AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Vi har tre barn og det er full fart. Samboer er flink med barna og gjør mye. Men han har en fæl uvane med at han sier han skal på do og blir værende i opptil en halvtime. Har med seg telefonen selvfølgelig og sitter å scroller og slapper av. Han har også sluttet å svare når ungene henger på døra og vil ha han ut. Får å få kontakt og be han komme ut har jeg nå måtte begynne å ringe han. Disse doturene hans kommer ofte når det passer dårligst og jeg er sliten selv også. Sånn som igår, når svigers var på besøk og ene barnet vårt klikket helt fordi broren ødela legotårnet hennes. Jeg blir da flyvende for å slukke branner samtidig som jeg må underholde svigers. Jeg har prøvd å svare med samme mynt, men det gir meg lite å sitte lenge på do. Dessuten klarer ikke jeg å ikke svare når barna henger på døra og blir lei seg for at jeg ikke kommer ut. Samboer sier at disse doturene er spacen han trenger, men altså hallo?? Umulig å diskutere saklig med han for da foreslår han bare at jeg gjør det samme. Og når jeg faktisk gjør det blir han ofte sur etterpå fordi jeg brukte så lang tid på do. Jeg vil ikke bruke lang tid på do heller, jeg vil at vi skal samarbeide bedre! Blir så frustrert! Anonymkode: ef6a7...b24 5 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august Ikke underhold svigers, aktiver dem? Anonymkode: a1199...7bc 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Neste gang så går du ut døra og eventuelt kjører av gårde. Når han da etterspør deg så sier du at dette er spacen du trenger. Og så må du bare fortsette til HAN kommer med en løsning som du er fornøyd med. Jeg antar at du er den som vanligvis setter i gang tiltak når det oppstår problemer? Nå er det faen meg på tide at han tar ansvar for et problem som han skaper selv. Anonymkode: b9483...53f 5 5
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Han er en egoistisk tulling. Vet ikke hva du får gjort, man får sjeldent forandret folk som ikke vil forandre seg. Anonymkode: b8efc...4e9 1
Sniff76 Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Samboer sier at disse doturene er spacen han trenger, men altså hallo?? Umulig å diskutere saklig med han for da foreslår han bare at jeg gjør det samme. Og når jeg faktisk gjør det blir han ofte sur etterpå fordi jeg brukte så lang tid på do. Jeg vil ikke bruke lang tid på do heller, jeg vil at vi skal samarbeide bedre! Blir så frustrert! Anonymkode: ef6a7...b24 Vi har også 3 barn (store nå) og jeg kan forstå at han trenger space i hverdagen. Men å sitte på do i en halvtime helt utilgjengelig, og til og med når dere har gjester (!!!) hadde ikke vært aktuelt hos oss... Hva med å finne en annen løsning sammen? Han kan ta en halvtime på soverommet/gå en tur alene/gå ut på veranda/hage etter middag og du kan også det i løpet av kvelden? Men ikke når man har besøk 😂 4 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Hadde ikke han gjort det, hadde du gjort det. Altså dette er så vanlig atte hjelp, og kanskje det mest klisjefylte du kan se i en familie med flere barn... Også er det at mobiltelefonenen og dens apper er LAGD FOR AT VI SKAL SCROLLE. Anonymkode: 42534...380
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august En venninnes mann gjorde det, han fikk faktisk så problem med hemoroider at han lenge ikke kunne sitte på noe som helst, ble slutt på lange doturer da Anonymkode: 7c5ef...e6a 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Dette er typisk menn. De bruker smutthull og gjøremål som en måte å skaffe seg mer alenetid på. Min mann er helt lik. Bruker langt tid på do, eller hvis han skal ut å handle noe, rydde i hagen osv…Alt tar utrolig lang tid. Et enkelt ærend på storsenteret som ligger 5 min unna med bil kan lett ta 2 timer. Han blir fort sur om jeg tar det opp, så nå er jeg begynt å gjøre unna disse tingene selv. Fjerner ugress i hagebedet på 30 min, mens han brukte halvannen time. Anonymkode: 96845...753 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august Både jeg og mannen trenger "space" innimellom. Men vi snakker godt om det. Og vet når vi bare må skjerpe oss. "Gir deg lite å sitte på do". Det gir mulig han lite også. Hva med å bare bli enige om hvordan hver av dere kan få en halvtime nå og da? Innimellom går jeg bare i garasjen og setter meg i bilen og scroller en halvtime... Mer bekvemt enn på badet (selv om jeg foretrekker et bad), og ingen ser hvor jeg er. Og dropp underholdningen av svigers. Her hadde de fått med en unge eller to på legeplassen, eller fått instruks om kjøkkentjeneste. Anonymkode: f2c41...5e4
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Høres ut som et familiemedlem av meg, kan være i evigheter på do og det er kun et toalett i huset, da vi hadde småbarn og var på besøk sendte vi dem ut å tisse bak garasjen dems, fordi det var opptatt på do Anonymkode: cc9d6...26b
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august Kanskje gi hverandre en kveld fri isteden innimellom . Trene kino treffe venner. Alle trenger en pause. Har familie som er i deres situasjon full jobb og tre små unger. Synes de ser slitne og lei. Viktig å ta vare på dere og hverandre. Anonymkode: 0513e...4a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå