Gå til innhold

Unge tør ikke fylle selv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (46 minutter siden):

Jeg kan skjønne at det er skummelt å fylle drivstoff når man ikke er vant til det. Spesielt i dagens samfunn hvor ting fort blir filmet og havner ut på nett 😒.

Men alt er en vanesak. Syntes det var skummelt de første 4-5 gangene, deretter var det ren plankekjøring (nesten). Fylt minst en gang i uken de siste 3 årene, men klarer fremdeles å plassere meg litt for langt unna innemllom. Men det er jo ingen krise, bare å flytte bilen det. Har 2 biler med lokket på hver sin side, alltid like gøy de få gangene jeg klarer å plassere meg på feil side. Men jeg sjekker alltid før jeg setter inn kortet. Slangene er ganske lange (lengre enn de var før i tiden) og du kan stå ganske langt unna før det blir et problem. 

For å unngå søl så lar jeg først pumpen stoppe, venter i 10-15 sekunder, rister litt på håndtaket og tar det litt skrått ut av tanken slik at du får løftet selve enden av påfyllingshodet litt oppover vekk fra bilen. Da er det minimal sjans for at det kommer noe søl. 

Elsker forresten lukten av bensin, så det er nesten så jeg gleder meg til fylle (ukens høydepunkt så lenge bensinen er "billig"). Men diesel bil har jeg ikke lyst på. Liker ikke lukten og på grunn av den kjemiske sammensetningen så dunster den mye lengre enn bensin. 

Jeg setter den av prinsipp aldri på autofylling og går vekk fra bilen. Jeg har "reddet" 2 personer som holdt på å kjøre avgårde med slangen fremdeles i bilen fordi de glemte å ta den ut når de var ferdig på do.. 

På veldig mange biler så kan man se i dashbordet hvilken side tanklokket er på. Varsellampen som viser bensinpumpen har gjerne en liten trekant på samme side som lokket er på.

Anonymkode: 33cb3...aeb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungene mine har ikke "fylleangst", men jeg skulle ønske eksmannen min hadde det. Han greide kunststykket å fylle diesel på bensinbilen min. Munnstykket passer jo egentlig ikke så dette må han ha balansert bra. Merket det gudskjelov med en gang, fikk bilen hentet til verksted som tømte og renset tanken, ellers kunne det fort blitt dyrt...

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

På veldig mange biler så kan man se i dashbordet hvilken side tanklokket er på. Varsellampen som viser bensinpumpen har gjerne en liten trekant på samme side som lokket er på.

Helt riktig, men ikke på noen av de 2 jeg har nå for tiden 🤣 (skal sies jeg har bare gjort den feilen 2 ganger på 2 år, og i hovedsak fordi jeg bytter mye mellom de 2 bilene slik at begge skal bli kjørt hver uke. Den ene tar jeg aldri feil av for der kan jeg se tanklokket fra førersetet siden tanklokket er foran på bilen). Men de fleste andre biler jeg har lånt eller kjørt har hatt det. Solgte en som hadde sånn indikator i fjor, veldig kjekt når bilene har det. Vurderer å lime inn en liten pil ved bensin måleren i dashbordet på begge 2 sånn for sikkerhets skyld 😏.. 

Skrevet

Jeg har ikke forståelse for angst for å fylle bensin/diesel, men jeg har forståelse for de som engster seg for å lade eletriske biler på diverse hurtigladere rundt omkring i inn- og utland. Forskjellige apper og forskjellige ladebrikker. Kjenner jeg begynner å svette før jeg går ut og prøver å finne ut hvordan den spesifikke ladestasjonen vil ha det denne gang. Det har hendt mer enn en gang at jeg har savnet min gode, gamle bensindrevne bil. Prøver å søke opp ladestasjoner før jeg legger ut på lengre turer og legger en plan for hvordan og hvor ladingen skal skje. 

Skrevet
On 8/30/2025 at 5:54 PM, AnonymBruker said:

https://dinside.dagbladet.no/motor/unge-tor-ikke-fylle-selv/83525725

Noen unge her som kjenner seg igjen?

Generasjon Z er så redde for å fylle bensin  at de heller går tomme på motorveien. 
Nesten 2 av 3 unge voksne mellom 18-24 år lider av påfyllingsangst. 

Anonymkode: d5019...719

Har du sett bensinprisene? Jeg tør heller ikke å fylle 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...