Miss75 Skrevet 31. august #1 Skrevet 31. august Hei alle sammen. Jeg har lyst til å ta opp et tema som kanskje stikker litt, men som jeg synes vi trenger å reflektere over. Vi kvinner har gått i bresjen for noe utrolig viktig: retten til å eie vår egen sensualitet. Undertøy har vært en del av denne reisen – ikke bare for å friste partneren, men for å kjenne oss sterke, vakre og trygge i oss selv. Det er en frihet og en glede vi i dag nesten tar som en selvfølge. Men jeg tenker… hvorfor gjelder ikke dette like mye for menn? Hvorfor blir det nesten latterliggjort om en mann ønsker noe mer enn en ren og hel bokser? Tenk deg at du selv har kjøpt deg et nytt, flott undertøy. Du føler deg deilig, litt ekstra sexy. Så sier mannen din: “Kan du ikke bare ta på deg den gamle hipsteren eller en av mine boksere – hvorfor har du på deg det der?” Hvordan ville du følt deg da? Sett bort fra det praktiske – ville det ikke opplevdes som nedlatende, og som at han ikke forstod hva dette ga deg? For menn handler det heller ikke nødvendigvis om g-streng med blonder og sløyfer. Det kan være en enkel, godt tilpasset hipster-truse med riktig snitt og stoff, som gir ham den samme følelsen vi kjenner: at det sitter pent, føles godt mot huden, og gir en liten selvtillits-boost i hverdagen. Er det egentlig så farlig? Burde ikke menn også få ha retten til å føle seg bra i undertøyet sitt? Vi kjempet lenge for å få denne friheten. Da synes jeg det blir feil å trekke opp stigen etter oss når menn ønsker det samme. Kanskje det er på tide at vi kvinner innser at retten til å føle seg sensuell ikke bare gjelder oss, men alle kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Og du tror at menn føler seg sensuell i en fin boxer?? 😂 Det er menn. De har andre ønsker og behov enn kvinner Anonymkode: fb973...2d2 2 8
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og du tror at menn føler seg sensuell i en fin boxer?? 😂 Det er menn. De har andre ønsker og behov enn kvinner Anonymkode: fb973...2d2 “Jo, menn kan ha andre behov – men betyr det at de ikke kan ha de samme også? Vi kvinner vet jo hvordan en liten detalj kan gi oss selvtillit og en god følelse. Hvorfor skulle menn være så forskjellige biologisk at de ikke kan oppleve det samme? Jeg tror ikke dette handler om bokser vs. hipster-truse, men om retten til å kjenne seg vel i egen kropp. Å si at menn ‘ikke har behov for det’ minner meg litt om hvordan det en gang ble sagt at kvinner ikke hadde behov for å eie sin egen sensualitet heller 😉” 1
M.Alex Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august Vel jeg er mann og kan legge til her, som mann er det ikke lett å vise seg sexy. For da blir vi menn sett på som, oppmerksomhetsyke. Eller som players. Jeg liker å gå i pent tøy, tøy jeg føller meg pen i. Jeg møter ofte kvinner som ber meg om å tone det ned. For de vil ikke ha players, men jeg er ikke player. Liker bare å kle meg pent. ergo. Dere kvinner må lære å se på oss menn, som like å se digg ut. Slikt dere kvinner også liker å bli lagt merke til. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og du tror at menn føler seg sensuell i en fin boxer?? 😂 Det er menn. De har andre ønsker og behov enn kvinner Anonymkode: fb973...2d2 Vel, noen menn liker sånt. Anonymkode: 9ce3f...138
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #6 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, noen menn liker sånt. Anonymkode: 9ce3f...138 Jeg syns det er interessant å se hvor raskt dette blir møtt med latter eller stereotypier 😊 Det minner meg egentlig om hvordan kvinner selv ble møtt for ikke så mange tiår siden – da var det også “haha, skal dere pynte dere for dere selv liksom?”, “det er bare tull” eller så ble det redusert til en klisjé. Men vi vet jo i dag hvor mye det faktisk betyr for oss. Og som M.Alex skriver så godt: menn møter ofte skepsis eller blir bedt om å “tone ned” om de prøver å eie sitt uttrykk. Det viser jo nettopp at behovet finnes, men at fordommene står i veien. Så spørsmålet mitt blir: hvorfor er det så vanskelig å akseptere at også menn kan ha glede av å føle seg vel i undertøyet sitt – uten at vi trenger å gjøre narr eller dra det i retning karikaturer?
AnonymBruker Skrevet 31. august #7 Skrevet 31. august Har lest innlegget ditt to ganger uten å egentlig skjønne hva du i det hele tatt mener🤔. Om du vil utvikle mer sexy undertøy for menn: go for it!!!! Om du vil at menn skal kunne bruke kvinneundertøy: De som ønsker det gjør nok det allerede. Om du vil at jeg skal skryte av menn i sin hullete boxer der ballene dingler ut.. Nei takk😂 Anonymkode: af491...c93 15 1
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #8 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har lest innlegget ditt to ganger uten å egentlig skjønne hva du i det hele tatt mener🤔. Om du vil utvikle mer sexy undertøy for menn: go for it!!!! Om du vil at menn skal kunne bruke kvinneundertøy: De som ønsker det gjør nok det allerede. Om du vil at jeg skal skryte av menn i sin hullete boxer der ballene dingler ut.. Nei takk😂 Anonymkode: af491...c93 Jeg tror kanskje poenget mitt ble misforstått 😊 Dette handler verken om at menn skal bruke kvinneundertøy, eller at de skal hylles for gamle hullete boksere. Poenget er at undertøy kan være mer enn bare praktisk. Vi kvinner har for lengst tatt eierskap til det som en kilde til selvtillit og velvære. Hvorfor blir det da nesten latterliggjort når menn ønsker en liten bit av den samme følelsen? Det trenger ikke være blonder, roser eller sløyfer. En pen og veltilpasset boxer, eller en hipster-truse laget for menn med godt snitt og stoff – det kan være nok til å gi ham den samme lille gleden vi selv kjenner når vi finner noe som sitter godt og får oss til å føle oss bra. Så spørsmålet mitt er fortsatt: hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn også skal få lov til å kjenne seg litt sensuelle i sitt eget undertøy?
AnonymBruker Skrevet 31. august #9 Skrevet 31. august Miss75 skrev (6 minutter siden): Jeg tror kanskje poenget mitt ble misforstått 😊 Dette handler verken om at menn skal bruke kvinneundertøy, eller at de skal hylles for gamle hullete boksere. Poenget er at undertøy kan være mer enn bare praktisk. Vi kvinner har for lengst tatt eierskap til det som en kilde til selvtillit og velvære. Hvorfor blir det da nesten latterliggjort når menn ønsker en liten bit av den samme følelsen? Det trenger ikke være blonder, roser eller sløyfer. En pen og veltilpasset boxer, eller en hipster-truse laget for menn med godt snitt og stoff – det kan være nok til å gi ham den samme lille gleden vi selv kjenner når vi finner noe som sitter godt og får oss til å føle oss bra. Så spørsmålet mitt er fortsatt: hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn også skal få lov til å kjenne seg litt sensuelle i sitt eget undertøy? Jeg kan jo si at jeg har følt at kvinner må opptre nærmest for sin mann fordi det er forventet av de, om du skjønner. Menn kan si til sin partner at de ønsker litt krydder i hverdagen ved at kvinnen må kjøpe dyrt undertøy som hun kanskje ikke føler seg vel i. Eller at det ikke er behagelig. Så det blir kvinnens ansvar på en måte. Menn slipper unna enda et gjøremål. Vi bruker allerede masse tid på barbering. Mannen derimot møter opp i boxeren. Hvis jeg må igjennom livet en gang til, så håper jeg det blir som mann. Tror nok neppe flertallet av menn ønsker å ta over den byrden, selv om du legger det frem som en gave. Anonymkode: a266c...bb2 3
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #10 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan jo si at jeg har følt at kvinner må opptre nærmest for sin mann fordi det er forventet av de, om du skjønner. Menn kan si til sin partner at de ønsker litt krydder i hverdagen ved at kvinnen må kjøpe dyrt undertøy som hun kanskje ikke føler seg vel i. Eller at det ikke er behagelig. Så det blir kvinnens ansvar på en måte. Menn slipper unna enda et gjøremål. Vi bruker allerede masse tid på barbering. Mannen derimot møter opp i boxeren. Hvis jeg må igjennom livet en gang til, så håper jeg det blir som mann. Tror nok neppe flertallet av menn ønsker å ta over den byrden, selv om du legger det frem som en gave. Anonymkode: a266c...bb2 Jeg skjønner hva du mener – kvinner har ofte fått forventninger på seg om å prestere, med undertøy, sminke, barbering, alt det der. Men er ikke nettopp poenget da at vi hadde satt enda mer pris på det vi selv gjør, om partneren faktisk møtte oss litt på halvveien? Hvis menn også hadde en kultur for å legge litt innsats i undertøy eller velvære, kunne det skapt mer balanse – og gjort at vi kvinner slapp å stå alene med “ansvaret” for å holde sensualiteten i live. Og dessuten: mye av dette gjør vi jo frivillig. Så hvem er det egentlig vi presterer for? Hvis menn virkelig er så “enkle”, hvorfor gjør vi da alt dette likevel? Kanskje fordi vi selv liker det, og fordi vi vet det har verdi i relasjonen. Da blir spørsmålet mitt: er det egentlig menn som ikke vil – eller kvinner som ikke vil la mannen gjøre det?
Gratis Skrevet 31. august #11 Skrevet 31. august Heterofile menn er ikke opptatt av undertøy. Det er noe vi har på kroppen for å holde "ting" på plass. Det der med at vi liker sexy undertøy så voldsomt er bare tull, vi foretrekker våre kvinner i joggebukse eller noe annet helt hverdagslig. Husk at menn har veldig god fantasi når det kommer til kvinner og klær generelt. Ta den dama her som dukker opp på en reklameplakat her på KG. Ingen heterofil mann med normalt testosteron nivå trenger noe mer avkledd enn dette for å selv kunne tenke seg fortsettelsen. 2 2
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #12 Skrevet 31. august Gratis skrev (6 minutter siden): Heterofile menn er ikke opptatt av undertøy. Det er noe vi har på kroppen for å holde "ting" på plass. Det der med at vi liker sexy undertøy så voldsomt er bare tull, vi foretrekker våre kvinner i joggebukse eller noe annet helt hverdagslig. Husk at menn har veldig god fantasi når det kommer til kvinner og klær generelt. Ta den dama her som dukker opp på en reklameplakat her på KG. Ingen heterofil mann med normalt testosteron nivå trenger noe mer avkledd enn dette for å selv kunne tenke seg fortsettelsen. Å trekke alle over én kam er jo faktisk en av grunnene til at kvinnefrigjøringen startet i sin tid. At “noen” mente de kunne snakke på vegne av alle kvinner. Men vi vet jo bedre: noen av oss kvinner bryr seg ikke om sminke, noen bryr seg ikke om å kle seg sensuelt, noen lever i joggebukse hele dagen, noen pynter seg ute men går komfortabelt hjemme, noen elsker høye hæler, andre foretrekker joggesko. Så er det ikke litt snevert å mene at alle menn er helt like? At ingen av dem kan ha glede av bedre undertøy, velvære eller sensualitet? Samme som at noen menn bryr seg døtten om å få bekreftelse, men andre gløder av bekreftelser. Ironien er jo at vi kvinner da gjør mot menn det samme som vi selv kjempet oss fri fra. Og enda mer ironisk – at noen menn nå gjør det mot andre menn.
Soft mann Skrevet 31. august #13 Skrevet 31. august Miss75 skrev (40 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener – kvinner har ofte fått forventninger på seg om å prestere, med undertøy, sminke, barbering, alt det der. Men er ikke nettopp poenget da at vi hadde satt enda mer pris på det vi selv gjør, om partneren faktisk møtte oss litt på halvveien? Hvis menn også hadde en kultur for å legge litt innsats i undertøy eller velvære, kunne det skapt mer balanse – og gjort at vi kvinner slapp å stå alene med “ansvaret” for å holde sensualiteten i live. Og dessuten: mye av dette gjør vi jo frivillig. Så hvem er det egentlig vi presterer for? Hvis menn virkelig er så “enkle”, hvorfor gjør vi da alt dette likevel? Kanskje fordi vi selv liker det, og fordi vi vet det har verdi i relasjonen. Da blir spørsmålet mitt: er det egentlig menn som ikke vil – eller kvinner som ikke vil la mannen gjøre det? Er en Gant bokser eller annet merke mer sexy en en boxer fra sparkjøp? eg er så enkel at eg er stort sett naken når eg er hjemme🤭 1
Gratis Skrevet 31. august #14 Skrevet 31. august (endret) Miss75 skrev (19 minutter siden): Å trekke alle over én kam er jo faktisk en av grunnene til at kvinnefrigjøringen startet i sin tid. At “noen” mente de kunne snakke på vegne av alle kvinner. Men vi vet jo bedre: noen av oss kvinner bryr seg ikke om sminke, noen bryr seg ikke om å kle seg sensuelt, noen lever i joggebukse hele dagen, noen pynter seg ute men går komfortabelt hjemme, noen elsker høye hæler, andre foretrekker joggesko. Så er det ikke litt snevert å mene at alle menn er helt like? At ingen av dem kan ha glede av bedre undertøy, velvære eller sensualitet? Samme som at noen menn bryr seg døtten om å få bekreftelse, men andre gløder av bekreftelser. Ironien er jo at vi kvinner da gjør mot menn det samme som vi selv kjempet oss fri fra. Og enda mer ironisk – at noen menn nå gjør det mot andre menn. Legg merke til at jeg sa heterofile menn, eller da selvsagt menn som ikke er med i noe swingers greier eller lignende. Når du diskuterer slikt som dette så må du generalisere, de som er i ytterkant av en normalfordelingskurve er uinteressante. Derfor sier jeg "alle", når jeg mener 95,4% Ta deg en tur i nabolaget og finn alle menn med kone og 2,1 barn og spør dem hvor mye tankevirksomhet de bruker på undertøy, velvære, og sensivitet. Endret 31. august av Gratis
Miss75 Skrevet 31. august Forfatter #15 Skrevet 31. august Gratis skrev (4 minutter siden): Legg merke til at jeg sa heterofile menn, eller da selvsagt menn som ikke er med i noe swingers greier eller lignende. Når du diskuterer slikt som dette så må du generalisere, de som er i ytterkant av en normalfordelingskurve er uinteressante. Derfor sier jeg "alle", når jeg mener 95,4% Det er interessant at du drar inn en normalfordelingskurve for å forklare menneskelig sensualitet 😅 Men er ikke nettopp poenget med frigjøring – både for kvinner og menn – at vi ikke reduseres til gjennomsnittet? Hvis vi kvinner hadde latt oss begrense til hva “95,4 %” av folk mente var greit på 60-tallet, så hadde vi fortsatt gått rundt i grå, uformelige BH-er og aldri tatt eierskap til vår egen sensualitet. Så når du sier at de i ytterkanten er “uinteressante”, så blir det egentlig det samme som å si at pionerene for kvinnefrigjøring var irrelevante. Og da ville vi aldri hatt den friheten vi har i dag. Men jeg ser poenget ditt, og er ikke helt uenig – utenom at jeg ikke har peiling på testosteronnivåer 😉
AnonymBruker Skrevet 31. august #16 Skrevet 31. august Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du mener. Sexy undertøy for kvinner har vært en greie siden undertøyet ble oppfunnet, det er på ingen måte "en rettighet vi har slåss for". Tvert i mot, kvinnene på 60- og 70-tallet kjempet for retten til å gå med mer behagelig undertøy og uten stramme BHer som skulle forme brystene til en spesiell "sexy" stil som var på moten den gangen. Anonymkode: 62866...d46 9 2
Gratis Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august Miss75 skrev (2 minutter siden): Det er interessant at du drar inn en normalfordelingskurve for å forklare menneskelig sensualitet 😅 Men er ikke nettopp poenget med frigjøring – både for kvinner og menn – at vi ikke reduseres til gjennomsnittet? Hvis vi kvinner hadde latt oss begrense til hva “95,4 %” av folk mente var greit på 60-tallet, så hadde vi fortsatt gått rundt i grå, uformelige BH-er og aldri tatt eierskap til vår egen sensualitet. Så når du sier at de i ytterkanten er “uinteressante”, så blir det egentlig det samme som å si at pionerene for kvinnefrigjøring var irrelevante. Og da ville vi aldri hatt den friheten vi har i dag. Men jeg ser poenget ditt, og er ikke helt uenig – utenom at jeg ikke har peiling på testosteronnivåer 😉 Jeg setter pris på argumentene dine og at du muligens har andre erfaringer med dine menn. Beklager hvis jeg ødelegger diskusjonen med generaliseringer, men de fleste av oss befinner oss rundt midten. 🙃 Vi menn er bare mye enklere enn dere kvinner, vi "synser og føler" i snitt mye mindre. Vi er mer opptatt av om plenen skal klippes, trenger vi nye vinterdekk, drypper krana, bilen har begynt å lage en ny lyd etc etc.
Tvist Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Jeg er opptatt av undertøyet til en mann, når jeg en sjelden gang ser det. Veldig "turn off" med hvite truser. Men det er jo opp til mannen hva han velger å kjøpe. Det finnes nok utvalg av fine boksere.
AnonymBruker Skrevet 31. august #19 Skrevet 31. august Så Miss75 synes temaet er så viktig at hun lager bruker bare for å si det og M. Alex lager bruker bare for å svare...? 😂 Anonymkode: 8113d...0df 1
Daria Skrevet 31. august #20 Skrevet 31. august Jeg klarer ikke se koblingen mellom sexy undertøy og kampen for likestilling - jeg har vært aktiv i feministiske miljøer og det var ikke der fokuset lå, for å si det pent. Dessuten er jeg gammel nok til å huske da Marky Mark gjorde Calvin Klein-undertøy til en snakkis på 90-tallet, så jeg ser heller ikke det revolusjonerende i å snakke opp sexy undertøy for menn... 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå