Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter av og til med tanken på at jorda av alle planeter i hele universet kan jo ikke være den eneste planeten med liv. Skjønner jo at jeg aldri vil få svar på dette absurde, men...

Andre som tenker disse tankene..?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror på at det finnes liv på andre planeter 

Anonymkode: 6fb41...c9f

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi mennesker her på jordkloden er absolutt ikke de eneste i hele universet.

Her er statistikken krystallklar. Så for meg er det ikke ett spørsmål en gang. Selvfølgelig finnes det andre planeter som har liv - om det er samme art som oss kan nok diskuteres i det uendelige, men Tellus er absolutt ikke den eneste planeten nei. 

Anonymkode: 05228...a23

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi mennesker her på jordkloden er absolutt ikke de eneste i hele universet.

Her er statistikken krystallklar. Så for meg er det ikke ett spørsmål en gang. Selvfølgelig finnes det andre planeter som har liv - om det er samme art som oss kan nok diskuteres i det uendelige, men Tellus er absolutt ikke den eneste planeten nei. 

Statistikken er neppe krystallklar her😂

Anonymkode: 6da21...28d

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Joda. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda. 

Joda.

Hittil er det 1-0, jorden vs uni😂

• Liker 3
Skrevet

Joda, statistikken er faktisk krystallklar på det: Man har bevist at planter er vanlige. Alle stjerner har minst én planet. Bare i vår galakse, Melkeveien, finnes det muligens hundrevis av millioner av planeter, hvorav en betydelig andel av dem ligger i den beboelige sonen. Dermed er sannsynligheten for at Jorden er den eneste planeten med liv, mikroskopisk. (Ref. Drake-ligningen).

Når det er sagt, statistikk og sannsynlighetsregning kan ikke noe noe som helst om hva som faktisk er tilfellet - det er i hovedsak lek med tall, men likevel er statistikken tydelig 😉 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda.

Hittil er det 1-0, jorden vs uni😂

Nei, for nå snakker du om bevis.

Skrevet

Det er ikke absurd, og det er veldig enkelt, da statistikken er klar som det også skrives over. Selvsagt er det liv i mange forskjellige former andre steder i universet, og det kan være nærmere enn vi tror. https://www.science.org/content/article/nasa-says-it-found-possible-signs-life-mars-there-are-lot-maybes

Det som er absurd, er at vi tilsynelatende ikke har kontakt med intelligent liv andre steder. Men personlig tror jeg at "vi" har det, det vil si myndighetene eller militæret i f.ex. USA. 

Kan anbefale å se denne: https://www.imdb.com/video/vi1862320665/?playlistId=tt21451264&ref_=tt_ov_pr_ov_vi

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes garantert intelligente vesener der ute som ligger langt langt foran oss i teknologi. 
Har selv sett på 90-tallet, da jeg var helt alene i fjellet, en lysende farkost som gikk i sikksakk foran meg på himmelen i veldig høy fart før den forsvant og plutselig stod 50-100 m oppe i luften foran meg. Hvor den helt klart observerte meg. Men hørte ikke en eneste lyd fra farkosten og heller ikke lufttrykk (dette var på vinteren i -20 og puddersnø). Etter en 10-15 sek forsvant den like fort og har aldri sett den siden. 
Har naturligvis aldri fortalt dette til noen da jeg ikke har lyst at folk skal tro jeg er gal. 

Anonymkode: 42ae6...267

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være uendelig avanserte sivilisasjoner der ute, men de er likevel ute av stand til å bryte fysikkens lover. Dvs. de er for langt borte til å reise til oss eller kontakte oss.

Kanskje har de oppdaget noe som gjør at det likevl er mulig, hvem vet. Men det er god grunn til å tro at lysets hastighet er den maksimale hastigheten i universet vårt. Og at det ikke er mulig å forlate universet.

Anonymkode: bc39c...f67

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være uendelig avanserte sivilisasjoner der ute, men de er likevel ute av stand til å bryte fysikkens lover. Dvs. de er for langt borte til å reise til oss eller kontakte oss.

Kanskje har de oppdaget noe som gjør at det likevl er mulig, hvem vet. Men det er god grunn til å tro at lysets hastighet er den maksimale hastigheten i universet vårt. Og at det ikke er mulig å forlate universet.

Anonymkode: bc39c...f67

Vi kjenner ikke til alt om hvordan universet fungerer. Den måten vi reiser på er selvsagt ikke nødvendigvis deres måte å reise på. F.ex. før flyet ble oppfunnet ville vi sagt det var klin umulig å komme seg til Amerika på noen timer.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs kva ein meiner med liv. Bakteriar og microorganismer er også liv 

• Liker 4
Skrevet
Maia70 skrev (5 timer siden):

Det er ikke absurd, og det er veldig enkelt, da statistikken er klar som det også skrives over. Selvsagt er det liv i mange forskjellige former andre steder i universet, og det kan være nærmere enn vi tror. https://www.science.org/content/article/nasa-says-it-found-possible-signs-life-mars-there-are-lot-maybes

Det som er absurd, er at vi tilsynelatende ikke har kontakt med intelligent liv andre steder. Men personlig tror jeg at "vi" har det, det vil si myndighetene eller militæret i f.ex. USA. 

Kan anbefale å se denne: https://www.imdb.com/video/vi1862320665/?playlistId=tt21451264&ref_=tt_ov_pr_ov_vi

Spennende..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Jesus var fra en annen planet. Hans melding var at vi må være snille og forståelsesfulle med hverandre. Teknologiske fremskritt gjør oss i stand til å ta livet av mange på én gang, og en vakker (stygg) dag vil et urettferdig behandlet menneske ta livet av hele jordens befolkning. 

Anonymkode: 143d0...92f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Joda. 

Ok. Dokumenter?

Anonymkode: c3501...f8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror Jesus var fra en annen planet. Hans melding var at vi må være snille og forståelsesfulle med hverandre. Teknologiske fremskritt gjør oss i stand til å ta livet av mange på én gang, og en vakker (stygg) dag vil et urettferdig behandlet menneske ta livet av hele jordens befolkning. 

Anonymkode: 143d0...92f

Du som er sånn bibeltro.. Står det ikke noe om det i bibelen da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det finnes garantert intelligente vesener der ute som ligger langt langt foran oss i teknologi. 
Har selv sett på 90-tallet, da jeg var helt alene i fjellet, en lysende farkost som gikk i sikksakk foran meg på himmelen i veldig høy fart før den forsvant og plutselig stod 50-100 m oppe i luften foran meg. Hvor den helt klart observerte meg. Men hørte ikke en eneste lyd fra farkosten og heller ikke lufttrykk (dette var på vinteren i -20 og puddersnø). Etter en 10-15 sek forsvant den like fort og har aldri sett den siden. 
Har naturligvis aldri fortalt dette til noen da jeg ikke har lyst at folk skal tro jeg er gal. 

Anonymkode: 42ae6...267

Wow! For en historie! Og det finnes mange som har liknende historier. Har sett noen dokumentarer også som er veldig interessante. Hvordan følte du deg rett etter den opplevelsen?

Anonymkode: 97c22...18a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...