Gå til innhold

Har dere egen skittentøykorg til truser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egen til undertøy. Så slipper jeg sortere før vask. Men det er fordi det er litt ulike vaskeprogram, ikke grunnet bakterier.

Anonymkode: 5f760...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Egen til truser og håndklær. Fordi sortering av klær er kjedelig. Når kurven er full, er det på tide å sette på vaskemaskinen.

Anonymkode: b83a7...c73

• Liker 1
Skrevet

Jeg konstaterer at det er en god grunn til at allergisykdommer har skutt i været. Det hersker tydeligvis en bakteriefobi hos altfor mange norske kvinner – og sikkert noen menn – som er livredde for bakterier, nærmest av alle slag. Barn som tidligere kom i kontakt med naturlige bakterier fra både dyr, mennesker og omgivelsene, utviklet en langt bedre motstandskraft mot bakterier og sykdom.

Gjennom et relativt langt liv har jeg vært svært lite syk, og det samme gjelder mine barn. Jeg har nok vasket truser sammen med vanlige klær på 40 grader i flere tiår, og det har fungert helt utmerket – uten klager fra kona heller. Jeg kan imidlertid bli flinkere til å bruke 30 grader på mye av tøyet for å redusere slitasjen

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mr X skrev (19 minutter siden):

Jeg konstaterer at det er en god grunn til at allergisykdommer har skutt i været. Det hersker tydeligvis en bakteriefobi hos altfor mange norske kvinner – og sikkert noen menn – som er livredde for bakterier, nærmest av alle slag. Barn som tidligere kom i kontakt med naturlige bakterier fra både dyr, mennesker og omgivelsene, utviklet en langt bedre motstandskraft mot bakterier og sykdom.

Gjennom et relativt langt liv har jeg vært svært lite syk, og det samme gjelder mine barn. Jeg har nok vasket truser sammen med vanlige klær på 40 grader i flere tiår, og det har fungert helt utmerket – uten klager fra kona heller. Jeg kan imidlertid bli flinkere til å bruke 30 grader på mye av tøyet for å redusere slitasjen

Har tenkt det samme. Folk er hysteriske! I barnehagen vasker de gulv i klorin om noen tisser der..Det er langt over the top! 

Skifter klær hele tida, dusjer av åtte ganger om dagen, tåler ikke at folk lukter kropp. Osv osv 

Jeg er ikke nøye,driver i hagen og graver i jorda og har med meg mat og spiser uten å vaske fingre og masse annet som i Kg-land kvalifiserer til grisestempel. MEN sjuk er jeg aldri! Hadde korona to ganger og har ikke vært syk etter det. Har hatt influensa tre ganger på 50 år,har hatt omgangssyke en gang, aldri har matforgiftning osv. Og er overbevist om at det er fordi jeg ikke er nøye med hygienen,ikke i forhold til dagens hysterikere. 

Anonymkode: d4fe7...d70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2025 den 9.58):

Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? 

Anonymkode: 0dc4b...306

Javisst. Jeg har femten kurver på badet, slik at ingen plagg blir liggende sammen 😂

Jeg hadde spurt henne hvor hun plukket opp slik galskap og hvor slitne de trusene som blir lagt på hennes bad egt er!

Med mindre man gnir menstrusa inn i det andre tøyet, hopper ikke de av seg selv. Her vaskes undertøy på seksti grader, annet på 30-40. 

Jeg jobber innen helse og dette er også slik vi gjør det med brukernes klær. Det ville aldri vært lov om det var slik din venninne påstår.

Hun må jo bytte undertøy når det er stivt av møkk.. 🤢

Anonymkode: 8e16c...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...