Gå til innhold

Redd for å bli meldt til barnevernet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 14 år skulle sove hos en venninne i går som er 13 år. Jeg snakket sist med hun på telefon kl 22.30 og da sa de at de var over veien bare for der de var, for å se etter noen katter de passer i noen dager. Så skulle de dra hjem til venninnen igjen. Jeg ante fred og ingen fare da plutselig legevakta ringer meg kl 23.30 og sier hun har vært i sparkesykkel ulykke. Jentene har vært ute på el sykler sent uten at jeg visste det, ikke så langt fra venninnen. Jeg stolte jo på at de var hos venninnen. Hun har aldri som jeg vet gjort sånn før. 

Jeg kom ned på legevakta og heldigvis var hun ikke alvorlig skadet, bare noen småskrammer. Jentene hadde selv ringt sykebil, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke ringte oss foreldre- eller det var kanskje fordi de var ute når de ikke fikk lov. 

Er dette noe som automatisk blir meldt? 

Anonymkode: 30900...e62

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: ff630...4a2

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer ikke sånn at barnevernet blir kontaktet hver gang når ungdommen gjør noe dumt. 

Anonymkode: affdc...5ee

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

He he, hugsar korleis det var å vere tenåring og det gamle "overnatte hos ei vennine"-trikset... 

Anonymkode: 69e99...c0f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er så redd for å bli meldt, så må det være noe å være bekymret for hos dere.

NEI, du blir ikke automatisk meldt til barnevernet av det der. Pust med magen, slutt å tro på skremselspropaganda av barnevernet som eksisterer i øst europa. 

Anonymkode: cebd2...f5d

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det fungerer ikke sånn at barnevernet blir kontaktet hver gang når ungdommen gjør noe dumt. 

Anonymkode: affdc...5ee

Jeg bare tenkte på at de reagerte på at to så unge jenter var alene ute så sent. Hun har ikke lov til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du er så redd for å bli meldt, så må det være noe å være bekymret for hos dere.

NEI, du blir ikke automatisk meldt til barnevernet av det der. Pust med magen, slutt å tro på skremselspropaganda av barnevernet som eksisterer i øst europa. 

Nei jeg er ikke redd for å bli meldt fordi jeg har noe å skjule, men jeg ble redd de tenkte at jeg var en dårlig mor som ikke hadde kontroll. Hun får ikke lov å være så sent ute. 

AnonymBruker
Skrevet

He he, hugsar korleis det var å vere tenåring og det gamle "overnatte hos ei vennine"-trikset... 

Anonymkode: 69e99...c0f

Ja brukte den mange ganger selv. Helt til jeg ble tatt. Ei venninne som glemte å ringe hjem. For jeg sa jeg lå til henne og hun sa at hun lå til meg. Så glemte hun å ringe på morgen og foreldrene etterlyste henne. Så dem ringte mine foreldre. Og bom. Da ble vi tatt😂 men artig tid da. Så når barna mine tok den så sa jeg nå nei. Den har jeg tatt selv. Jeg skal snakke med foreldrene. 

Anonymkode: fb413...38e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bare tenkte på at de reagerte på at to så unge jenter var alene ute så sent. Hun har ikke lov til det. 

Neida, både legevakten og evt. barnevernet vet at tenåringer pusher grenser i den alderen - dette er overhodet ingen barnevernssak 🙂 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg er ikke redd for å bli meldt fordi jeg har noe å skjule, men jeg ble redd de tenkte at jeg var en dårlig mor som ikke hadde kontroll. Hun får ikke lov å være så sent ute. 

Neida. Det går så greit så. Bare slapp helt av du. 

Anonymkode: fb413...38e

• Liker 1
Skrevet

Nei, men el sparkesykler øker sjansen for ulykke med 7 ganger og frarådes av helsepersonell. 

Så den hadde jeg droppet fremover, godt de overlevde og ikke ble alvorlig skadet.

De løy jo også om hvor de egentlig var, så det hadde blitt en alvorsssamtale med begge to. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på de som kjørte ambulansen. Eller tok i mot på legevakta.

Antagelig går det bra.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere, da skal jeg legge bort de tankene. 

Det viktigste var såklart at hun ikke var alvorlig skadet, jeg ble så redd for hun når legevakta ringte og hastet ned dit med hjertebank. Jeg har vært skeptisk til dette med el sykkel, men ga hun da alle i vennegjengen hadde og hun til vanlig er en fornuftig jente. Hun bruker heldigvis alltid hjelm, så hodet var beskyttet. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar dere, da skal jeg legge bort de tankene. 

Det viktigste var såklart at hun ikke var alvorlig skadet, jeg ble så redd for hun når legevakta ringte og hastet ned dit med hjertebank. Jeg har vært skeptisk til dette med el sykkel, men ga hun da alle i vennegjengen hadde og hun til vanlig er en fornuftig jente. Hun bruker heldigvis alltid hjelm, så hodet var beskyttet. 

Det er klart man blir stressa når man blir ringt slik. Godt det gikk bra med dem begge 🙂 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det alkohol eller noe annet inne i bildet siden de ikke ville ringe hjem?

Anonymkode: e2bc1...1a3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare pass på at hun for konsekvenser for dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men du.... IGJEN pust med magen.

Det er ingen som tror du er dårlig mor på bakgrunn av hva du skriver. Det å være så redd for barnevernet er totalt unødvendig. Har du ikke noe å skjule? Neivel, da er ikke barnevernet en trussel. Så legg fra deg dette idag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går bra ☺️

Anonymkode: 648ca...af4

AnonymBruker
Skrevet

Frykten for å havne i barnetvernets klør er reell, det må vi bare anerkjenne. Det er mange som er redd barnevernet, da vi har et barnevern som er ganske aggressivt i Norge.

Anonymkode: ac0ca...249

AnonymBruker
Skrevet

Frykten for å havne i barnetvernets klør er reell, det må vi bare anerkjenne. Det er mange som er redd barnevernet, da vi har et barnevern som er ganske aggressivt i Norge.

Anonymkode: ac0ca...249

Og sånn MÅ det være, siden det er enormt mange som aldri skulle hatt barn. 

OJ, dette går fint, du høres ut som en god mor. Unger i den alderen tester grenser. Ta en prat om at hun bestandig kan ringe deg om noe skjer.

Anonymkode: 00df7...e93

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...