Gå til innhold

Dater en som sier jeg er for god for ham og at han ikke fortjener meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt nok problemer med dårlig selvfølelse til å skjønne at jeg kan ikke gjøre noe for å overbevise denne fyren om at det ikke stemmer, ikke sant? Er bare lei meg og trist, vi har det kjempefint sammen, men plutselig trekker han seg bare vekk, sier ting som at hvis jeg virkelig kjente ham så hadde jeg hatet ham. Jeg har googlet og lest at når noen tenker sånn, er det ikke egentlig sant, det er feiloppfatninger av seg selv som fæl person og sånn. Det kan gå dager/uker uten kontakt så kommer han tilbake sier unnskyld, og vi er der igjen. Han er en flott fyr, men plutselig får han over seg at alt er for ingenting, at jeg stikker når jeg møter noen bedre, at jeg er for god osv. 

Det gjør vondt, men jeg kan vel ikke gjøre noe? Vi har holdt på noen måneder og det er tungt når de periodene kommer.n

Anonymkode: 4981f...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan høres ut som en med unnvikende tilknytning. 

Anonymkode: 2c718...5f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan det gjøres noe med?

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna. 

Han kommer ikke til å bli bedre

Anonymkode: b5b6b...94f

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer til å suge deg tom for energi,en sånn en som trenger bekreftelser konstant! 

Styr unna, han gjør deg en tjeneste.

Anonymkode: cfdcb...308

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Eller han liker å ha kontroll over dama han "dater"...
Hun sitter og venter på at han skal ta kontakt igjen, forsvinner og så tar kontakt på nytt.

Jeg hadde ikke kasta bort tiden min på en sånn mann

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro på han først som sist. 

Anonymkode: 421cd...feb

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tro på han og hold deg unna. 

Anonymkode: 967b1...34a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok veldig ond og slem

Anonymkode: ebe1b...a76

Skrevet (endret)

Hei er enige med flere her og oppsummerer mulige årsaker og hva tiltaket må være:

1) han er usikker og kanskje redd for å miste deg - tiltak : styr unna han vil suge deg for energi 

2) han prøver å virke usikker for å få deg til å «krype» og gjøre det han vil- tiltak: styr unna han vil kontrollere deg. 
Her må du være obs for om du sier at det er greit og går, vil han gjøre alt for at du skal komme tilbake - tiltak: styr unna og ikke svar . 
3 ) han sier det han sier for at du skal ta hintet å gå uten mer spørsmål - tiltak : styr unna han er ikke interessert . 

Endret av Smosk
  • Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke nødvendigvis slem, men han hekter deg,- og det kommer ikke til å bli bedre.. 

Anonymkode: 19353...368

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ikke frisk ut.

Gjør deg selv en tjeneste og date folk som er ok psykisk. Folk med lav  (eller for høy) selvfølelse blir bare pes.

Anonymkode: 5e6f7...e76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tro på han og gå videre. Det kommer til å bli veldig slitsomt for deg i lengden. Vil du bli mammaen hans? Finn en som du kan ha et likestilt partnerskap med.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer fra noen som også har slitt lenge med å føle seg usikker og ikke god nok.

Det eneste som hjelper er terapi og det må man virkelig ønske for å få noe nytte av.

Som de over sier kan det være at han rett og slett er en kjip person men det kan også være traumer og andre greier. Uansett er det ikke noe du kan gjøre. Han må fikse dette selv. Du må få slippe å stå i det for det er mildt sagt jævelig.

Jeg mistet min aller beste venn og den mannen jeg elsket mest fordi jeg saboterete forholdet hele tiden. Jrg var redd for at han skulle gå fordi jeg ikke hadde noe verdi. Han var veldig stabil og god mens jeg slet psykisk og hadde mye selv hat. I mitt tilfelle var det relatert til traumer og jeg har i ettertid fått god hjelp med dette. Det er ikke en unnskyldning for å holde på sånn. Du må sette grenser for han. Det er det eneste som hjelper. Kanskje han vil innse at han trenger hjelp.

Anonymkode: 25f2d...a9a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette kommer fra noen som også har slitt lenge med å føle seg usikker og ikke god nok.

Det eneste som hjelper er terapi og det må man virkelig ønske for å få noe nytte av.

Som de over sier kan det være at han rett og slett er en kjip person men det kan også være traumer og andre greier. Uansett er det ikke noe du kan gjøre. Han må fikse dette selv. Du må få slippe å stå i det for det er mildt sagt jævelig.

Jeg mistet min aller beste venn og den mannen jeg elsket mest fordi jeg saboterete forholdet hele tiden. Jrg var redd for at han skulle gå fordi jeg ikke hadde noe verdi. Han var veldig stabil og god mens jeg slet psykisk og hadde mye selv hat. I mitt tilfelle var det relatert til traumer og jeg har i ettertid fått god hjelp med dette. Det er ikke en unnskyldning for å holde på sånn. Du må sette grenser for han. Det er det eneste som hjelper. Kanskje han vil innse at han trenger hjelp.

Anonymkode: 25f2d...a9a

Takk for alle svar og spesielt dette som kommer fra hans ståsted. Leit å høre hvordan du mistet din kjære, jeg kan tenke meg at det er vanskelig dette, jeg ser på ham at han har det vondt. Det er som han vil ha meg men likevel ikke, som om det blir for vondt å være nære. 

Jeg skjønner på en måte at jeg ikke kan fortsette, samtidig er det et håp, men den følelsen jeg sitter igjen med når han forsvinner er veldig tøff også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for alle svar og spesielt dette som kommer fra hans ståsted. Leit å høre hvordan du mistet din kjære, jeg kan tenke meg at det er vanskelig dette, jeg ser på ham at han har det vondt. Det er som han vil ha meg men likevel ikke, som om det blir for vondt å være nære. 

Jeg skjønner på en måte at jeg ikke kan fortsette, samtidig er det et håp, men den følelsen jeg sitter igjen med når han forsvinner er veldig tøff også. 

Spør han om oppvekst. Traumer/emosjonelt utilgjengelige foreldre? Du kan jo lese og evt se videoer om unnvikende tilknytning/avoidant attachment.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt nok problemer med dårlig selvfølelse til å skjønne at jeg kan ikke gjøre noe for å overbevise denne fyren om at det ikke stemmer, ikke sant? Er bare lei meg og trist, vi har det kjempefint sammen, men plutselig trekker han seg bare vekk, sier ting som at hvis jeg virkelig kjente ham så hadde jeg hatet ham. Jeg har googlet og lest at når noen tenker sånn, er det ikke egentlig sant, det er feiloppfatninger av seg selv som fæl person og sånn. Det kan gå dager/uker uten kontakt så kommer han tilbake sier unnskyld, og vi er der igjen. Han er en flott fyr, men plutselig får han over seg at alt er for ingenting, at jeg stikker når jeg møter noen bedre, at jeg er for god osv. 

Det gjør vondt, men jeg kan vel ikke gjøre noe? Vi har holdt på noen måneder og det er tungt når de periodene kommer.n

Omg rødt flagg. STIKK

Anonymkode: fcaa1...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Spør han om oppvekst. Traumer/emosjonelt utilgjengelige foreldre? Du kan jo lese og evt se videoer om unnvikende tilknytning/avoidant attachment.

Litt fraværende far, stresset mor, klarte seg en del selv, har ikke sagt annet enn bare at de ikke var veldig nære men det tenker jeg jo det er mange som ikke er

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde råda han til å oppsøke hjelp, for det trenger han. Så lenge han har dette tankesettet her, så kan det umulig bli et sunt forhold. Dette er et hekt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (12 minutter siden):

Hadde råda han til å oppsøke hjelp, for det trenger han. Så lenge han har dette tankesettet her, så kan det umulig bli et sunt forhold. Dette er et hekt.

Han sier at han bare trenger litt tid eller rom, og at han ikke tror det hjelper å bare snakke om det når jeg spurte om han skulle snakket med noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...