask i dag er helt tilstrekkelig.👍🏻 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #32 Skrevet 31. august Snok1 skrev (3 minutter siden): Spør deg selv om dette: Hvor mange ganger har noen i min familie blitt syke fordi bakterier har gått fra truser til andre plagg på vaskerommet? Ditt svar på dette spørsmålet bør diktere hvilke tiltak du eventuelt bør ta. Hvordan mener du man skal ha svaret på det? Fikk man løs mage, oppkast eller diaré, kan det for eksempel både ha kommet fra dårlig hygiene i forbindelse med klesvask, mat eller dårlig hygiene på kjøkkenet. Slikt får man jo som regel aldri skikkelig svar på. Anonymkode: 0d6e0...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #33 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306 Har 3 kurver; ull, 60 og 40. Kusina de overdriver veldig bakterieskrekken sin, eller er hun bare veldig uhygienisk, slik at undertøy er full av dritt? Anonymkode: 72692...4b4 4 1
Snok1 Skrevet 31. august #34 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slikt får man jo som regel aldri skikkelig svar på. Det er cirka 10 000 ganger så stor sjanse for at omgangssyke kommer av dårlig håndhygiene enn smitte via skittentøyskurv. Spørsmålet mitt var rettet mot folk som forstår slik. Skulle spesifisert dette. Beklager. 8 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #35 Skrevet 31. august Snok1 skrev (Akkurat nå): Det er cirka 10 000 ganger så stor sjanse for at omgangssyke kommer av dårlig håndhygiene enn smitte via skittentøyskurv. Spørsmålet mitt var rettet mot folk som forstår slik. Skulle spesifisert dette. Beklager. Du virker veldig skråsikker. Hvor får du dette tallet fra? Les deg litt på på Dunning Kruger før du blir for bastant her. Helt alvorlig. Ellers kudos for fin hersketeknikk da🤭 Dét kan du noe om i alle fall! Anonymkode: 0d6e0...ea6
Snok1 Skrevet 31. august #36 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du virker veldig skråsikker. Hvor får du dette tallet fra? Les deg litt på på Dunning Kruger før du blir for bastant her. Helt alvorlig. Ellers kudos for fin hersketeknikk da🤭 Dét kan du noe om i alle fall! Anonymkode: 0d6e0...ea6 https://nhi.no/sykdommer/barn/infeksjoner/omgangssyke-virus 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #37 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når man dyrker E.coli på lab, dyrker man dem på 37 grader. Derfor legger jeg alltid 60 gradersvask for seg. Det er lite vits i å kontaminere alle klærne som skal vaskes på inkubatortemperatur med klærne som har høyest konsentrasjon av E.coli på seg. Vit også at E.coli dobler seg hvert 20. minutt, så de vokser både raskt og eksponentielt, så det smitter raskt på andre klær og flater. Anonymkode: 0d6e0...ea6 Ja tror jeg bare beholder den trusekurven og skiller all 60 grader vaskni den som andre her, skader sikkert ikke. Dette var ekkelt å tenke på Anonymkode: 0dc4b...306
AnonymBruker Skrevet 31. august #38 Skrevet 31. august Ja, jeg har det. Eller, ikke til truser, men til det som skal vaskes sammen med truser (kluter, håndklær osv). Rett og slett for å gjøre det enklere for meg selv og ikke måtte stå og sortere alt mulig i en annen skittenøyskurv. Anonymkode: 53580...92a 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #39 Skrevet 31. august Snok1 skrev (12 minutter siden): Da vet du at slik du organiserer vask i dag er helt tilstrekkelig.👍🏻 Håper det, men det var egentlig en god ide å skille vask, feks ha 60 vask i en kurv så jeg slipper å lete gjennom alt for å finne det, så ja 😅 Anonymkode: 0dc4b...306
AnonymBruker Skrevet 31. august #40 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du virker veldig skråsikker. Hvor får du dette tallet fra? Les deg litt på på Dunning Kruger før du blir for bastant her. Helt alvorlig. Ellers kudos for fin hersketeknikk da🤭 Dét kan du noe om i alle fall! Anonymkode: 0d6e0...ea6 Omgangssyke er som regel pga nirovirus. Det smitter mest via dråper og kontaktflate. Kanskje du selv burde lese mer om både omgangssyke og Duning Kruger... Tipper ts ikke legger klær med diaré og oppkast oppi kurven med rene klær. Anonymkode: 56a92...9de 7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå