Gå til innhold

Vernepleiere/sykepleiere; har noen spurt om karakterene deres før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen hatt behov for å se karakterene deres fra utdanningen?

Jeg har meldt meg opp til tredje forsøk på en eksamen for å få bort en D, men vurderer å la være pga den krasjer med annen eksamen og det er oppdatert pensumliste siden sist. Jeg har 3.6 i snitt, men bare lurer på om den karakteren kan ødelegge for meg uansett under andre forhold. 

Anonymkode: de191...ea6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri blitt spurt altså 😊 Utenom matte karakterene.

Anonymkode: a6339...0e0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri måttet vise noen papirer egentlig. 

Anonymkode: a0d3e...f24

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange mastergrader og videreutdanninger har B og C som inntakskrav.

Også om du har 5, 10 eller 15 års relevant arbeidserfaring å kunne vise til etter endte studier. 

Anonymkode: da7e7...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som er opptatt av det i arbeidslivet. Om du vil ta en master etterhvert så er ofte minimumskravet at du har et vektet snitt på minimum C. Og med 3,6 har du vell en god B i snitt. Om du vil inn på en populær master er det sikkert greit å ta det opp, - om ikke - så ville jeg latt det være.

Anonymkode: ef7a6...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte legge ved vitnemålet da jeg søkte videreutdanning. La det veldig med når jeg søkte jobben både som sykepleier og anestesisykepleier 

Anonymkode: f7753...ece

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har meldt meg opp til tredje forsøk på en eksamen for å få bort en D, men vurderer å la være pga den krasjer med annen eksamen og det er oppdatert pensumliste siden sist. Jeg har 3.6 i snitt, men bare lurer på om den karakteren kan ødelegge for meg uansett under andre forhold. 

Ja, hele tiden. I hver jobb jeg har hatt krever de vitnemål. 3 ganger ber de også om at jeg tar med vitnemål i intervjuet. (sosialfaglig arbeid dette)

Anonymkode: 73d7e...3a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg husker ikke hva 3.6 i snitt tilsvarer. Sørg for at du går ut med et C snitt eller høyere. Mange videreutdanninger har det som et minimumskrav. Om du ønsker å ta en maser er kravet ofte C.  

Anonymkode: 73d7e...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...