Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Koker den i en kjele vann annenhver dag med litt vaskemiddel. En god bomullsklut har lang varighet.

Anonymkode: bbfbb...902

Har du ikke vaskemaskin?

Anonymkode: 07075...148

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skyller den godt etter bruk og henger opp til tørk. Bytter jevnlig og vasker kluter samlet i maskin på 90 grader når vi har samlet opp litt. 

Anonymkode: d9b15...9a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke vaskemaskin?

Ikke som mye jeg vasker i kokvask, derfor blir det enklere å ta kluten i kjele. Ikke minst energibesparende. Koker fort opp i kjelen. En klut har lang varighet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke vaskemaskin?

Kanskje hen har bare 1 klut også. Oppnår høyere temperatur av å koke, og går definitivt raskere enn vaskemaskin. 

Anonymkode: d5124...911

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hver kveld når jeg er ferdig med kjøkkenarbeid, sprayer jeg kluten med klorin og lar det ligge i 5 min. Og så bruker jeg hansker og skyller den med varmt vann og henger den til tørk.

Gjør jeg det riktig? Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: cb1c4...16b

Skyller den og henger den opp etter hver bruk. Hver morgen legges den i skittentøyet, og vaskes på 95 grader sammen med mopper og andre vasketuer en gang annahver uke. 

Anonymkode: 8c8e5...d5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skyller og henger til tørk, bytter til en ny ved behov og vasker de i vaskemaskinen. 

Anonymkode: fede1...966

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hver kveld når jeg er ferdig med kjøkkenarbeid, sprayer jeg kluten med klorin og lar det ligge i 5 min. Og så bruker jeg hansker og skyller den med varmt vann og henger den til tørk.

Eh....jeg bytter klut h v e r dag....og de vaskes på 90 grader OFTE. Noen ganger 60. Du må jo ta en skikkelig vask av de! 

Anonymkode: 00476...9fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skyller den godt etter bruk og henger opp til tørk. Bytter jevnlig og vasker kluter samlet i maskin på 90 grader når vi har samlet opp litt. 

Anonymkode: d9b15...9a3

Hæ...du må jo bytte hver dag!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skyller godt, vrir opp og henger den opp, før den brukes igjen. Skifter klut ca annenhver dag, eller oftere hvis det trenges. Vaskes sammen med håndklær og sengetøy på 60 eller 90 grader :) 

Anonymkode: 45151...468

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skifter klut 1 gang i uka og vasker alt i vaskemaskin sammen med mopp og håndklær på 90 grader  trodde det var normalt jeg

Anonymkode: dd04c...a8d

Æsj! Mye bakterier etter 1 dag! VASK DE HVER DAG! BYTT NYE HVER DAG!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skyller den i varmt vann etter bruk og henger den på vasken. Så vasker jeg den i vaskemaskin når den må byttes.

Anonymkode: 5dde7...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ...du må jo bytte hver dag!

Man må ikke bytte hver dag.. Jeez..

Anonymkode: 5dde7...53c

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke som mye jeg vasker i kokvask, derfor blir det enklere å ta kluten i kjele. Ikke minst energibesparende. Koker fort opp i kjelen. En klut har lang varighet. 

Kluter trenger da ikke kokes. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skyller godt, vrir opp og henger den opp, før den brukes igjen. Skifter klut ca annenhver dag, eller oftere hvis det trenges. Vaskes sammen med håndklær og sengetøy på 60 eller 90 grader :) 

Anonymkode: 45151...468

? Du må jo bytte hver dag! Du får ikke skylt vekk alle bakterier selv! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytter klut hver dag, minst, og vasker de med håndklær og sengetøy når jeg har nok til en vaskemaskin.

Ikke vits å bruke klor.

Anonymkode: 11dc8...87c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vaskemaskin en gang i uka eller når det passer seg. Aldri opplevd bakterievekst. Ellers bruker jeg tørkepapir på de verste tingene.

Anonymkode: f9e8b...649

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Du må jo bytte hver dag! Du får ikke skylt vekk alle bakterier selv! 

Hvis du henger opp kluten så den tørker dør bakteriene faktisk. Bakterier er avhengige av fuktighet.

• Liker 3
Skrevet

Bytter klut daglig. Den gamle henges til tørk, og hives til vask når den er tørr. 

Skrevet

Bytter minst en gang om dagen. Er det mye matlaging/klin/baking går det flere kluter. Legger til vask og vasker klutene sammen med undertøy, håndkler, sengetøy osv. på 60 grader.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg tørker ikke matsøl med kluten.. Da bruker jeg alltid papir! Kluten bruker jeg mest til å swipe overflatene med en kjøkkenspray

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...