Gå til innhold

Er det rart å oppbevare sykkelen i leiligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har SÅ utrolig lyst på en sykkel, og selv om jeg planlegger å kjøpe den billigste, ønsker jeg ikke å oppbevare den i fellesboden hvor folk kan stjele eller tukle med sykkelen. Hvis man oppbevarer sykkelen i sin egen bod, er det en større sjanse for innbrudd, det har vært flere saker her hvor syklene og sparkesyklene ble stjålet fra private boder.
What to do? 

Anonymkode: fa6cb...c97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slettes ikke uvanlig å ta sykkelen med inn i leiligheten nei... 

Anonymkode: 5d4f5...55a

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg kjenner mange som velger den løsningen. 

Hvis det ikke er el-sykkel så kan du jo kjøpe sykkeloppheng  så den tar mindre gulvplass. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du synes det er greit å ha sykkelen inni leiligheten er det helt greit. Ser ikke rart ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk rasjonelt om du bor i en storby med mye tyveri.

Anonymkode: 9cd15...a97

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (12 minutter siden):

Hvis det ikke er el-sykkel så kan du jo kjøpe sykkeloppheng  så den tar mindre gulvplass. 

Jeg er absolutt ikke handy 😁 Finnes det en sånn stativ som jeg kan ha på gulvet? Uten å måtte montere noe 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller satsen på noen solide låser og unngått å fått møkk inn i leiligheten.

Anonymkode: a928c...431

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er absolutt ikke handy 😁 Finnes det en sånn stativ som jeg kan ha på gulvet? Uten å måtte montere noe 

Hva er vitsen med det?

Anonymkode: 70e04...e02

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde irritert meg grønn over å ha en svær, skitten sykkel i min leilighet, men hva andre gjør i sin leilighet legger jeg meg ikke borti 😂

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
uglejenta skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde irritert meg grønn over å ha en svær, skitten sykkel i min leilighet, men hva andre gjør i sin leilighet legger jeg meg ikke borti 😂

Hørt om vasking?

Anonymkode: 9cd15...a97

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Poenget med et stativ på veggen er jo at sykkelen da tar opp litt "mindre plass" siden den kommer høyere opp og ikke tar opp gulvplass 

Jeg har hatt sykkel stående i leiigheten og det fungerte fint - hadde den stående på et laken/håndkle men passet også på å skylle den etter hver sykkeltur for å få vekk mest mulig skitt/støv

Endret av punkyB
la til mer info
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ville heller satsen på noen solide låser og unngått å fått møkk inn i leiligheten.

Anonymkode: a928c...431

Du skjønner. Jeg er helt enig, men…vi har en psycho nabo her som liker å tukle med folks biler (!), så…Det er litt stress å sette seg på sykkelen og ikke vite om noen tuklet med bremser eller tisset (det har også skjedd) på setet om natta. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
punkyB skrev (5 minutter siden):

Poenget med et stativ på veggen er jo at sykkelen da tar opp litt "mindre plass" siden den kommer høyere opp og ikke tar opp gulvplass 

Jeg finner plass til den. 

• Liker 1
Skrevet

Gjorde det selv når jeg bodde i indre by i Oslo, null problem om du har plass.

Den ene gangen jeg måtte sette sykkelen ute, hadde noen faktisk forsøkt å skru av deler med verktøy.

Så ja, sett sykkelen inne, ha en rutine på skitt og lort for å unngå for mye møkk i leiligheten.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunhilde skrev (2 timer siden):

Går fint med elsykkel også.

Anonymkode: 7ddfb...611

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har elsykkelen min i leiligheten. 

Anonymkode: b3aed...f76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har elsykkelen min i leiligheten. 

Har du sykkelstativ eller setter du den bare på gulvet? 

Skrevet
uglejenta skrev (2 timer siden):

De som oppbevarer sykler i leiligheten gjør det fordi de bryr seg om verdiene sine. Dette er de samme menneskene som vasker syklene sine.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sykkelstativ eller setter du den bare på gulvet? 

Setter den bare rett på gulvet, kanskje på et håndkle om det har regnet. Vurderte å skaffe meg veggfeste så jeg kan henge sykkelen på veggen, men den er så tung at det ikke lar seg gjøre. Så den bare står med sykkelstøtta nede.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har SÅ utrolig lyst på en sykkel, og selv om jeg planlegger å kjøpe den billigste, ønsker jeg ikke å oppbevare den i fellesboden hvor folk kan stjele eller tukle med sykkelen. Hvis man oppbevarer sykkelen i sin egen bod, er det en større sjanse for innbrudd, det har vært flere saker her hvor syklene og sparkesyklene ble stjålet fra private boder.
What to do? 

Ikke uvanlig. Der jeg bodde før hadde jeg sykkelen min på stua. Bærte den opp og ned 3 etasjer hver dag. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...