AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Hei! Jeg har kommet inn på et studie som jeg ikke er helt fornøyd med, så jeg skal bytte til noe annet neste år. Likevel ønsker jeg å ta noen få enkeltemner for å gjøre neste år litt enklere for meg selv og fordi jeg rett og slett vil ha noe å gjøre. En av disse er ex.phil. Jeg er også en person som trenger tilrettelegging av studie, siden jeg sliter veldig med sykdom. På min ex.phil så er det krav om obligatorisk oppmøte på 80% av seminarene, men det tviler jeg på at jeg får til. Jeg har prøvd å snakke med studieveileder og jeg lå også ut et innlegg på universitetet mitt sin reddit side, men jeg har fått nesten ingen svar på hvordan tilretteleggingen gjøres. Alt jeg vet er at det er et slags "alternativt opplegg" Er det noen som har et mer konkret svar på hva det er de gjør? Blir oppmøte redusert til f.eks. 40% eller 20%? Blir kravet om obligatorisk oppmøte fjernet helt? Anonymkode: cf87a...c38
AnonymBruker Skrevet 31. august #2 Skrevet 31. august Kan du ikke heller ta Exphil på nett? Anonymkode: 68303...83e
AnonymBruker Skrevet 31. august #3 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke heller ta Exphil på nett? Anonymkode: 68303...83e Jo, det hadde vært noe, men jeg tror ikke at jeg får til å ta en annen ex.phil variant enn den som jeg tilhører studieprogrammet jeg kom inn på, fordi det ikke er et åpent emne. Det finnes sikkert noen andre universitet som tilbyr ex.phil på nett, men det koster sikkert litt eller så er det kanskje forsent å søke seg inn? Kanskje det "alternative opplegget" de snakker om er at det faktisk er på nett? Jeg har ikke peiling Anonymkode: cf87a...c38
AnonymBruker Skrevet 31. august #4 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, det hadde vært noe, men jeg tror ikke at jeg får til å ta en annen ex.phil variant enn den som jeg tilhører studieprogrammet jeg kom inn på, fordi det ikke er et åpent emne. Det finnes sikkert noen andre universitet som tilbyr ex.phil på nett, men det koster sikkert litt eller så er det kanskje forsent å søke seg inn? Kanskje det "alternative opplegget" de snakker om er at det faktisk er på nett? Jeg har ikke peiling Anonymkode: cf87a...c38 når jeg tok exphil så fikk vi velge mellom selvstudier eller seminargruppe. Anonymkode: a8fa4...7fb
AnonymBruker Skrevet 31. august #5 Skrevet 31. august Ta kontakt med UiT, de har exphil på nett https://uit.no/utdanning/aktivt/emne/FIL-0702 Exphil er exphil, så uansett hvilken variant du tar vil du få det innpasset. Anonymkode: 04427...507
AnonymBruker Skrevet 31. august #6 Skrevet 31. august Hvorfor spurte du på Reddit istedenfor å ta direkte kontakt med studiestedet? Du må Du må sende inn en søknad om tilrettelegging med dokumentasjon av lege. Får du avslag finnes det mange alternativer der du kan ta ex.phil. på nettet. Anonymkode: b1379...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 1. september #7 Skrevet 1. september Tilrettelegging skal ikke senke de faglige kravene, så lite sannsynlig at du slipper å møte opp. Men mange steder kan velge mellom seminarmodell der man dukker opp, diskuterer, legerer noen oppgaver og blir bedømt ut fra det, og en eksamensmodell der man ikke har noe obligatorisk men må bestå eksamen. Seminarmodellen har definitivt høyest ståprosent, men du kan sjekke ut muligheten for den andre. Og så bør du tenke på at slett ikke alt kan tilrettelegges et studie, og velge litt ut fra det mår du velger på nytt. Redditt er heller ikke stedet man finner ut av ting, det gjlr man ved å kontakte studieadministrasjonen. Anonymkode: b6ec6...17f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå