AnonymBruker Skrevet 31. august #21 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Koker den i en kjele vann annenhver dag med litt vaskemiddel. En god bomullsklut har lang varighet. Anonymkode: bbfbb...902 Har du ikke vaskemaskin? Anonymkode: 07075...148 11
AnonymBruker Skrevet 31. august #22 Skrevet 31. august Skyller den godt etter bruk og henger opp til tørk. Bytter jevnlig og vasker kluter samlet i maskin på 90 grader når vi har samlet opp litt. Anonymkode: d9b15...9a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #23 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke vaskemaskin? Anonymkode: 07075...148 Ikke som mye jeg vasker i kokvask, derfor blir det enklere å ta kluten i kjele. Ikke minst energibesparende. Koker fort opp i kjelen. En klut har lang varighet. Anonymkode: bbfbb...902 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #24 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke vaskemaskin? Anonymkode: 07075...148 Kanskje hen har bare 1 klut også. Oppnår høyere temperatur av å koke, og går definitivt raskere enn vaskemaskin. Anonymkode: d5124...911 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #25 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hver kveld når jeg er ferdig med kjøkkenarbeid, sprayer jeg kluten med klorin og lar det ligge i 5 min. Og så bruker jeg hansker og skyller den med varmt vann og henger den til tørk. Gjør jeg det riktig? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: cb1c4...16b Skyller den og henger den opp etter hver bruk. Hver morgen legges den i skittentøyet, og vaskes på 95 grader sammen med mopper og andre vasketuer en gang annahver uke. Anonymkode: 8c8e5...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august #26 Skrevet 31. august Skyller og henger til tørk, bytter til en ny ved behov og vasker de i vaskemaskinen. Anonymkode: fede1...966 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #27 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hver kveld når jeg er ferdig med kjøkkenarbeid, sprayer jeg kluten med klorin og lar det ligge i 5 min. Og så bruker jeg hansker og skyller den med varmt vann og henger den til tørk. Gjør jeg det riktig? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: cb1c4...16b Eh....jeg bytter klut h v e r dag....og de vaskes på 90 grader OFTE. Noen ganger 60. Du må jo ta en skikkelig vask av de! Anonymkode: 00476...9fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #28 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skyller den godt etter bruk og henger opp til tørk. Bytter jevnlig og vasker kluter samlet i maskin på 90 grader når vi har samlet opp litt. Anonymkode: d9b15...9a3 Hæ...du må jo bytte hver dag! Anonymkode: 00476...9fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #29 Skrevet 31. august Skyller godt, vrir opp og henger den opp, før den brukes igjen. Skifter klut ca annenhver dag, eller oftere hvis det trenges. Vaskes sammen med håndklær og sengetøy på 60 eller 90 grader Anonymkode: 45151...468 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #30 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skifter klut 1 gang i uka og vasker alt i vaskemaskin sammen med mopp og håndklær på 90 grader trodde det var normalt jeg Anonymkode: dd04c...a8d Æsj! Mye bakterier etter 1 dag! VASK DE HVER DAG! BYTT NYE HVER DAG! Anonymkode: 00476...9fc 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #31 Skrevet 31. august Skyller den i varmt vann etter bruk og henger den på vasken. Så vasker jeg den i vaskemaskin når den må byttes. Anonymkode: 5dde7...53c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #32 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ...du må jo bytte hver dag! Anonymkode: 00476...9fc Man må ikke bytte hver dag.. Jeez.. Anonymkode: 5dde7...53c 5 4
AnonymBruker Skrevet 31. august #33 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke som mye jeg vasker i kokvask, derfor blir det enklere å ta kluten i kjele. Ikke minst energibesparende. Koker fort opp i kjelen. En klut har lang varighet. Anonymkode: bbfbb...902 Kluter trenger da ikke kokes. Anonymkode: 07075...148 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #34 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skyller godt, vrir opp og henger den opp, før den brukes igjen. Skifter klut ca annenhver dag, eller oftere hvis det trenges. Vaskes sammen med håndklær og sengetøy på 60 eller 90 grader Anonymkode: 45151...468 ? Du må jo bytte hver dag! Du får ikke skylt vekk alle bakterier selv! Anonymkode: 00476...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #35 Skrevet 31. august Bytter klut hver dag, minst, og vasker de med håndklær og sengetøy når jeg har nok til en vaskemaskin. Ikke vits å bruke klor. Anonymkode: 11dc8...87c 3
AnonymBruker Skrevet 31. august #36 Skrevet 31. august Vaskemaskin en gang i uka eller når det passer seg. Aldri opplevd bakterievekst. Ellers bruker jeg tørkepapir på de verste tingene. Anonymkode: f9e8b...649
AnonymBruker Skrevet 31. august #37 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ? Du må jo bytte hver dag! Du får ikke skylt vekk alle bakterier selv! Anonymkode: 00476...9fc Hvis du henger opp kluten så den tørker dør bakteriene faktisk. Bakterier er avhengige av fuktighet. Anonymkode: 07075...148 3
17.11 Skrevet 31. august #38 Skrevet 31. august Bytter klut daglig. Den gamle henges til tørk, og hives til vask når den er tørr.
Sniff76 Skrevet 31. august #39 Skrevet 31. august Bytter minst en gang om dagen. Er det mye matlaging/klin/baking går det flere kluter. Legger til vask og vasker klutene sammen med undertøy, håndkler, sengetøy osv. på 60 grader. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #40 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver kveld når jeg er ferdig med kjøkkenarbeid, sprayer jeg kluten med klorin og lar det ligge i 5 min. Og så bruker jeg hansker og skyller den med varmt vann og henger den til tørk. Gjør jeg det riktig? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: cb1c4...16b Men jeg tørker ikke matsøl med kluten.. Da bruker jeg alltid papir! Kluten bruker jeg mest til å swipe overflatene med en kjøkkenspray TS Anonymkode: cb1c4...16b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå