Gå til innhold

Sender bilder av seg selv hele tiden, jeg er lei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har venninne som bare må sende bilde av seg selv/ansiktet?

Har ei nær venninne som har bikket 50. Hun er helt grei og alt det der men stadig og støtt når vi skrives, så skal hun alltid sende bilde av seg selv. Hadde jeg ikke slettet bilder jeg har fått hadde tlf min rent over av bilder av henne. Skriver alltid «pena, fina» og alt det der, men nå er jeg lei. Hun er også den som vil alltid ta bilder når vi møtes, facebook hennes er full av bilder av henne, mest ansiktet. Ok, det er greit, hennes facebook men jeg er lei nå.

Hva kan jeg selv gjøre?

Anonymkode: fbef7...c55

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men «pena, fina» er ikke bedre.  

Anonymkode: a625c...e5c

• Liker 32
  • Nyttig 9
Skrevet

Slutt å svare på bildene hennes.  Hun ønsker reaksjon.  Slutter du å svare så stopper Hun kanskje. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

La vær å kommentere bildene hun sender. Hun søker oppmerksomhet, og vil fortsette med det så lenge hun får respons på det. 

Anonymkode: b5a0d...2cd

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kommenter hver gang. Det er ikke noe mer uhøflig å la være å kommentere enn det er å sende bilde av ansiktet sitt støtt og stadig for bekreftelse.

Anonymkode: 1dd98...1df

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke responder på bildene! 

Anonymkode: 4fb1a...816

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (1 time siden):

Slutt å svare på bildene hennes.  Hun ønsker reaksjon.  Slutter du å svare så stopper Hun kanskje. 

Har prøvd men hjalp ikke, hun fortsetter 😫

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har prøvd men hjalp ikke, hun fortsetter 😫

Blokkere henne da? Du velger jo dette. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo helt merkelig at folk oppfører seg sånn, men jeg tror mange der ute har blitt litt hjernevaska til å tro dette er normal oppførsel ettersom folk sitter og ser og ser (og ser) på andre som oppfører seg sånn på sosiale medier. Jeg har en venninne som sender bilder av seg selv (på sms) men da er det alltid noe kødd og veldig humor.

Men det der pena og fina- finingen........ altså...... jeg er ikke på sosiale medier av den typen og syns det høres så utrolig fjernt ut. Hva driver menneskeheten med???

Jeg får noen ganger slike kommentarer av voksne folk på jobb, face to face, "fina" etc., så folk drar det der skjermspråket ekstremt lang syns jeg. Blir flau hver gang jeg hører det. 

Jeg vil råde deg til å slutte å kommentere på bildene hennes. Totalt. Et voksent kvinnfolk bør holde seg for god til å holde på sånn, og du bør hjelpe til med avslutningen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager, men «pena, fina» er ikke bedre.  

Herregud, det er jo bare sånn man sier for å komme videre i samtalen. Tomme ord, om du vil. For hva ellers skal man si når en venn sender bilde av ansiktet sitt uten kontekst (altså en grunn til å sende bildet, som ‘hva tenker du om denne leppestiften’, ‘ny frisyre’)? ‘I dag ser du vakker ut min kjære venn’??

Anonymkode: c24f1...916

• Liker 4
Skrevet

Nei, altså det er to muligheter; Ignorer eller konfronter.

Enten så sier du ifra til din voksene venninne, at du synes det er litt mye med alle de bildene av henne. Eller så ignorerer du bilder og det som er. Du MÅ ikke åpne bilder du får tilstendt på snapchat for eksempel. Du kan ignorere. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herregud, det er jo bare sånn man sier for å komme videre i samtalen. Tomme ord, om du vil. For hva ellers skal man si når en venn sender bilde av ansiktet sitt uten kontekst (altså en grunn til å sende bildet, som ‘hva tenker du om denne leppestiften’, ‘ny frisyre’)? ‘I dag ser du vakker ut min kjære venn’??

"Fin frisyre". "Fin leppestift". "Tusen takk for bilde av ansiktet ditt. Det var nyttig syns jeg...."  :) 

Jeg hadde kanskje ikke svart noenting, men tatt en prat med venner som gjorde det der og sagt at jeg er interessert i å bruke så lite tid som mulig på sosiale medier og derfor ikke kommer til å sitte og taste og taste bare fordi noen sender bilder av seg selv.

• Liker 3
Skrevet

Neste gang du får et uppforderet bilde av ansiktet hennes, så svarer du bare: 

?

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor skal man kommentere noe som helst? Hvis noen sender bilder av ansiktet sitt hele tiden er de sykt selvopptatte og/eller har et usunt bekreftelsesbehov. Da hjelper det dem lite at andre opprettholde det usunne tankemønsteret.

Anonymkode: 1dd98...1df

• Liker 13
Skrevet
cafflatte skrev (1 time siden):

Det prøvde jeg med en kompis som ustanselig sendte bilder og videoer av seg selv på snap. Jeg droppet å kommentere tilslutt, hjalp ingenting. Fortsatt slike fullt spammet av denne narsissistiske tufsen. Endte med at jeg måtte avinstallere hele greia..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja.. så har noen mere behov for bekreftelse enn andre. 😅 Facebook er vel litt utdatert. Gidder aldri noe annet enn bursdagsmeldinger der.

Hvis jeg har venner som sender meg selfier eller feks bare matbilder på snap, så må jeg si jeg foretrekker ansikter.
 Filter er jo fjernt uansett om man er 14 eller 52 da. Men.. 
Gjør det noe da? En venninne legger ut konsekvent frityrstekt mat. En annen om hockeykamper. Interesserer meg null. Trenger heller ikke like det tilbake. Har bare kun nære som sender selfier. Vi er glad i hverandre og det er jo bare en form for å si man tenker på hverandre. 

Anonymkode: d69ea...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Dere er fjortiser begge to. På tide å bli voksen... 

Anonymkode: 00bed...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare overse?

Og du trenger vel ikke laste ned bildene. 

Anonymkode: 05155...a69

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som hun har lav selvfølelse og trenger bekreftelse. Har en slik venninne selv. Jeg orker ikke være ansvarlig for å bekrefte henne mer og har sluttet å respondere. Nå åpner jeg ikke snapper eller meldinger umiddelbart akkurat. Og når jeg gjør det bare ignorerer jeg det. Dette er hennes behov, ikke mitt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gi deg svaret som garantert reduserer selfies: 

👍  

Slutt i hvertfall med komplimenter 

Anonymkode: 11f68...aec

• Liker 3
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...