Majer Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Som jeg har forstått det har selv folk som ikke har noe særlig med penger her i Norge lov til å dra ut for å hente en partner til Norge. Men det er ikke lov for folk med god økonomi å ta med seg to damer hit, gifte seg med to stykker el. Så la oss si at en mann drar til Thailand og får barn med et par venninner der mens han er i jobb i Norge. Hvordan blir det da? Må han reise tilbake til Norge uten noen form for tid med barna? Får kvinnene noen rettigheter?
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Du har ikkje nok pengar til å få ei evt. kone til Norge, men synst det er ein god plan å få fleire barn i utlandet? 😬 Herlighet, for ei verd vi lever i! Anonymkode: 62ec3...e6a 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Normale, oppegående folk reiser ikke til utlandet og får et par unger med forskjellige damer…. Anonymkode: 4eb94...46e 10 2
Whistler Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Majer skrev (17 minutter siden): ................. Så la oss si at en mann drar til Thailand og får barn med et par venninner der mens han er i jobb i Norge. Hvordan blir det da? Må han reise tilbake til Norge uten noen form for tid med barna? Får kvinnene noen rettigheter? Hverken han eller kvinnene har noen rettigheter i Norge, bortsett fra at kvinnene kan kreve barnebidrag fra han. 7
Majer Skrevet 30. august Forfatter #5 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Normale, oppegående folk reiser ikke til utlandet og får et par unger med forskjellige damer…. Anonymkode: 4eb94...46e Nei, men stadig flere får flere kull med barn. Og det er samtidig ikke normalt å få barn generelt. Jeg har rundet tredve og vet om bare tre av mine omtrent seksti klassekamerater fra barneskolen, ungdomsskolen og vgs som har fått barn. Det betyr en av tjue.
Majer Skrevet 30. august Forfatter #6 Skrevet 30. august Whistler skrev (1 minutt siden): Hverken han eller kvinnene har noen rettigheter i Norge, bortsett fra at kvinnene kan kreve barnebidrag fra han. Takk for svar! Så jeg har ingen rettigheter selv om jeg alltid har arbeidet og skatter i Norge? Ingen pappaperm?
Daisy-love Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Foreldreperm er vel så langt jeg vet en rettighet barn født i Norge har, og da med foreldre som tilhører Norge. For å få betalt ligger det enda mer til grunn. Disse barna i Thailand har ikke noe med Norge å gjøre, ei heller mødrene, så du har ikke rettigheter rundt det her i Norge. 1 4
Mippiie123 Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august I alle dager, trudde først det var et hypotetisk spørsmål, men dette er noe du faktisk vurderer? Internett skuffer ikke i dag heller nei. 9
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Majer skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Så jeg har ingen rettigheter selv om jeg alltid har arbeidet og skatter i Norge? Ingen pappaperm? Nei, da må moren og barnet bo i Norge, og dere må ha opparbeidet dere rettigeter for permisjon. barnet må registreres i Norge osv. Du kan jo søke om permisjon uten lønn av arbeidsgiver. Det er ikke sånn at norske menn kan formere seg med x antall i utlandet så skal den norske stat betale Anonymkode: d6a9e...925 6 1 6
Mezzosoprena Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august Majer skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Så jeg har ingen rettigheter selv om jeg alltid har arbeidet og skatter i Norge? Ingen pappaperm? Du trodde ikke seriøst at du kunne få pappaperm på Den Norske Statens regning, om du dro til utlandet og smekket et par damer på tjukken? 7
Whistler Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august Majer skrev (7 minutter siden): Takk for svar! Så jeg har ingen rettigheter selv om jeg alltid har arbeidet og skatter i Norge? Ingen pappaperm? Du får lese deg opp på AML i Lovdata og se om du er kvalifisert med tanke på at barnets mor ikke er kvalifisert. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august Majer skrev (13 minutter siden): Nei, men stadig flere får flere kull med barn. Og det er samtidig ikke normalt å få barn generelt. Jeg har rundet tredve og vet om bare tre av mine omtrent seksti klassekamerater fra barneskolen, ungdomsskolen og vgs som har fått barn. Det betyr en av tjue. Det er ganske normalt å få barn 😅 Men det er ikke normalt å reise til utlandet for å bare gjøre andre damer gravide. Det er menneskeliv det her er snakk om, hva har du egentlig tenkt du kan tilby disse barna du skal sette til verden? Anonymkode: 4eb94...46e 2
Majer Skrevet 30. august Forfatter #13 Skrevet 30. august Mezzosoprena skrev (9 minutter siden): Du trodde ikke seriøst at du kunne få pappaperm på Den Norske Statens regning, om du dro til utlandet og smekket et par damer på tjukken? Folk i Norge som ikke har jobbet får jo dekket bolig og ekstra penger for barn. Det er jo det som ofte skjer når folk oppvokst i Norge henter en "postordrebrud" fra utlandet. Det er jo mye verre Det er jo også urettferdig at blant de som faktisk er i jobb er det nesten bare de rike som får barn, og så får de både permisjon og penger av staten Så taperne er jo helt vanlige folk. Jeg var eks sammen med eksen i et tosifret antall år uten at vi fikk råd til barn siden vi vokste opp i Oslo
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august Majer skrev (42 minutter siden): Som jeg har forstått det har selv folk som ikke har noe særlig med penger her i Norge lov til å dra ut for å hente en partner til Norge. Men det er ikke lov for folk med god økonomi å ta med seg to damer hit, gifte seg med to stykker el. Så la oss si at en mann drar til Thailand og får barn med et par venninner der mens han er i jobb i Norge. Hvordan blir det da? Må han reise tilbake til Norge uten noen form for tid med barna? Får kvinnene noen rettigheter? Tar du virkelig sjansen på at barnet/barna dine skal bli født i et multiresistent antibiotikahelvete? 😳 Anonymkode: 7be67...94a 5
Mezzosoprena Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august Majer skrev (1 minutt siden): Folk i Norge som ikke har jobbet får jo dekket bolig og ekstra penger for barn. Det er jo det som ofte skjer når folk oppvokst i Norge henter en "postordrebrud" fra utlandet. Det er jo mye verre Det er jo også urettferdig at blant de som faktisk er i jobb er det nesten bare de rike som får barn, og så får de både permisjon og penger av staten Så taperne er jo helt vanlige folk. Jeg var eks sammen med eksen i et tosifret antall år uten at vi fikk råd til barn siden vi vokste opp i Oslo Jeg er helt enig med deg i at postordrebrud er et helt grusomt konsept - men likevel klarer jeg ikke å finne noe som helst logikk i at du skal ha noen pappaperm i Norge, hvis du får barn som bor i et annet land... 4
Thyra Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august Whistler skrev (29 minutter siden): Hverken han eller kvinnene har noen rettigheter i Norge, bortsett fra at kvinnene kan kreve barnebidrag fra han. Men barna har vel noen rettigheter i Norge? 1
Majer Skrevet 30. august Forfatter #17 Skrevet 30. august Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig med deg i at postordrebrud er et helt grusomt konsept - men likevel klarer jeg ikke å finne noe som helst logikk i at du skal ha noen pappaperm i Norge, hvis du får barn som bor i et annet land... Da kan man jo reise ned mens man har permisjon og hjelpe til med det nødvendige? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tar du virkelig sjansen på at barnet/barna dine skal bli født i et multiresistent antibiotikahelvete? 😳 Anonymkode: 7be67...94a Ja, men vi er vel i ferd med å tape kampen her hjemme og. Ideelt sett burde alle som drar til utlandet i mer enn tre uker av gangen betale for karantene, testing og mulig behandling på egnede hoteller ved tilbakekomst
Thyra Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august Majer skrev (7 minutter siden): Folk i Norge som ikke har jobbet får jo dekket bolig og ekstra penger for barn. Det er jo det som ofte skjer når folk oppvokst i Norge henter en "postordrebrud" fra utlandet. Det er jo mye verre Det er jo også urettferdig at blant de som faktisk er i jobb er det nesten bare de rike som får barn, og så får de både permisjon og penger av staten Så taperne er jo helt vanlige folk. Jeg var eks sammen med eksen i et tosifret antall år uten at vi fikk råd til barn siden vi vokste opp i Oslo De fleste i Norge får da barn, ikke bare de "rike". 1 1
Mezzosoprena Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august Majer skrev (3 minutter siden): Da kan man jo reise ned mens man har permisjon og hjelpe til med det nødvendige? Hvorfor skal Norge betale for et barn som ikke skal bo i Norge? Det får det landet barnet er født i ta seg av! 1
Majer Skrevet 30. august Forfatter #20 Skrevet 30. august Thyra skrev (4 minutter siden): De fleste i Norge får da barn, ikke bare de "rike". Jeg klarer ikke helt å tro det siden jeg ikke har erfart det selv. Blant de i Oslo som jeg har gått på skole med er det som sagt en av tjue som ha fått det. På landsbygda er det nok vanligere da de fleste unge er mye rikere det pga lavere boligpriser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå