Gå til innhold

Ha datteren min i barnehagen når jeg er arbeidsløs ?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 1,5 år gammel. Hun har nå fått barnehageplass i den barnehagen vi ønsket. Min mann jobber (off shore) men jeg er arbeidsledig, er det latskap av meg å ha hun i barnehage ? Har barn godt av det eller har de det tryggest hjemme ? Eneste hjelpen jeg får er av søsteren til mannen min av og til 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du jobber vel med å få jobb nå så ja, hun har ikke vondt av å gå i barnehagen.

Anonymkode: a6210...6bb

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint ha henne i bhg, kan ha kortere dager. Men du skal vel finne deg en jobb igjen?

Anonymkode: a761b...08b

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det kommer helt an på barnet på den alderen. Noen er supersosiale og andre mammadalter,  men ville uansett brukt lang tid på tilvenning og korte dager når du har mulighet til det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Får du arbeidsledighetstrygd av nav har vel de et krav om aktivitet/kursing og alt mulig rart, så det er greit å ha ungen i barnehage. Men å ta korte dager, holde henne hjemme hver gang hun er bittelitt pjusk og ta langhelger en gang i blant kan du jo gjøre :)

Anonymkode: 2f3d2...aa7

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt hatt barnet i barnehagen, og hatt kortere dager. Ha barnet bare i kjernetiden for eksempel. 😊 Og så er det fullt mulig å ta fri en fredag eller mandag innimellom også. Fint for barnet å bli kjent med flere barn, og ikke minst voksne.

Dette svaret gjelder uavhengig om du skal finne deg en jobb eller ikke.

Anonymkode: ac650...d9f

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Å være arbeidssøker (du er ikke arbeidsløs, du er arbeidssøker) tar overraskende mye tid. Du trenger å kunne konsentrere deg om å lese deg opp om bedrifter, holde deg orientert om din bransje og fagfelt, skrive gode søknader, besøke arbeidsgivere, rekrutteringsbyrå og dra på intervjuer. Dette kan du jo ikke gjøre mens barnet er hjemme.

Anonymkode: c2669...1c5

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn trenger også sosialisering. Du skriver veldig lite om selve barnet. 

Om jeg var i dine sko, hadde barnet gått i barnehage ja, men jeg hadde selvfølgelig levert sent og hentet tidlig eller ikke hatt henne i barnehagen hele uken. Altså funnet en løsning som passet for situasjonen - for barnet trenger sosialisering, og mor trenger også tid til å komme seg på intervjuer og det som er. 

Anonymkode: ec682...9a2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barn trenger også sosialisering. Du skriver veldig lite om selve barnet. 

Om jeg var i dine sko, hadde barnet gått i barnehage ja, men jeg hadde selvfølgelig levert sent og hentet tidlig eller ikke hatt henne i barnehagen hele uken. Altså funnet en løsning som passet for situasjonen - for barnet trenger sosialisering, og mor trenger også tid til å komme seg på intervjuer og det som er. 

Veldig få 1,5 åringer trenger sosialisering, de leker ved siden av hverandre, ikke sammen.

Anonymkode: bb920...d60

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig få 1,5 åringer trenger sosialisering, de leker ved siden av hverandre, ikke sammen.

Dette er det jeg stusser rundt, når trenger barn sosialisering egentlig ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja for barn er 1,5 år hele livet ikke sant. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (Akkurat nå):

Dette er det jeg stusser rundt, når trenger barn sosialisering egentlig ? 

Drit i det da :) Ha barnet hjemme, helt til hun begynner på skolen. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drit i det da :) Ha barnet hjemme, helt til hun begynner på skolen. 

Vil det ikke muligens bli vanskelig for henne sosialt da ? Ingen av mine venner har barn så hun har ingen å leke med ellers heller 

Skrevet
Anonym941 skrev (23 minutter siden):

Min datter er 1,5 år gammel. Hun har nå fått barnehageplass i den barnehagen vi ønsket. Min mann jobber (off shore) men jeg er arbeidsledig, er det latskap av meg å ha hun i barnehage ? Har barn godt av det eller har de det tryggest hjemme ? Eneste hjelpen jeg får er av søsteren til mannen min av og til 

Det er ikke latskap. Det er fint for barnet også å være sammen med andre barn og sosialiseres i bhg. Og siden du er hjemme, har du mulighet til å gi barnet korteres dager i bhg, som er best for små barn.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du tenker å gå hjemme over tid? Viss du vil ha jobb så er det vek bare å melde seg som vikar i helse og omsorgsyrker? De skriker jo etter folk? Eller i barnehage/skole?

Jeg hadde hatt min 1,5 åring hjemme med meg så mye som mulig. Men hadde  prioritert å fått meg jobb. Synes alle bør bidra.

Anonymkode: eac50...075

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (1 time siden):

Hadde aldri levert mitt lille barn i bhg om jeg var hjemme. Glad jeg hadde mulighet til å skape minner og gi de ro og trygghet hjemme og finne på ting med de fram til 3års alderen. Da korte dager i bhg før det ble litt lengre. 

Anonymkode: e41f7...7d8

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg selv hadde vært arbeidsledig, ville jeg ikke hatt datteren min i barnehagen på fulltid. Sosialisering er absolutt viktig, men dette kan også være en verdifull mulighet til å styrke båndet mellom dere som mor og datter. Dere kan gjøre mye hyggelig sammen – dra på turer, bake, se filmer eller finne på andre aktiviteter som passer hennes interesser.

Et godt alternativ kan være å ha henne i barnehagen annenhver dag. På den måten får hun både muligheten til å leke og utvikle seg sammen med andre barn, samtidig som dere får rikelig med kvalitetstid sammen.

Anonymkode: 2c8df...544

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er så dumt. Dette er grunnen til at ganske tidlig barnehage bør være obligatorisk. For barnas skyld, ikke for mors.

Anonymkode: 72a79...0c5

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på mye. Er du arbeidssøker krever nav at du har barnehagetilbud hvis de finner et jobbtilbud til deg. 
Hun er ganske liten, og jeg personlig hadde nok hatt henne i barnehage 4 timer om dagen når du er hjemme. Ikke lengre enn det. Ved å ha for mange fridager når hun er så lita vil det bli tilvenning på nytt hele tiden hvis det blir lengre opphold fra barnehagen. Hun får sosialisert seg og lekt med andre barn. Men hadde absolutt begrenset det med få timer 

Anonymkode: e1382...e0f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...