Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny klut etter hver gang jeg har vasket noe. Vasker de på 60 eller 90 grader i vaskemaskin sammen med håndklær, sengetøy og undertøy.

Anonymkode: 595d0...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skyller kluten godt i varmtvann etter bruk, vrier og henger opp. Bytter ut hver tredje dag eller noe sånt. Jeg skjønner hvorfor enkelte synes kluter er ekkelt for i mange hjem, inkludert i mitt barndomshjem, er kluten ofte litt sur og flekkete. Men skyller man kluten godt, henger den til tørk og bytter den ut med ren med en gang det trengs blir den virkelig ikke ekkel. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart at folk blir utbrent når selv de enkleste ting gjøres komplisert og krever mye tankevirksomhet 

Jeg hiver kluter i Vaskemaskina. Bruker ikke kjøkkenklut daglig alltid, så den skiftes noen ganger i uka? 

Anonymkode: 746c0...e55

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøkkenklut bør byttes ut hver dag da det fort samler seg bakterier i dem. Vasker klutene på 90 grader hvis dem har ligget noen dager på vaskerommet. 60 grader hvis jeg vasker med en gang. Da vasker jeg det sammen med håndklær 

Anonymkode: 5ac60...ec4

Skrevet

Skyller og henger til tørk over krana mellom hver bruk. Skifter hver eller annenhver dag. Vasker på 90 grader i maskin sammen med andre kluter/håndklær.

AnonymBruker
Skrevet

Har en klut som jeg vasker kjøkkenbenker med, og en klut jeg vasker barnet på hender og rundt munnen etter måltid. Førstnevnte byttes ca annenhver til tredjehver dag. Sistnevnte byttes daglig. Har byttet ut alle kjøkkenkluter fra mikrofiber til 100% bomull etter jeg ble litt mer opplyst. 

Klutene vaskes i vaskemaskin på allergy+

Anonymkode: 4ac40...358

AnonymBruker
Skrevet

Tar ny hver dag. Skyller og henger på krana mellom slagene. 

Oppvaskkosten derimot får den behandlingen. Litt zalo og klorin i "lillevasken" Ett par ganger i uken, eller etter behov. 

Anonymkode: 7f549...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Skyller, vrir opp og henger til tørk. Bytter klut når det er nødvendig. Sjeldnere nå som vi ikke har små barn, og kluten bare brukes til å tørke av nokså rene flater. Vasker kluter i vaskemaskin sammen med håndklær og sengetøy på 60 grader.

Anonymkode: 1c634...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei. Det dreper absolutt ikke alt av bakterier

Anonymkode: a42c1...9c2

Det dreper mikroorganismer av betydning. Spesielt hvis man benytter såpemiddel Kan fosskoke et par min for å være på sikre siden. Bedre enn 60 og 90  i maskin med annet tøy og smuss.  Koker selv. Er ikke hysterisk for bakterier, og driver ikke restaurant. Mikrofiber og torky avgir miljøgifter.

Anonymkode: 9a2a9...737

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

koker den når den blir ækkel. Noen ganger etter 1 uke, noen ganger etter 1 måned. 

Anonymkode: 28d91...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke rart at folk blir utbrent når selv de enkleste ting gjøres komplisert og krever mye tankevirksomhet 

Jeg hiver kluter i Vaskemaskina. Bruker ikke kjøkkenklut daglig alltid, så den skiftes noen ganger i uka? 

Veldig enig! 

Anonymkode: 0d11a...bd6

Skrevet (endret)

Vasker I vaskemaskin på 60° sammen med håndklær.. 

Bytter ca annenhver dag. 

Endret av Perfume
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skyller opp kjøkkenkluten etter bruk og henger den til tørk. Bytter klut hver dag. 

Så vasker jeg dem på 95 grader.

Anonymkode: 54bd4...e7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er for lite. Hvorfor ikke kovask? 

Anonymkode: 15069...ea1

Fordi det blir rent nok på 60. Å omgås for lite bakterier svekker immunforsvaret. 

Anonymkode: 7c3d9...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tar ny hver dag. Skyller og henger på krana mellom slagene. 

Oppvaskkosten derimot får den behandlingen. Litt zalo og klorin i "lillevasken" Ett par ganger i uken, eller etter behov. 

Anonymkode: 7f549...a8e

Bare putt oppvaskkosten i oppvaskmaskinen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du ikke vaskemaskin?

Anonymkode: 07075...148

Dumt å sette igang en maskin for én klut. Det er ikke alle som vasker på 90 grader, - jeg gjør ikke det med noe.

Man trenger ikke å desinfisere alt i et vanlig hjem. 

Eneste er å bli kvitt lukt i kjøkkenkluten, men man kan også ha den fuktig i mikrobølgeovnen. Skylle og henge opp til tørk.

Anonymkode: 51597...c82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare bytte ut kjøkkenkluten hver dag istedet for det styret der? Jeg bruker 3-4 kluter daglig, slenger de til vask på 90 grader. Har 2 små barn så blir mye gris og søl. Bruker også våtservietter. 

Så fort kluten blir brukt på gulvet så går den til vask.

Anonymkode: 96e0c...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt sinnsykt å lese om. Jaggu glad vi ikke er klutenallergikere her i hjemmet.

Hvor mye tid og energi skal man bruke på renhold?

Anonymkode: c504e...e5b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror aldri jeg har vasket noe som helst på mer en 60 grader i min vaskemaskin. Flaks vi lever. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er for lite. Hvorfor ikke kovask? 

Anonymkode: 15069...ea1

Det er da slett ikke for lite. Hvilke dødelige smittsomme sykdommer har dere i familien siden du må bruke kokvask på kluter? Og hvorfor tørker dere dem ikke etter vask? Om dere har fryktelig dårlig vaskemaskin som ikke vasker rent vil uansett bakteriene dø når kluten tørkes.

Anonymkode: 07075...148

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...