AnonymBruker Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei ,sluttet på wegovy for 3 uker siden ,gikk ned 10 kg fra juni til juli. Gått opp 2 kg etter slutt , redd for å legge på meg mer ,hvordan gå ned de 2 kg igjen ?er 1,62 høy og 68 kg nå. Anonymkode: 4923b...c70 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Vær forsiktig med kalorier og beveg deg mye..? Anonymkode: d2584...954 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vær forsiktig med kalorier og beveg deg mye..? Anonymkode: d2584...954 Beveger meg mye. Spiser lite og. Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Du skal ikke spise «lite», du må spise proteiner og frukt/grønt. Bra og næringsrik mat. Og styrketrening!!!! kjøp kokebok til Kristine Weber f.eks Anonymkode: 59eba...576 4 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal ikke spise «lite», du må spise proteiner og frukt/grønt. Bra og næringsrik mat. Og styrketrening!!!! kjøp kokebok til Kristine Weber f.eks Anonymkode: 59eba...576 Går turer , har ikke mulighet til å trene på senter , spiser mye proteiner. Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Beveger meg mye. Spiser lite og. Anonymkode: 4923b...c70 Det gjør du jo selvfølgelig ikke hvis du legger på deg Anonymkode: 3459c...dc5 9
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beveger meg mye. Spiser lite og. Anonymkode: 4923b...c70 Lag en matdagbok hvor du skriver ned alt du spiser, inludert snacks som nøtter og sjekk vekten igjen om en uke. Hvis du fortsatt gikk opp i vekt, så kan du regne ut kaloriene fra det du spiste i dagboken og sjekke hvor mange kalorier du spiste hver dag. Anonymkode: c9edd...6b5 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #8 Skrevet 31. august Er ikke det problemet med de medisinene, du går ned i vekt men opp i gjen når du slutter. Dette burde legen din snaket med deg om før du begynte, men når du først har begynt trode jeg du skulle forsette på de. Kan du spøre leggen din om å få en lavere vedlikeholds dose? Ellers vill jeg anbefale å lese om ultraprosesert mat! Det sammem med styrketrening har gjort min vektnedgang mye enklere. Anonymkode: 3292f...7d6 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Beveger meg mye. Spiser lite og. Anonymkode: 4923b...c70 Men medisinene gjør jo ikke noe annet magisk enn at man ikke får så veldig lyst på mat. Så med to kilos vektoppgang på kort tid har du antakelig likevel spist mer enn du gjorde på medisinen. Du skulle kanskje vært på en stabiliseringsdose over tid? Snakket du med lege før du sluttet? Min lege er veldig nøye på at man MÅ trene styrketrening på Wegovy, så start med dette hvis du nå bare går turer, for det er antakelig ikke nok. Styrketrening er viktigere ved vektnedgang enn aerob trening (løping etc), for å ivareta muskelmasse. Anonymkode: d2584...954 4 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #10 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke det problemet med de medisinene, du går ned i vekt men opp i gjen når du slutter. Dette burde legen din snaket med deg om før du begynte, men når du først har begynt trode jeg du skulle forsette på de. Kan du spøre leggen din om å få en lavere vedlikeholds dose? Ellers vill jeg anbefale å lese om ultraprosesert mat! Det sammem med styrketrening har gjort min vektnedgang mye enklere. Anonymkode: 3292f...7d6 Kommer ikke til å fortsette på de nei. Tenkte gå over til lavkarbo og fortsette å gå turer. Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men medisinene gjør jo ikke noe annet magisk enn at man ikke får så veldig lyst på mat. Så med to kilos vektoppgang på kort tid har du antakelig likevel spist mer enn du gjorde på medisinen. Du skulle kanskje vært på en stabiliseringsdose over tid? Snakket du med lege før du sluttet? Min lege er veldig nøye på at man MÅ trene styrketrening på Wegovy, så start med dette hvis du nå bare går turer, for det er antakelig ikke nok. Styrketrening er viktigere ved vektnedgang enn aerob trening (løping etc), for å ivareta muskelmasse. Anonymkode: d2584...954 Har ikke mulighet til å trene styrke , det var legen som ba meg slutte da jeg hadde gått ned mye på kort tid . Mulig de 2 kg bare er vann da jeg nettopp er ferdig med mensen så får se til uka Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #12 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke mulighet til å trene styrke , det var legen som ba meg slutte da jeg hadde gått ned mye på kort tid . Mulig de 2 kg bare er vann da jeg nettopp er ferdig med mensen så får se til uka Anonymkode: 4923b...c70 Du kan fint trene styrke hjemme? Anonymkode: 3f1ae...c00 5
AnonymBruker Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men medisinene gjør jo ikke noe annet magisk enn at man ikke får så veldig lyst på mat. Så med to kilos vektoppgang på kort tid har du antakelig likevel spist mer enn du gjorde på medisinen. Du skulle kanskje vært på en stabiliseringsdose over tid? Snakket du med lege før du sluttet? Min lege er veldig nøye på at man MÅ trene styrketrening på Wegovy, så start med dette hvis du nå bare går turer, for det er antakelig ikke nok. Styrketrening er viktigere ved vektnedgang enn aerob trening (løping etc), for å ivareta muskelmasse. Anonymkode: d2584...954 De regluerer blodsukkeret også, så hvis man er insulinresistent/glukoseintolerant, vil det godt merkes på andre ting enn matlysten når man slutter på dem. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer ikke til å fortsette på de nei. Tenkte gå over til lavkarbo og fortsette å gå turer. Anonymkode: 4923b...c70 Hvis du synes lavkarbo ikke helt passer deg, burde du tenke på glykemisk indeks og glykemisk balanse (type Fedon Lindberg). Anonymkode: a629a...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De regluerer blodsukkeret også, så hvis man er insulinresistent/glukoseintolerant, vil det godt merkes på andre ting enn matlysten når man slutter på dem. Hvis du synes lavkarbo ikke helt passer deg, burde du tenke på glykemisk indeks og glykemisk balanse (type Fedon Lindberg). Anonymkode: a629a...ce7 Har pcos så lavkarbo er nok best for meg . Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #15 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan fint trene styrke hjemme? Anonymkode: 3f1ae...c00 Har ikke noe utstyr hjemme Anonymkode: 4923b...c70
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke noe utstyr hjemme Anonymkode: 4923b...c70 Du trenger da ikke utstyr for å trene styrke hjemme - finnes massevis av bøker/artikler på nett om styrke med egen kroppsvekt. Anonymkode: 7574b...664 7 1
Kålrota Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke noe utstyr hjemme Anonymkode: 4923b...c70 Du kan bruke brusflasker med vann i, for eksempel, mye handler om vilje her. 10 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Last ned en app ( fks Kaloridagbok) og følg med på inntak og makroer. Legg inn verdiene du vil ha på proteiner, fett, karbohydrater og kalorier. Før inn ALT du spiser og drikker, også i helgene. Anonymkode: 74f0c...57c 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det gjør du jo selvfølgelig ikke hvis du legger på deg Anonymkode: 3459c...dc5 Slike uvitende kommentarer hopper en glatt over. Anonymkode: ca267...779 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har pcos så lavkarbo er nok best for meg . Anonymkode: 4923b...c70 Fedon Lindberg ER lavkarbo, men litt mer liberalt enn LCHF. Anonymkode: a629a...ce7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå