AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306
Populært innlegg visp Skrevet 31. august Populært innlegg #2 Skrevet 31. august Herregud, hvor skal det ende??? 41 3 10
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Har du også egen kurv til buksa og strømpebuksa du brukte over trusa? Anonymkode: 9275d...862 25 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august visp skrev (1 minutt siden): Herregud, hvor skal det ende??? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du også egen kurv til buksa og strømpebuksa du brukte over trusa? Anonymkode: 9275d...862 Nei, men overdrev hun da? For det hørtes jo logisk ut når hun sa det. Anonymkode: 0dc4b...306
smurfebuss Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Det er på ingen måte bakterier på brukte truser som kan kravle over på andre plagg. Så nei, ingen egen kurv. 34 1
visp Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men overdrev hun da? For det hørtes jo logisk ut når hun sa det. Anonymkode: 0dc4b...306 Anse henne som syk i hodet, haha Det er jo utrolig teit. 22
Vibelator Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde famlliebesøk noen dager og kusina mi ble sjokkert over at jeg putter truser sammen med resten av klærne. Hun sa at det kommer bakterier på de andre plaggene som ikke vaskes vekk på 30 eller 40 grader. Jeg synes det var så ekkelt så jeg kjøpte en egen liten plastkurv som jeg nå putter trusene i til de skal vaskes. Overdriver jeg eller er det lurt? Anonymkode: 0dc4b...306 Selvfølgelig har jeg egen dunk til kokevask, truser filler håndklær vaskekluter
Vibelator Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august smurfebuss skrev (1 minutt siden): Det er på ingen måte bakterier på brukte truser som kan kravle over på andre plagg. Så nei, ingen egen kurv. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Hva du vil gjøre i eget hjem, spiller vel ingen rolle. Om du vil brenne alle trusene etter engangs bruk fordi du er redd for bakterier, vær så god.... Anonymkode: 735be...c25 14 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Jeg syntes veninnen din er litt vel hysterisk. Men jeg har to skittentøykurver. En til 40 og en til 60. Men det er ikke av den grunn. Mer for å ha det lettere å stappe i maskinen. Anonymkode: 56a92...9de 21 6
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Nei, her ligger alt skittentøy sammen, det vil si jeg har to kurver, en til ull og silke og en annen til alt annet. Så sorteres vasken før jeg setter i gang. Vasker til og med truser sammen med andre klær. Jeg har aldri vært syk, annet enn en helt vanlig forkjølelse her og der, så jeg tror ikke dette er spesielt skadelig for min familie. Din kusine er overdrevent opptatt av bakterier, tenker jeg. Anonymkode: 2a4cd...061 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Hun har rett. Tøyvask for 60 grader bør oppbevares separat. Om truser med piss og brems og våte håndkle oppbevares med tøy som skal vaskes på 30 grader er det selvfølgelig logisk at bakterier og lukt overføres. Anonymkode: fb99d...977 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august visp skrev (3 minutter siden): Anse henne som syk i hodet, haha Det er jo utrolig teit. Hun er litt opphengt i bakterier, det sitter nok igjen ettet covid for hun var ikke sånn før, har med antiback og tar på nesten etter hver gang hun tar på noe andre har tatt på osv. Men jeg var usikker på om hun overdrev med trusene da 😅 Anonymkode: 0dc4b...306 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun har rett. Tøyvask for 60 grader bør oppbevares separat. Om truser med piss og brems og våte håndkle oppbevares med tøy som skal vaskes på 30 grader er det selvfølgelig logisk at bakterier og lukt overføres. Anonymkode: fb99d...977 Så det er faktisk noe i det?? Anonymkode: 0dc4b...306
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august Jeg putter alt i samme kurv, men sorterer når klærne skal vaskes. Jeg vasker selvsagt truser og håndklær o.l. på minst 60 grader. Det hadde vært kjekt å sortere klærne på forhånd i egne kurver, men da bare for å gjøre det enklere når klesvasken skal tas, og ikke fordi det er ekkelt å blande ulike klær. Anonymkode: c7397...470 4
Altalt Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Jeg har en kurv til 30 eller 40 grader (varierer litt hva jeg vasker på der) og en for 60. Så har jeg en liten "skål" for ting som skal kokvaskes på 90 grader som kluter, men den går sjeldent 1
smurfebuss Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun har rett. Tøyvask for 60 grader bør oppbevares separat. Om truser med piss og brems og våte håndkle oppbevares med tøy som skal vaskes på 30 grader er det selvfølgelig logisk at bakterier og lukt overføres. Anonymkode: fb99d...977 Alle mine har sluttet å tisse på seg for lenge siden. Og skulle de slumpe til å drite på seg går den trusa i søpla. Våte håndklær henges på kanten og havner først oppi sammen med resten når de er tørre. Samme med badetøy eller klær som blir dassvåte etter en tur ut i regnet. Når alle klærne i en skittentøyskurv er tørre er det ingen fare for bakteriespredning. 19 2
visp Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er litt opphengt i bakterier, det sitter nok igjen ettet covid for hun var ikke sånn før, har med antiback og tar på nesten etter hver gang hun tar på noe andre har tatt på osv. Men jeg var usikker på om hun overdrev med trusene da 😅 Anonymkode: 0dc4b...306 Vel, da får du la være å informere henne om alt dritt som kan feste seg på de øvrige klærne. Trusene er nok de reneste i kurven. Bare tenk alt som fester seg når man sitter på buss, kafe, når buksa kommer borti ting på offentlige toaletter. Trusene burde jo egentlig ha hedersplass, for de har holdt seg unna det meste 22 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august Altalt skrev (1 minutt siden): Jeg har en kurv til 30 eller 40 grader (varierer litt hva jeg vasker på der) og en for 60. Så har jeg en liten "skål" for ting som skal kokvaskes på 90 grader som kluter, men den går sjeldent Liten skål til 90? Det er eneste vi har egen, stor kurv for. Det er jo daglig vaskekluter og handklær som legges til vask. Og akkurat kluten som mulig har matrester, er brukt på servanten på vasken, vaske gulv.... har jeg ikke lyst til å ha sammen med klær. Anonymkode: 9275d...862
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august Truser vaskes på 60 grader, og legges sammen med annet som vaskes på 60 grader som håndkle og kluter. Ikke vanlig mørke klær. Anonymkode: b01b5...01a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå