AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Jeg har de siste årene hørt om damer som ikke blir trodd, eller ikke får hjelp med sine plager knyttet til endometriose. Har en veninne som har vært til mange spesialister, og de finner ikke ut noe som helst. Min erfaring går nesten 30 år tilbake i tid, og jeg oppsøkte gynekolog fordi jeg hadde stikkende smerter i underlivet som kom plutselig, og satte meg helt ut i alt fra 10 sek til flere minutter. Jeg ble sittende på huk på gulvet i bussen, måtte sette meg ned på gulvet på forelesninger eller legge meg på gulvet uansett hvor jeg var hen. Gynekologen fant ut at jeg hadde endometriose (jeg hadde aldri hørt om det før), og henviste meg til laparoskopi. Jeg ble operert og fikk vite at legen gikk inn i bukhulen og rundt omkring og fjernet endometriose vev. Ble mye bedre etter operasjone, fikk mindre smerter og hadde disse anfallene i underlivet kun knyttet mot syklusen, og ikke de andre ukene. Var jeg bare heldig eller endometriose annerledes i dag? Anonymkode: 0ca41...cd9
enkefru Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Du var heldig! Ble selv operert for 12 år siden ca, hadde da slitt i minst 15 år og fått beskjed om å bli mer aktiv, ære mindre aktiv, slanke meg osv osv… var innom mange leger 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august enkefru skrev (23 minutter siden): Du var heldig! Ble selv operert for 12 år siden ca, hadde da slitt i minst 15 år og fått beskjed om å bli mer aktiv, ære mindre aktiv, slanke meg osv osv… var innom mange leger Det er jo merkelig at gynekologer ikke har fått mer kunnskap om denne kompliserte kvinnesykdommen, etterhvert som årene har gått? Husker at gynekologen jeg var hos var privat og gammel, men han visste iallfall hva endometriose var for noe. Ts Anonymkode: 0ca41...cd9 1
enkefru Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo merkelig at gynekologer ikke har fått mer kunnskap om denne kompliserte kvinnesykdommen, etterhvert som årene har gått? Husker at gynekologen jeg var hos var privat og gammel, men han visste iallfall hva endometriose var for noe. Ts Anonymkode: 0ca41...cd9 Ja, det er det. Sikkert også derfor det har vært utallige artikler i alskens media og også tv-reportasjer om det de siste 3-5 årene. Kvinnehelse MÅ løftes enda mer! 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august enkefru skrev (8 minutter siden): Ja, det er det. Sikkert også derfor det har vært utallige artikler i alskens media og også tv-reportasjer om det de siste 3-5 årene. Kvinnehelse MÅ løftes enda mer! Absolutt👊 Ts Anonymkode: 0ca41...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå