Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er viktig å få med seg i forbindelse med vekttap og det å holde seg der:

«Men når du reduserer matinntaket på dette viset, vil du samtidig venne kroppen til at den trenger færre kalorier. 

– Går du 10 kilo ned i vekt, da veier også kroppen 10 kilo mindre. Da må du spise minst 10 prosent færre kalorier enn du gjorde før vekttapet – og det er bare for å holde vekten.»

-Hjelmesæth

Anonymkode: f5745...80f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sliter med sultfølelse er det hjelpsomt å spise proteinrikt men færre karbohydrater. Jeg anbefaler som regel ikke veldig strenge matvaner men det med proteiner hjelper mye med sult for min del i vært fall. 

Det med trening trenger heller ikke være vanskelig. Jeg har ingen utsyr hjemme og driver kun med styrke i form av det jeg har liggende eller min egen kroppsvekt. Finnes MANGE gode treningsvideos på youtube for eksempel. Jeg sliter med lange treningsøkter så jeg deler det heller opp litt. Lilly Sabri syns jeg er gøy å følge på youtube. Bruke også walk at home. Noe som kanskje føles som trening for eldre men du kan bli oppriktig sliten hvis du legger inn innsatsen. 

Lykke til!

Anonymkode: b78d0...eac

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha muskler for å klare å holde vekten, så du MÅ få trent styrke. Kvinner tenker alt for lite på dette og kaster vekk mye tid på turer og tøying som er langt mindre effektivt for en stabil vekt. 

Og så må du jo selvfølgelig være nøye med kostholdet. At du går litt opp i vekt tenker jeg er naturlig siden du mest sannsynlig har spist unaturlig lite fordi du ikke har følt sult, men nå føler du sult igjen. Husk også på at man kan føle en skikkelig ulvehunger etter perioder med lite mat for kroppen forsøker å kompansere. Vær bevisst, ikke kjøp den bollen eller spis den sjokoladen. 

Tenk råvarbasert, forsøk å tenke at du skal spise det som heter filet. Fiskefilet, indrefilet, kyllingfilet. Det er magert. Sammen med grønnsaker og grove karbohydrater. Vær obs på skjulte kaloribomber som dressinger, oljer etc. Unngå ferdigpizza o.l. Og lag heller hjemmelaget fra bunnen av. Ikke ha fristelser i hus med mindre du faktisk skal unne deg noe ekstra. 

Anonymkode: 7effd...57c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må ha muskler for å klare å holde vekten, så du MÅ få trent styrke. Kvinner tenker alt for lite på dette og kaster vekk mye tid på turer og tøying som er langt mindre effektivt for en stabil vekt. 

Og så må du jo selvfølgelig være nøye med kostholdet. At du går litt opp i vekt tenker jeg er naturlig siden du mest sannsynlig har spist unaturlig lite fordi du ikke har følt sult, men nå føler du sult igjen. Husk også på at man kan føle en skikkelig ulvehunger etter perioder med lite mat for kroppen forsøker å kompansere. Vær bevisst, ikke kjøp den bollen eller spis den sjokoladen. 

Tenk råvarbasert, forsøk å tenke at du skal spise det som heter filet. Fiskefilet, indrefilet, kyllingfilet. Det er magert. Sammen med grønnsaker og grove karbohydrater. Vær obs på skjulte kaloribomber som dressinger, oljer etc. Unngå ferdigpizza o.l. Og lag heller hjemmelaget fra bunnen av. Ikke ha fristelser i hus med mindre du faktisk skal unne deg noe ekstra. 

Anonymkode: 7effd...57c

Problemet er at jeg har like lite sultfølelse nå , men nettopp hatt mensen så mulig det er derfor jeg gikk opp 2 kg,men fpr veie meg til uka og se.spiser ikke sjokolade ikke ris osv.

Anonymkode: 4923b...c70

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innlegg.

veronica<3, mod. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei ,sluttet på wegovy for 3 uker siden ,gikk ned 10 kg fra juni til juli. Gått opp 2 kg etter slutt , redd for å legge på meg mer ,hvordan gå ned de 2 kg igjen ?er 1,62 høy og 68 kg nå.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at jeg har like lite sultfølelse nå , men nettopp hatt mensen så mulig det er derfor jeg gikk opp 2 kg,men fpr veie meg til uka og se.spiser ikke sjokolade ikke ris osv.

Kanskje vært lurt å vente til etter mensen før du startet denne tråden der du spør om hvordan du skal gå ned de 2 kiloene da….

Det er forresten fint mulig å overspise kalorier på sunn og næringsrik mat. 

Teller du kalorier? Om ikke så kan det være klokt å gjøre for en periode. En uke eller to holder for å gi deg oversikt over hvor mange kalorier det er i den vanlige maten du spiser. 

Anonymkode: f13fd...b88

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg går 1 mil om dagen så blir veldig svett.

Har ikke noe å si for vekta 

Anonymkode: 3459c...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene dette blir så dumt... går på quick fix medisin for å miste kilo, ....og så surve når du går opp etter endt "behandling"....  sett deg inn i hva som kreves for å gå ned I vekt naturlig, øke muskelmasse , trene, les deg opp på hva som er bra og sunt å putte i munnen. 

Det handler om å bevege seg (ikke rusle tur, eller husvask) , og spise nok og riktig.   :)

Anonymkode: f63ce...267

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjære vene dette blir så dumt... går på quick fix medisin for å miste kilo, ....og så surve når du går opp etter endt "behandling"....  sett deg inn i hva som kreves for å gå ned I vekt naturlig, øke muskelmasse , trene, les deg opp på hva som er bra og sunt å putte i munnen. 

Det handler om å bevege seg (ikke rusle tur, eller husvask) , og spise nok og riktig.   :)

Er det å gå 1 mil om dagen rusletur?????

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er jo ikke en rusletur, og det er uansett godt for kropp og sjel. Men om det bidrar til å brenne mye fett er vel ikke så sikkert. Jeg har hvertfall ikke den erfaringen, selv om jeg har gått myyyye tur. Det må styrketrening til (ikke nødvendigvis vekter, men evt med kropp), og trening som øker pulsen nok (løping, hopping, intervaller, dans)

Anonymkode: e70ac...a3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kommer vel ann på tempoet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mer effektivt å ta en intervall på 2,5-3 km 2-3 ganger i uka (motbakke f.eks om du ikke jogger) hvor du får opp pulsen og det tar bare 30-40 minutter. Så kan du heller ta gåturene i tillegg.

Anonymkode: f5745...80f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...