Gå til innhold

1 års dag for dødsfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det nærmer seg dagen min forelder døde i fjor og jeg lurer på hva som er vanlig med tanke på å gå til graven osv, vurderer å gå å tenne en lykt er dette nok ???

Anonymkode: a905c...437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen fasit på hva som er riktig og galt. Gjør det du føler naturlig. ❤️

Noen tenner lys i ei lykt, noen setter på en blomsterbukett og noen gjør ikke noe spesielt i det hele tatt.

Personlig hadde jeg nok bare tent et lys, og så på datoen for bursdagen hadde jeg satt på en bukett.

Anonymkode: 8df4a...535

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er ingen fasit på. Du gjør som du behøver. Din forelder hadde nok ønsket at du gjør som du ønsker.

Skrevet

Jeg har valgt å ikke tenke på det, faktisk. Gjør ingenting ut av dagen. 

Anonymkode: 6127c...612

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags forhold man har. Svigerfars dødsdag har gått forbi i stillhet her hos oss. 

Personlig har jeg ikke noe forhold til det å gå på graven. Ser heller på bilder av de døde og tenker på de.

Skrevet

Ingen fasit.

Jeg valgte å ikke starte en tradisjon, eller rutiner. Ville bare at det skulle være en helt vanlig dag. 

Og det har ingen ting med relasjonen man hadde å gjøre :)  

Anonymkode: be0c0...5b4

Skrevet

❤️Kommer til å sette ned ekstra blomster og lys, men skal også besøke henne 1 gang i uken.:hjerte:

:hjerte:Elsket henne over alt:hjerte:

Anonymkode: d6a15...7a9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg gruet meg noe voldsomt til ettårsdagen for kjærestens dødsfall, men gikk på graven og stelte litt og en kompis inviterte meg med på middag til hans søster (som jeg ikke kjente) fordi jeg ikke ønsket å være alene, og det er jeg glad for at jeg sa ja til.

Etterpå gikk jeg til en pub han likte, kjøpte meg en øl og tenkte på han 💗

Anonymkode: e03f9...cd3

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...