AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:56 #1 Skrevet lørdag kl 13:56 Vurderer investering i startups, og lurer skattemessig på hva som er fordelen med å kjøpe seg i via et holdingselskap eller ENK. Det handler såvidt jeg har forstått mest om å betale minst mulig skatt ved salg av gevinst. er jo en del krav til holdingselskap rundt bl a strenge regnskapskrav. Skal bare inn med maks 3/400.000 ila neste årene så kanskje like greit med ENK? svar mottas med takk! Anonymkode: a0cce...6ed
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:11 #2 Skrevet lørdag kl 14:11 Jeg har noen 100k i startups jeg har spyttet penger inn i. Jeg har verken ENK eller AS, men eier det i mitt navn som privatperson. Så jeg eier x antall 1000 aksjer i selskapene registrert på meg som privatperson. Orker ikke styret med ENK eller AS for slike beløp. Hadde vi snakke millionbeløp hadde jeg startet et AS. Så 3-400k de neste årene? Om du får faktiske aksjer registrert i VPS dropp ENK og AS Også bør du tåle å aldri få pengene tilbake. Så om dette er penger du må ha tilbake innen x antall år, dropp det. Startups er risky som faen Anonymkode: 4135d...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå