AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Hvordan gjenskape den utgaven i edru tilstand? Drikker ikke ofte og mye, men etter et par glass vin er jeg rolig og glad. Smiler, ingenting irriterer meg. Alle er fine og flotte. Lar andre prate uten å være kritisk til de sier. Ellers, i edru tilstand, får jeg ofte spørsmål om jeg har det bra eller om jeg er sur selv om jeg er helt nøytral. Og irriterer meg fort av folk. Kan være litt mye av og til. Prate mye. Sier hele tiden til meg selv at nå må jeg skjerpe meg, jeg må akseptere andres meninger og ikke prøve å belære de, men blir så fort provosert. Er det noe som etterligner alkohol men som er sunt og ikke gjør at jeg får dårlig søvnkvalitet og blir litt uggen neste dag? Anonymkode: efa80...b56
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Rus er ikke svaret. Jobb med deg selv. Få tak i noen selvutviklingsbøker. Anonymkode: c2bba...cc3 1 2
Daria Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Er omgivelsene dine enige i den vurderingen? Min erfaring er at de færreste er så sjarmerende i fylla som de liker å tro - jeg har ennå tilgode å treffe noen jeg ikke foretrekker i edru tilstand. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Daria skrev (5 minutter siden): Er omgivelsene dine enige i den vurderingen? Min erfaring er at de færreste er så sjarmerende i fylla som de liker å tro - jeg har ennå tilgode å treffe noen jeg ikke foretrekker i edru tilstand. Det er forskjell på fylla og et par glass vin. Vil si de fleste er veldig sjarmerende etter et par glass vin. Til ts - virker jo som om du slapper av med vin. Du bør arbeide med deg selv - selvutvikling, terapi ol, for å lære å slappe av også uten alkohol. Anonymkode: a5386...928 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Hvis du drikker ofte, så kan det være at du blir irritabel når du er edru rett og slett pga abstinens eller at du «craver» vin! Hvis dette er tilfelle så kanskje du skal prøve en hvit måned? Et tips: ikke gjør de tingene du vanligvis forbinder med et glass. Finn på noe annet - gå tur, strikke/hekle… Anonymkode: c9056...657 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Daria skrev (17 minutter siden): Er omgivelsene dine enige i den vurderingen? Min erfaring er at de færreste er så sjarmerende i fylla som de liker å tro - jeg har ennå tilgode å treffe noen jeg ikke foretrekker i edru tilstand. Ja, har fått flere kommentarer på det. Til og med litt drikkepress når jeg velger å være edru pga kjøring eller fordi jeg ikke har lyst å drikke. " Orker ikke diskutere med deg, kan du ikke bare ta deg litt vin nå.." forrige helg da jeg ikke ville drikke fordi jeg skulle opp tidlig neste dag. Anonymkode: efa80...b56 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du drikker ofte, så kan det være at du blir irritabel når du er edru rett og slett pga abstinens eller at du «craver» vin! Hvis dette er tilfelle så kanskje du skal prøve en hvit måned? Et tips: ikke gjør de tingene du vanligvis forbinder med et glass. Finn på noe annet - gå tur, strikke/hekle… Anonymkode: c9056...657 Drikker ikke ofte fordi jeg sover dårlig og blir sliten dagen derpå av alkohol. Men jeg vet, og har fått flere kommentarer på, at jeg er den beste utgaven av meg selv når jeg drikker. Klarer å slutte å irritere meg, og bli mindre intens. Det går av seg selv. I edru tilstand må jeg jobbe hardt for det. Og ja, jeg jobber med å slipe av de slitsomme personlighetstrekkene, men det er utrolig vanskelig. Anonymkode: efa80...b56 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Jeg bruker å spøke med at jeg er født med et glass vin for lite innabords. Er ikke det teorien i filmen Ett glass (men han som fremsatte den teorien viste seg vel å være rimelig psycho)? Jeg er ganske introvert og synes for mange mennesker, spesielt ukjente, er litt skummelt. Gi meg et glass vin eller to og skuldrene senker seg og jeg klarer å slappe av. Drikke ikke så ofte, kun sosialt, og jeg er definitivt morsommere med bittelitt promille. Anonymkode: 09046...a82 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Det er nettopp det alkohol gjør med deg og mange andre. Ikke noe uvanlig. Hvorfor trenger du at alle skal være fine og flotte rundt deg hele tiden? Vi irriterer oss over hverandre. Du irriterer deg over noen, mens andre irriterer seg over deg igjen. Bare sånn det er for mennesker å eksistere sammen, ha forskjellige meninger og synspunkter. Belæring skal man være forsiktig med. Anonymkode: 5627a...851 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august Dette kommer til å høres ut som en klisjé, men når du mestrer jevnlig meditasjon så er det mange som går gjennom store forandringer. Jeg må bruke guidet meditasjon, finnes veldig mange bra på Youtube f.eks. Anonymkode: f8adb...2cd 4
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er nettopp det alkohol gjør med deg og mange andre. Ikke noe uvanlig. Hvorfor trenger du at alle skal være fine og flotte rundt deg hele tiden? Vi irriterer oss over hverandre. Du irriterer deg over noen, mens andre irriterer seg over deg igjen. Bare sånn det er for mennesker å eksistere sammen, ha forskjellige meninger og synspunkter. Belæring skal man være forsiktig med. Anonymkode: 5627a...851 Å det var et fint svar. Takk. Jeg er som jeg er, men har et forbedringspotensiale. Anonymkode: efa80...b56 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette kommer til å høres ut som en klisjé, men når du mestrer jevnlig meditasjon så er det mange som går gjennom store forandringer. Jeg må bruke guidet meditasjon, finnes veldig mange bra på Youtube f.eks. Anonymkode: f8adb...2cd Takk, har begynt med yoga, men det er så dyrt. Skal prøve meg på meditasjon hjemme. Anonymkode: efa80...b56
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august Daria skrev (1 time siden): Er omgivelsene dine enige i den vurderingen? Min erfaring er at de færreste er så sjarmerende i fylla som de liker å tro - jeg har ennå tilgode å treffe noen jeg ikke foretrekker i edru tilstand. Forskjell på fyll og ett til to glass vin. Anonymkode: 5d3ed...aad 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takk, har begynt med yoga, men det er så dyrt. Skal prøve meg på meditasjon hjemme. Anonymkode: efa80...b56 Du kan gjøre yoga helt gratis hjemme Anonymkode: 7acde...995
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Forskjell på fyll og ett til to glass vin. Anonymkode: 5d3ed...aad Ts beskriver å være godt brisen. Det er irriterende for de som er edru. Anonymkode: 2b096...267 1
AnonymBruker Skrevet 31. august #17 Skrevet 31. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk, har begynt med yoga, men det er så dyrt. Skal prøve meg på meditasjon hjemme. Anonymkode: efa80...b56 Skriver under på at meditasjon kan gjøre stor forskjell, og det er ikke nødvendigvis mye som skal til heller. Det finnes mange gode ressurser, selv bruker jeg Waking Up av Sam Harris. Anonymkode: 8fe26...742
AnonymBruker Skrevet 31. august #18 Skrevet 31. august Jeg lurer jo litt på hva det er som gjør deg "kranglete", om det kan ligge en eller annen slags tilstand eller sykdom i bunn. Jeg vet jo om noen som blir mer omgjengelige når de drikker pga. at det gir midlertidig lindring av f.eks. typ angst, sosial angst, autisme. I så fall kan svaret være medisiner for den eventuelle tilstanden eller psykolog. Sier ikke at dette må være tilfelle for deg, men noe du kan vurdere. Anonymkode: fd61e...f73 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå