Gå til innhold

Unge tør ikke fylle selv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Gen Z selv, og har jobbet med maskineri og vært så uheldig at jeg klarte å dynke meg selv i bensin i 17-års alderen. Helt dekt fra midja og ned. Det svidde og det klødde men gikk helt fint. Så til mine medsøstre- og brødre kan jeg ikke si annet enn: RO NED. Herregud. 😂

Anonymkode: 31504...5cd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er 21 og har ingen problemer med det. Har ikke oppdratt en idiot

Anonymkode: e9cbd...312

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Denne undersøkelsen er gjort i Storbritannia, og jeg tviler på at en typisk clickbaitreportasje i Dagbladet er representativ for Norge.  Dog ble jeg overrasket over at det faktisk var i Europa...

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel forstå seg i hjel på dette og, og så enda større puter under armene på dem med å finne en måte slik at de slipper å forholde seg til noe så traumatiserende som å fylle bensin på bilen.

Anonymkode: 14756...15a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine fyller bensin uten problemer og de har ikke lappen ennå engang. Har øvd på det som en del av øvelseskjøring.

Anonymkode: a31f8...95f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

https://dinside.dagbladet.no/motor/unge-tor-ikke-fylle-selv/83525725

Noen unge her som kjenner seg igjen?

Generasjon Z er så redde for å fylle bensin  at de heller går tomme på motorveien. 
Nesten 2 av 3 unge voksne mellom 18-24 år lider av påfyllingsangst. 

Anonymkode: d5019...719

Dette er en studie fra Storbritannia. Jeg tviler på at det er likt i Norge.

Anonymkode: ad799...343

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har ikke problemer. Men jeg som er 44 år? JA. Jeg hater det. Men jeg gjør det når jeg må ja. Men ber helst mannen om han kan gjør det. Eller ungene hvis dem skal låne bilen. Men det er ikke så ofte lenger siden ingen av dem bor hjemme. 

Anonymkode: 450d3...17b

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke glad i å fylle selv, er 46.. men som den over her gjør jeg det likevel!

Anonymkode: a99b1...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn klarer å gå på butikken alene. 

Anonymkode: 47c78...88b

• Liker 2
Skrevet

Unge er jo vant til et ekstremt presrasjonsjag og er livredde for å feile. Fallgruvene er større enn før. Tenk eks på boligmarkedet. Dersom man gjør et dumt valg som fører en inn på boligmarkedet et år senere enn planlagt taper man en halv million.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sønnen min er 21 og har ingen problemer med det. Har ikke oppdratt en idiot

Anonymkode: e9cbd...312

Nemlig.

Jeg har også et barn som har lånt bilen min og både fylt bensin på min bensinbil da jeg hadde det, og som nå lader bilen min når hen låner den. Det må da være et minimum av det de skal kunne for å låne bilen til foreldrene sine. Så kan de det når de får egne biler. 

Endret av Gaia
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig angst......

Anonymkode: 23824...2de

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror snart jeg gir opp! Da får drivstoffylling bare bli en del av kjøreopplæringen da - det kan da ikke være så vanskelig??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg som trodde fylleangst var noe helt annet.... 

• Liker 17
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Merkelig angst......

Anonymkode: 23824...2de

All angst er merkelig for den som ikke har det selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38 og jeg synes det er ekkelt. Pleier ikke fylle selv heldigvis. Men jeg er en velfungerende person likevel! Tror bare at mange unge er mer ærlige enn det min generasjon er. Jeg forteller jo ikke noen andre dette.

Anonymkode: 623d5...551

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt hva de er redde for? Men du har jo en del filmer av unge idioter på nettet som har låst bensinpistolen, ikke skjønner hvordan den stopper, og som bare lar det renne ut...

Anonymkode: 1cebb...a19

AnonymBruker
Skrevet

Mine to har ingen problemer. Jeg tror de ville vært mye mer flaut å bli stående i veikanten og måtte ringe veihjelp pga at bilen var tom for bensin, du tiltrekker deg da mye mer oppmerksomhet der, enn ved «småtabber» på bensinstasjonen.

Anonymkode: f4901...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Forstår ikke helt hva de er redde for? Men du har jo en del filmer av unge idioter på nettet som har låst bensinpistolen, ikke skjønner hvordan den stopper, og som bare lar det renne ut...

Anonymkode: 1cebb...a19

Dette er de redde for, i følge artikkelen: 

Sitat

Å parkere nær nok pumpa, å velge riktig type drivstoff, eller ganske enkelt å håndtere bensinpistolen uten å gjøre narr av seg selv.

- Det handler ikke bare om de stigende drivstoffkostnadene, men også om selvtillit, sosialt press og frykten for å gjøre feil på et offentlig sted, sier bilekspert Harry Waring hos Cazoo.

Anonymkode: f4901...192

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...