AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Skal flytte dit. Har ikke råd til å flytte til de dyreste strøkene. Men vil unngå de verste drittplassene å bo i Oslo. Noen som bor der og kan advare meg mot de verste plassene. Anonymkode: 209b5...f48
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Skal du kjøpe eller leie? Hvis du skal leie er det mange om beinet og ikke bare å velge på den hylla du vil. Anonymkode: 33185...384
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal du kjøpe eller leie? Hvis du skal leie er det mange om beinet og ikke bare å velge på den hylla du vil. Anonymkode: 33185...384 Skal kjøpe Anonymkode: 209b5...f48
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Alt øst for Oslo S vil jeg si, finnes noen få ok områder men 2
TheLegendBellaGoth Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Synes Bjørvika, Sørenga, Ekeberg og Nordstrand er fine områder der 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skal kjøpe Anonymkode: 209b5...f48 Hva er budsjettet? Har du barn? Jeg har voksne barn og er ikke avhengig av god skole og trives godt i groruddalen. Her får en bolig av god størrelse til 5 millioner , har 15 minutter med t- banen til sentrum og marka rett ved. Så sentralt og stille og rolig. Anonymkode: 61275...871 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august mannor skrev (10 minutter siden): Alt vest for Oslo S er dritt Enig. Man får et kott vest for Oslo S, for samme sum som et hus øst for Oslo S. Asker er greit prismessig men fortsatt dyr kvadratmeterpris. Det er ikke før man nærmer seg Drammensområdet at prisene blir ganske levelige for de fleste. På vestsiden i Oslo er det trangt og folk er mer opptatt av status og materialisme enn en fin oppvekst og et hyggelig naboskap. For å svare på spørsmålet ditt TS: Unngå Stovner og Søndre Nordstrand / Holmlia. Ville også unngått Furuset, Haugenstua og deler av Ellingsrud hvis du har mulighet til det økonomisk. Ellers er det stort sett veldig greit. Har selv bodd over hele Oslo. Du får også mye mer for pengene i Lørenskog og Fjellhamar, hvis du kan akseptere å bo litt utenfor med togavstand til Oslo. Eventuelt Lillestrøm, Ski eller Drammen. Anonymkode: 1bb94...010 2 9
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august Du får filtrere på pris på Finn, det er stort sett en sammenheng mellom attraktivitet og pris… legg inn antall soverom og andre ønsker etc så du unngår garasjene Anonymkode: 134ed...5b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august Unngå Stovner, Vestli, Romsås, Furuset og Holmlia. Sagene er fint. Men blitt veldig dyrt. Anonymkode: ecb80...1b7 5 4
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Man får et kott vest for Oslo S, for samme sum som et hus øst for Oslo S. Asker er greit prismessig men fortsatt dyr kvadratmeterpris. Det er ikke før man nærmer seg Drammensområdet at prisene blir ganske levelige for de fleste. På vestsiden i Oslo er det trangt og folk er mer opptatt av status og materialisme enn en fin oppvekst og et hyggelig naboskap. For å svare på spørsmålet ditt TS: Unngå Stovner og Søndre Nordstrand / Holmlia. Ville også unngått Furuset, Haugenstua og deler av Ellingsrud hvis du har mulighet til det økonomisk. Ellers er det stort sett veldig greit. Har selv bodd over hele Oslo. Du får også mye mer for pengene i Lørenskog og Fjellhamar, hvis du kan akseptere å bo litt utenfor med togavstand til Oslo. Eventuelt Lillestrøm, Ski eller Drammen. Anonymkode: 1bb94...010 Tusen takk. Vil bare vite områder jeg for enhver pris må unngå. Anonymkode: 209b5...f48 1
Lillemy8 Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august (endret) Hvis du ønsker mest mulig for pengene og bo sentralt i byen ville jeg sett på Torshov og Kampen, Rodeløkka… ville unngått Grønland Endret 30. august av Lillemy8 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august Lillemy8 skrev (Akkurat nå): Hvis du ønsker mest mulig for pengene og bo sentralt i byen ville jeg sett på Torshov og Kampen, Rodeløkka… Det er veeeeeldig lenge siden du fikk «mest mulig for pengene» i disse områdene. Minst 15 år. Så rådet ditt er utdatert Anonymkode: eace4...892 9 1 3
Lillemy8 Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veeeeeldig lenge siden du fikk «mest mulig for pengene» i disse områdene. Minst 15 år. Så rådet ditt er utdatert Anonymkode: eace4...892 Å? Har pågående søk på pris, kvm og antall soverom og får mest treff i de områdene… (av de 10 bydelene jeg tenker er innafor da).. hvilke mener du er bedre å anbefale? (ikke meningen å kuppe tråden, men er interessert i anbefalinger her) Endret 30. august av Lillemy8
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august Ingen høl - men ville vel tenkt meg godt om mht til å flytte til de mest innvandrertette områdene i Groruddalen. Ser flere nevner Holmlia - har knapt vært der, men har både kolleger og bekjente som bor der og nylig har flyttet dit. Kommer nok an på hvor på hvor og i hvilket borettslag. Blant de som har flyttet dit er tidligere SV-leder Audun Lysbakken - han solgte en flott lelighet i Gamlebyen før han og familien flytet dit. Han kunne styrt unna å bosette seg i et "høl"... Anonymkode: e2884...06a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk. Vil bare vite områder jeg for enhver pris må unngå. Anonymkode: 209b5...f48 Det er ingen områder i Oslo man for enhver pris må unngå. Det er vel stort sett en myte Det hadde nok vært mer hensiktsmessig for deg å fortelle hva slags bolig du er ute etter, hva budsjettet ditt er og hva slags område du trives i. Så kan du heller få tips om hvilke områder som kan passe for deg. Anonymkode: eace4...892 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august Sentrum. For mye folk, bråk, støy og rare folk Anonymkode: 557c2...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august Hadde barna mine vært voksne hadde jeg fint kunne flytta til Mortensrud. Synes det er trivelig der, men ønsker ikke at barna skal gå på skole der. Men kvadratprisen er ganske overkommelig der. Nå bor vi på Bøler og stortrives med det. Anonymkode: c9907...101 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august Uten barn er det få steder i Oslo jeg ikke hadde bodd, med barn bør du sjekke resultat av skoleundersøkelser og andel innvandrere (mener ikke blendahvitt, men i hvert fall 50/50). Sjekk hva du får for pengene i de ulike bydelene og spør igjen når du har en liste med aktuelle kandidater. Selv innenfor bydelene finnes det perler (sjekk f.eks. området rundt Gamle Bygdevei på Mortensrud, eller Hallagerbakken på Holmlia. For det jeg har gitt for en bitteliten 3-roms ganske sentralt kunne jeg kjøpt en fireroms på Stovner. Anonymkode: 4eebc...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august Det kommer helt an på om du har barn, hva budsjettet ditt er og om du ønsker/ikke ønsker å bo i sentrum. Jeg har bodd flere steder i Oslo og i sentrum har syntes jeg Majorstuen, Sagene, Torshov og deler av Frogner som ok å bo i (hadde unngått området rundt Solli plass med mindre du er svært glad i festbråk. Tøyen, Grønland og deler av gamle Oslo er utelukket pga at jeg ikke har vært komfortabel med å gå der på kvelden. Av områder utenfor byen er det f eks store forskjeller i Groruddalen, Kaldbakken er f eks ett ganske fint og rolig område. Stovner har jo ett svært dårlig rykte men har en venninne som bor på Vestli som ikke er i nærheten av senteret og de stortrives som innflyttere fra byen. Som sagt, det kommer så veldig an på om du har barn og hva budsjettet ditt er. Anonymkode: 12d59...b55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå