AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei. Jeg har en datter på litt over 2 år som driver å sparker, slår, dytter og kaster ting på folk hele tiden. Jeg har også en baby på 7 mnd som det går mest utover. Egentlig babyen vår og katten vår hun er mest voldelig mot, men også de nærmeste som meg, far, bestemor, bestefar, søskenbarn osv, eneste ikke fremmede liksom… Hun har holdt på sånn i noen mnd nå, og det blir faktisk bare verre😞 Vi har prøvd alt for å få henne til å slutte, det er rett og slett flaut når moren min kommer på besøk og hun begynner å slå henne utav det blå😣 Vi kan heller ikke la henne være alene med baby i noen sekunder bare for å hente et glass vann for eksempel… Vi har prøvd å kjefte på henne og være streng, sette henne oppi lekeburet hennes som en straff, satt henne på rommet sitt å lukket døren, ignorert når hun er voldelig, «passiv parenting» hvor man bare sier «neei må ikke slå det er aoao, må kose heller», INGENTING HJELPER!! Og det blir bare verre 😭 Som regel når vi kjefter så ler og smiler hun og da blir vi bare enda mer forbanna. Hva skal vi gjøre med dette?? Hun lærer jo aldri! Helsestasjon sier vi skal bare være strenge og si nei, eller avlede men herregud hun skal ikke bli en ufordragelig drittunge heller😣 Har noen tips?? Skal vi kaste henne på rommet eller hva?? Er jo ikke kjekt å være rundt henne lenger når hun oppfører seg sånn, det er så trist😭 Og ja vi gir henne kjempe masse oppmerksomhet så det er ikke derfor heller. Håper noen kan hjelpe 🥺❤️ Anonymkode: d456f...423 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august HUN ER 2 (!!!!!!) ÅR. Jeeezsus..... Dette vokser hun trolig av seg. DU som foreldrer må bare gjenta deg til det kjendsommelige.... Anonymkode: b4aac...7d0 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Det er da helt normalt , herlighet . Vil anbefale deg cos kurs Anonymkode: 29166...a21 7
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei. Jeg har en datter på litt over 2 år som driver å sparker, slår, dytter og kaster ting på folk hele tiden. Jeg har også en baby på 7 mnd som det går mest utover. Egentlig babyen vår og katten vår hun er mest voldelig mot, men også de nærmeste som meg, far, bestemor, bestefar, søskenbarn osv, eneste ikke fremmede liksom… Hun har holdt på sånn i noen mnd nå, og det blir faktisk bare verre😞 Vi har prøvd alt for å få henne til å slutte, det er rett og slett flaut når moren min kommer på besøk og hun begynner å slå henne utav det blå😣 Vi kan heller ikke la henne være alene med baby i noen sekunder bare for å hente et glass vann for eksempel… Vi har prøvd å kjefte på henne og være streng, sette henne oppi lekeburet hennes som en straff, satt henne på rommet sitt å lukket døren, ignorert når hun er voldelig, «passiv parenting» hvor man bare sier «neei må ikke slå det er aoao, må kose heller», INGENTING HJELPER!! Og det blir bare verre 😭 Som regel når vi kjefter så ler og smiler hun og da blir vi bare enda mer forbanna. Hva skal vi gjøre med dette?? Hun lærer jo aldri! Helsestasjon sier vi skal bare være strenge og si nei, eller avlede men herregud hun skal ikke bli en ufordragelig drittunge heller😣 Har noen tips?? Skal vi kaste henne på rommet eller hva?? Er jo ikke kjekt å være rundt henne lenger når hun oppfører seg sånn, det er så trist😭 Og ja vi gir henne kjempe masse oppmerksomhet så det er ikke derfor heller. Håper noen kan hjelpe 🥺❤️ Anonymkode: d456f...423 Kaste henne på rommet??? Lære henne at om vi er sure så kaster vi folk på et rom!!! Du gjør en STOR TABBE- DU ER INKONSEKVENT!!! Du kjefter!!!! Ved kjefting blir ALT verre!!! Det er omtrent som å hive bensin på et bål!!!!! Vær rolig hele tiden!!! Fortell henne ofte med myndig stemme at vi ikke biter når hun er rolig!!!!!!! Anonymkode: 04e57...4ca 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Hun er to år. Hun er ikke voldelig. Du snakker om Kjefting, lekebur, stengt henne inne på rommet med lukket dør. Dette er OVERHODE IKKE greit. Og faktisk veldig bekymringsverdig oppførsel fra en forelder overfor en toåring. Men med tanke på at du i det hele tatt kaller en toåring for voldelig, så sier nok dette noe om hvordan du tar det. Anbefaller deg en samtale med Helsesykepleier som kanskje kan melde deg på en COS - kurs, som mange helsestasjoner holder. Jeg kjenner at jeg blir oppriktig bekymret for denne stakkars frøkna, og håper dere ber om hjelp. Anonymkode: da65d...2dc 1 10
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Ja dessuten blir du forbanna når hun biter- det er en STOOOORTABBE!!! Det er det VERSTE du kan gjøre! Hun er i en testalder! Hun tester hvor langt hun kan dra i den strikken og hva du gjør om den er for mye tøyd! Hold ut! Vær konsekvent! Ikke kjeft!! Anonymkode: 04e57...4ca 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Her reagerer jeg på mye, men det er ditt reaksjonsmønster ovenfor 2-åringen og måten du omtaler henne. Det er forresten helt normalt å prøve å beskytte seg selv ved å smile og le, når noen kjefter/blir forbannet på seg. 2-åringen er sikkert kjemperedd. Anonymkode: e4d15...d9a 5 5
RaulAngelsk Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august (endret) Rett på spesialanstalt (vi må gjeninnføre disse). Deretter et timesinnslag på "Sosialkanalen" på NRK når hun er 15. (vi må gjeninnføre dette programmet også) Endret 31. august av RaulAngelsk
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Går faen ikke å skrive en drit her inne utenatt det blir kjefting og «barnemishandling», for et ubrukelig dritt forum. Har snakka med HS og sagt alt dette, hun sier det er bra jeg har prøvd alt. Er ikke sånn at jeg tar tak i henne å fysisk kaster henne inn på rommet, jeg løfter henne opp og setter henne på rommet og lukker døren. Etter 2 min går jeg inn igjen å snakker med henne om at sånn gjør man ikke. Så ikke kom her å si at det er barnemishandling! Herregud. Folk her inne må slutte å alltid komme med slemme kommentarer for likes, tenk dere om før dere kommenterer Anonymkode: d456f...423 4 1
nordlending Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Går faen ikke å skrive en drit her inne utenatt det blir kjefting og «barnemishandling», for et ubrukelig dritt forum. Har snakka med HS og sagt alt dette, hun sier det er bra jeg har prøvd alt. Er ikke sånn at jeg tar tak i henne å fysisk kaster henne inn på rommet, jeg løfter henne opp og setter henne på rommet og lukker døren. Etter 2 min går jeg inn igjen å snakker med henne om at sånn gjør man ikke. Så ikke kom her å si at det er barnemishandling! Herregud. Folk her inne må slutte å alltid komme med slemme kommentarer for likes, tenk dere om før dere kommenterer Anonymkode: d456f...423 Dette burde du skrevet i første innlegg for å unngå kommentarene du har fått. Du lurte selv på om du skulle "kaste" henne på rommet, noe noen tok bokstavelig. Du skrev heller ikke at helsestasjonen sa at det var bra du prøvde alt, kanskje derfor noen kommenterer at du er inkonsekvent. Endret 31. august av nordlending 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august nordlending skrev (Akkurat nå): Dette burde du skrevet i første innlegg for å unngå kommentarene du har fått. Du lurte selv på om du skulle "kaste" henne på rommet, noe noen tok bokstavelig. Ja angrer jo på det nå🙃 hadde da aldri kastet barnet mitt, jesus Anonymkode: d456f...423 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Å stenge en toåring inne på rommet i to minutter er heller ikke ok. Helt uavhengig om du har slengt henne inn der eller ikke. Måten du skriver på sier meg at du er en som handler i affekt, og det er ikke bra når man har barn. Så jeg står ved det jeg sier at du må oppsøke hjelp. Det er DERES håndtering av dette som forværrer problemene. Anonymkode: da65d...2dc 2 3
Cerx Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Går faen ikke å skrive en drit her inne utenatt det blir kjefting og «barnemishandling», for et ubrukelig dritt forum. Har snakka med HS og sagt alt dette, hun sier det er bra jeg har prøvd alt. Er ikke sånn at jeg tar tak i henne å fysisk kaster henne inn på rommet, jeg løfter henne opp og setter henne på rommet og lukker døren. Etter 2 min går jeg inn igjen å snakker med henne om at sånn gjør man ikke. Så ikke kom her å si at det er barnemishandling! Herregud. Folk her inne må slutte å alltid komme med slemme kommentarer for likes, tenk dere om før dere kommenterer Anonymkode: d456f...423 Du bør lese boken Miraklenes Tid av Hedvig Montgomery. Det har ingenting for seg å prøve å disiplinere en så liten unge, det er ikke som om at de gjør det med vilje for å være slemme. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august Hun skader katten?? stakkars!! Det er ikke greit! Da må hun jo ikkf få være med pusen alene!!! Anonymkode: 7a838...13b 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er da helt normalt , herlighet . Vil anbefale deg cos kurs Anonymkode: 29166...a21 Det er det da ikke. Det er normalt at barna prøver seg men det ts beskriver er langt i fra normen. Dere må være i konsekvente. Berøm riktig adferd, og prat med henne om det når hun utagerer. Sett dere med henne et fast sted og prat, bla si at når hun har bestemt seg at hun er ferdig med å slå så kan hun gå, men ikke før. Bevistgjør henne og la henne ta valg. Hun er ikke dum selv om hun er ung. Anonymkode: ebc18...a8b 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Hadde hun gjort dette som tolvåring så kunne du brukt ordet voldelig, herregud hun er to år, hun kom nettopp her. Virker som om dere har utfordringer med foreldrerollen så kanskje dere trenger et kurs, Anonymkode: 500d5...93f
norw Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hun er to år. Hun er ikke voldelig. Du snakker om Kjefting, lekebur, stengt henne inne på rommet med lukket dør. Dette er OVERHODE IKKE greit. Og faktisk veldig bekymringsverdig oppførsel fra en forelder overfor en toåring. Men med tanke på at du i det hele tatt kaller en toåring for voldelig, så sier nok dette noe om hvordan du tar det. Anbefaller deg en samtale med Helsesykepleier som kanskje kan melde deg på en COS - kurs, som mange helsestasjoner holder. Jeg kjenner at jeg blir oppriktig bekymret for denne stakkars frøkna, og håper dere ber om hjelp. Anonymkode: da65d...2dc Hun er jo åpenbart voldelig, det er et objektivt faktum. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Kan dette ha startet da babyen kom i hus? Det er ikke alltid enkelt for barnet at plutselig kommer det en ny som får masse oppmerksomhet Har dere dialog med barnehagen rundt dette? Hvordan er hun med barnegruppen? Her kan det være at din datter rett og slett ikke klarer å si at nå er hun sint eller lei seg og da heller bruker kroppslig uttrykk også om ting ikke blir som hun har tenkt eller dete sier nei kan gi samme effekt. Her er det viktig at du/dere holder dere rolig, ta barnet rolig men bestemt ut av situasjonen og sett klare grenser Det kan også hjelpe at du setter ord på følelsene: du ble sint fordi..... Reager likt hver gang Det tar tid, men min erfaring er at om du prøver å sette deg inn i barnets følelser er det enklere Jeg kan skjønne at det kan by på utfordringer om du er alene med dem, men på sikt er det denne veien du må gå. Anonymkode: 78c7c...5ac
Supermerry Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): HUN ER 2 (!!!!!!) ÅR. Jeeezsus..... Dette vokser hun trolig av seg. DU som foreldrer må bare gjenta deg til det kjendsommelige.... Anonymkode: b4aac...7d0 Ja, bare gjenta ord, mens barnet skader lillesøsteren på 7 mnd.? 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. Jeg har en datter på litt over 2 år som driver å sparker, slår, dytter og kaster ting på folk hele tiden. Jeg har også en baby på 7 mnd som det går mest utover. Egentlig babyen vår og katten vår hun er mest voldelig mot, men også de nærmeste som meg, far, bestemor, bestefar, søskenbarn osv, eneste ikke fremmede liksom… Hun har holdt på sånn i noen mnd nå, og det blir faktisk bare verre😞 Vi har prøvd alt for å få henne til å slutte, det er rett og slett flaut når moren min kommer på besøk og hun begynner å slå henne utav det blå😣 Vi kan heller ikke la henne være alene med baby i noen sekunder bare for å hente et glass vann for eksempel… Vi har prøvd å kjefte på henne og være streng, sette henne oppi lekeburet hennes som en straff, satt henne på rommet sitt å lukket døren, ignorert når hun er voldelig, «passiv parenting» hvor man bare sier «neei må ikke slå det er aoao, må kose heller», INGENTING HJELPER!! Og det blir bare verre 😭 Som regel når vi kjefter så ler og smiler hun og da blir vi bare enda mer forbanna. Hva skal vi gjøre med dette?? Hun lærer jo aldri! Helsestasjon sier vi skal bare være strenge og si nei, eller avlede men herregud hun skal ikke bli en ufordragelig drittunge heller😣 Har noen tips?? Skal vi kaste henne på rommet eller hva?? Er jo ikke kjekt å være rundt henne lenger når hun oppfører seg sånn, det er så trist😭 Og ja vi gir henne kjempe masse oppmerksomhet så det er ikke derfor heller. Håper noen kan hjelpe 🥺❤️ Anonymkode: d456f...423 Satt henne på rommet sitt å lukket døren???? Anonymkode: 62ccd...0c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå