AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:19 #1 Skrevet søndag kl 07:19 Er det mulig? Skal det være tilbud? Da slutter jeg å spise sjokolade. Anonymkode: cadab...30b 2
C-girl Skrevet søndag kl 07:23 #2 Skrevet søndag kl 07:23 Når du sammenligner med prisen for 1 plate så er det billigere å kjøpe 3 for 120,- når butikkene har det tilbudet. Men det billigste blir nok å slutte å spise sjokolade 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:24 #3 Skrevet søndag kl 07:24 Ingen trenger da sjokolade. At grønnsaker er blitt svindyre er det som er et problem. Anonymkode: f885a...6fb 12 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:29 #4 Skrevet søndag kl 07:29 Trenger du mer enn en halv kilo sjokolade på en gang? Anonymkode: 41a52...b0d
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:47 #5 Skrevet søndag kl 07:47 Har ingen problem med å la vær å kjøpe sjokolade. Prisene på varene samsvarer ikke i det hele tatt. Sjokolade er godt, men ikke for denne prisen de har nå. Skulle kjøpe asparges i går og den ville kiwi ha 60 kroner for, liksom. Kommer ikke på tale. Asparges er utrolig godt, men det skjer ikke at jeg kjøper 8 aspargesstilker for 60 kroner. Jeg håper at folk slutter å kjøpe "unødvendige" varer og begynner å lage mer selv. Bli litt mer selvstendig. Vi kjøper så mye unødvendig som er ferdiglaget for oss liksom... pålegg, sauser, supper, gryter, hurtighevet brød, Også håper jeg at butikkene sitter med masse varer de blir nødt til å prise ned for å få ut. For denne prisen de har nå er helt tussete Jeg har gått til innkjøp av brødbakemaskin og CrockPot og baker f.eks 2 brød for 16 kroner totalt. Brødbakemaskinen lager også syltetøy og pastadeig. CrockPot kan også lage yoghurt og den ble kanongod. Så jeg kan lage 1 liter yoghurt for en pris av en melk istedetfor den ferdiglagde yoghurten med ingredienser jeg fint kan klare meg uten. Mysen fra yoghurten kan brukes til brødbakingen igjen. Neste steg er å få tak i bein til kraft så jeg kan lage opp kraft til supper og gryter. Er så lei av pulvermat og å gi pengene mine til bedrifter og eiere som gjør oss blakk og lat når det kommer til mat. Snop er egentlig greit at har blitt så dyrt. Da frister det mye mindre. Her blir det pallekarm på terrassen for dyrking av godsaker også. Anonymkode: 9642f...e1f 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:49 #6 Skrevet søndag kl 07:49 Ja det er tilbud, sist jeg sjekket skulle de ha 59.90 for en fruktnøtt utenom tilbud. Er jo faen meg høl i huet å handle sjokoladeplater for tida. Anonymkode: 4c0a7...826 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:51 #7 Skrevet søndag kl 07:51 Vel, folk kjøper jo sjokolade uansett, så disse butikkene kan ta seg grovt betalt. Det er nemlig ingen reel grunn til at sjokolade har blitt så dyrt, men folk er villig til å betale for det. Jeg er en som elsker sjokolade, spesielt freia, har ett stort hjerte for freia. Men nei, kjøper ikke sjokolade til disse prisene. Anonymkode: af673...2a3 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:02 #8 Skrevet søndag kl 08:02 Folk må slutte å kjøpe til de prisene. La det gå ut på dato i butikken slik at de må kaste tonnevis med sjokolade. Anonymkode: 0d611...2de 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:26 #9 Skrevet søndag kl 08:26 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vel, folk kjøper jo sjokolade uansett, så disse butikkene kan ta seg grovt betalt. Det er nemlig ingen reel grunn til at sjokolade har blitt så dyrt, men folk er villig til å betale for det. Jeg er en som elsker sjokolade, spesielt freia, har ett stort hjerte for freia. Men nei, kjøper ikke sjokolade til disse prisene. Anonymkode: af673...2a3 Eh - kakaopriser og andre råvarer har økt mye i pris. Priser på sjokolade øker over hele verden. "Folk er villig til å betale for det" - dette er en gjenganger i diskusjoner - tror det er en blogger som står bak denne påstanden. Du sier jo selv at du ikke kjøper sjokolade til disse prisene. Og det er hauger med innlegg her og andre steder der folk sier at de ikke er villige til å betale det. Likevel tror du på påstanden om at "folk er villige til å betale for det". Det er relativt selvmotsigende, for å si det forsiktig. Anonymkode: e6a02...097 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:07 #10 Skrevet søndag kl 16:07 80 kr for én melkesjokolade på Meny. Anonymkode: aa38f...d78
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:51 #11 Skrevet søndag kl 18:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 80 kr for én melkesjokolade på Meny. Anonymkode: aa38f...d78 På Meny ca 70kr for de store sjokoladeplatene fra Freia. Anonymkode: 8fbca...6f9
Kålrota Skrevet i går, 04:20 #13 Skrevet i går, 04:20 I sommer kostet en plate 89,90 på Meny, så det er jo tilbud på et vis.
AnonymBruker Skrevet i går, 06:05 #14 Skrevet i går, 06:05 Jeg passer på å kjøpe en del i Sverige, på Europris etc når det er tilbud der. I sommer hadde de 3 for 99 av den ekstra store plata på Strømstadbåten. Da kjøpte jeg 9 stk så har vel ut året ca 😁 ikke så lenge siden det var 4 for 99, så går fort oppover… For min del nærmer det seg max av hva jeg betaler for sjokolade. Veldig glad i Freia, men å betale mer enn 40,- per plate ligger langt inne. Da går hvertfall forbruket ned. Som egentlig bare er bra 😅 Anonymkode: 12a8f...add 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #15 Skrevet i går, 06:10 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det mulig? Skal det være tilbud? Da slutter jeg å spise sjokolade. Anonymkode: cadab...30b Jeg har slutta å kjøpe sjokolade. Altfor dyrt. Kroppen takker meg, det samme gjør lommeboka. Det er faktisk bare vinn-vinn Anonymkode: 72a23...f3c 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #16 Skrevet i går, 06:10 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det mulig? Skal det være tilbud? Da slutter jeg å spise sjokolade. Anonymkode: cadab...30b Hvis du tror dette er ille, så ikke ta en tur på polet! Alt koster penger, særlig tingene vi ikke trenger. Anonymkode: a179a...7fc 3
AnonymBruker Skrevet i går, 06:56 #17 Skrevet i går, 06:56 Sjokoladen er dyrere pga klimaendringer og global oppvarming: https://www.bbc.com/news/science-environment-68619912 Sitat Most chocolate is made from cocoa grown in West Africa, but a humid heatwave has blasted the crops and massively cut yields. Experts say that human-induced climate change has made the extreme heat 10 times more likely. [...] Cocoa trees are particularly vulnerable to changes in the climate. They only grow in a narrow band of about 20 degrees latitude around the Equator. Anonymkode: c92d9...c89
AnonymBruker Skrevet i går, 07:04 #18 Skrevet i går, 07:04 AnonymBruker skrev (14 timer siden): 80 kr for én melkesjokolade på Meny. Anonymkode: aa38f...d78 Fy fader! Godt jeg har sluttet å kjøpe/spise sjokolade! Men det er jo litt greit da! Man må tenke seg om to ganger før man kjøper. Kanskje heller kjøpe kakao og lage en god kopp. Det er sikkert sunnere også.. Anonymkode: a7251...1bc
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #19 Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det mulig? Skal det være tilbud? Da slutter jeg å spise sjokolade. Anonymkode: cadab...30b Jeg har sluttet å kjøpe sjokolade. Jeg elsker iskald sjokolade, men med de prisene som er nå nekter jeg å kjøpe de. Savner sjokolade veldig sjelden nå. Før kunne jeg løpt beina av meg bare ved å skrive om sjokolade, nå frister det ikke engang. Anonymkode: bff13...2e6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:31 #20 Skrevet i går, 07:31 Skjønner hva du mener. Jeg skulle bake melkesjokoladebrownie med melkesjokoladekrem til en barnebursdag i familien, siden det er favoritten, og det ble jo helt merkbart en mye dyrere kake enn for 1-2 år siden. Men ALT er jo dyrt, så. Heldigvis spiser jeg lite sjokolade til vanlig, så dét velter ikke budsjettet mitt Anonymkode: 3289f...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå