AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Har en i nærmeste familie som sender meg e-poster i jevn intervall med jobbannonser fra finn. Det er "entry level"-stillinger, assistent-stillinger og vikariater. Noen ganger er det tips om frivillig, ubetalt arbeid i lokalmiljøet. Nå har personen begynt å sende disse tipsene til andre i familien i tillegg, med beskjed om å videreformidle til meg, slik at jeg kommer meg i jobb. Saken er at jeg er i fast jobb. Har 100% stilling der siden 2018. Har tatt mastergrad under denne tiden og jobber innenfor fagfeltet. Har verv og er involvert i en forening utenfor jobb. Har fortalt vedkommende at jeg er i jobb og ikke ønsker tips. Personen svarte ikke noe, og startet da med å sende til andre i familien i tillegg. Hva tenker dere at dette for slags oppførsel? Har noen her opplevd lignende? Anonymkode: c34a3...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Er det noen grunn til at vedkommende tenker at du ikke er i jobb? Anonymkode: b3ddb...2a5 6
Daisy-love Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Jeg rister litt oppgitt på hodet, og flirer litt. Hva, liksom? Om du er i jobb og har vært det i årevis, så er dette her veldig spesielt. Kunne forstått det om ikke, men dette er jo bare rart. Også rart når det er lavere stillinger som ikke tar høyde for utdanningen din. Jeg tenker denne personen har litt problemer, og det handler ikke om deg. Jeg hadde ignorert det etter å ha gitt samme beskjed du alt har gitt til vedkommende, også til familien. Be folk om å ikke videreformidle dette til deg da dette ikke er relevant for deg, og du har en jobb innen ditt fagfelt. 15 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Høres ut som en koko person. Du får gni det inn at du har en jobb du trives i med god lønn og kjekke oppgaver. Spør hvorfor vedkommende sender stillingsutlysninger. Du at du ikke ønsker å bytte jobb eller motta flere tips. Hvis personen ikke slutter sier du at du markerer eposter fra vedkommende som søppelpost du ikke vil lese. Anonymkode: 97df2...59c 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Jeg hadde bare oversett det. Når du har sagt ifra og det ikke går inn så overse det bare. Hadde ikke laget noen styr av det hvert fall. Anonymkode: fb02b...0f6 11 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august Denne personen har tydeligvis store personlige problemer. Hvorfor er et åpent spørsmål... Jeg tenker alt fra misunnelse (forsøker å gi andre et inntrykk av at du ikke jobber), til psykiske problemer som tilsier at personen sliter med å være realitetsorientert, til forelskelse (kan dessverre skje i nær familie), demens eller tidlig demens, eller kanskje et eller annet innbildt hevnmotiv. Jeg ville varslet alle i familien om at du over lang tid har fått slike mailer, at du vet at vedkommende også sender lignende til andre, og så høre om noen vet hva som er galt og om det er noe dere kan gjøre for å hjelpe vedkommende. Anonymkode: 04f9f...f91 3 1 4
BobbySocks Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Men hva sier familien din til vedkommende når han sender disse til dem? 6 1
avent Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august Gjør det samme tilbake.. send gjerne stillingsannonser som er under vedkommende sitt undanningsnivå som jobber på McDonald's, kiwi, assister i barnehage osv. 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er det noen grunn til at vedkommende tenker at du ikke er i jobb? Anonymkode: b3ddb...2a5 Nei, det skal være helt klart for personen at jeg er i jobb. Sa til vedkommende at jeg har jobb, takk for omtanken og at det ikke er nødvendig med slike tips. Daisy-love skrev (18 minutter siden): Jeg rister litt oppgitt på hodet, og flirer litt. Hva, liksom? Om du er i jobb og har vært det i årevis, så er dette her veldig spesielt. Kunne forstått det om ikke, men dette er jo bare rart. Også rart når det er lavere stillinger som ikke tar høyde for utdanningen din. Jeg tenker denne personen har litt problemer, og det handler ikke om deg. Jeg hadde ignorert det etter å ha gitt samme beskjed du alt har gitt til vedkommende, også til familien. Be folk om å ikke videreformidle dette til deg da dette ikke er relevant for deg, og du har en jobb innen ditt fagfelt. Ja, jeg synes også det er bare rar oppførsel. De fleste som ble involvert var forskrekket, noen trodde jeg hadde fått sparken. Alle har blitt informert om at jeg er i jobben og at jeg ikke vil ha flere tips. Noen har gitt seg andre har fortsatt. Anonymkode: c34a3...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres ut som en koko person. Du får gni det inn at du har en jobb du trives i med god lønn og kjekke oppgaver. Spør hvorfor vedkommende sender stillingsutlysninger. Du at du ikke ønsker å bytte jobb eller motta flere tips. Hvis personen ikke slutter sier du at du markerer eposter fra vedkommende som søppelpost du ikke vil lese. Anonymkode: 97df2...59c Kommer ikke til å gå ned på et nivå hvor jeg gnir noe inn. Tenker at det er noen som vil ha meg med på den leken. Synes det var et godt tips om å markere det som søppelpost om det ikke opphører. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde bare oversett det. Når du har sagt ifra og det ikke går inn så overse det bare. Hadde ikke laget noen styr av det hvert fall. Anonymkode: fb02b...0f6 Synes ikke noe om å lage konflikt av det nei. Men kommer heller ikke til å la der fortsette, er redd det kan eskalere. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Denne personen har tydeligvis store personlige problemer. Hvorfor er et åpent spørsmål... Jeg tenker alt fra misunnelse (forsøker å gi andre et inntrykk av at du ikke jobber), til psykiske problemer som tilsier at personen sliter med å være realitetsorientert, til forelskelse (kan dessverre skje i nær familie), demens eller tidlig demens, eller kanskje et eller annet innbildt hevnmotiv. Jeg ville varslet alle i familien om at du over lang tid har fått slike mailer, at du vet at vedkommende også sender lignende til andre, og så høre om noen vet hva som er galt og om det er noe dere kan gjøre for å hjelpe vedkommende. Anonymkode: 04f9f...f91 Har tenkt på at det kan være misunnelse og personlige problemer. Jeg har tatt vare på alle e-poster, i tilfelle det skulle eskalere. Dersom jeg snur det om til et omsorgs-prosjekt for vedkommende, er jeg redd for at jeg setter i gang en konflikt. Personen har forsøkt å egge meg opp før, men jeg har bare oversett og da har det gitt seg. Anonymkode: c34a3...2d4 1
blåbærpai Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august Du kan begynne med å svare på hver eneste mail med en sofa-til-salgs-annonse. Fra Finn.no. Konsekvent! 😇 6 2 7
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august BobbySocks skrev (21 minutter siden): Men hva sier familien din til vedkommende når han sender disse til dem? Tror de fleste er relativt redde for å komme i unåde hos denne personen. Når jeg har nevnt det blir det liksom snakket bort. Tror de er ganske redde for å havne i konflikt. avent skrev (18 minutter siden): Gjør det samme tilbake.. send gjerne stillingsannonser som er under vedkommende sitt undanningsnivå som jobber på McDonald's, kiwi, assister i barnehage osv. Skjønner tankegangen, men jeg vil ikke være sånn. Liker å være stolt av måten jeg håndterer livet på, så for meg passer det ikke å falle ned på denne sitt nivå. Anonymkode: c34a3...2d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august Jeg hadde blokkert vedkommende på alle mulige måter, samt svart eventuelle familiemedlemmer som videresender ting fra vedkommende omnat de også vil bli blokkert omnde fortsetter. Anonymkode: d6dc8...e8c 4 1
BobbySocks Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august Men da gjør han der vel for å lage styr, da er det bare å overse. Rett i søppelposten med det! 5
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august Det viktigste du gjør er å informere øvrig familie som får disse meldingene, om at du fortsatt er i jobben din. Da burde de la være å videresende til deg. Vedkommende som driver med dette får du bare overse, om det ikke eskalerer ytterligere. Da må du ta grep, for dette høres slitsomt ut! Anonymkode: ccecf...587 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august blåbærpai skrev (3 minutter siden): Du kan begynne med å svare på hver eneste mail med en sofa-til-salgs-annonse. Fra Finn.no. Konsekvent! 😇 Det var et godt forslag faktisk😂 Men vil prøve meg på vanlig kommunikasjon først. Vet ikke helt enda hva det er for et problem vedkommende har, vil nødig være med på å erte opp noen med store issues. Anonymkode: c34a3...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blokkert vedkommende på alle mulige måter, samt svart eventuelle familiemedlemmer som videresender ting fra vedkommende omnat de også vil bli blokkert omnde fortsetter. Anonymkode: d6dc8...e8c Det kan være en løsning hvis det blir ille verre ja. BobbySocks skrev (2 minutter siden): Men da gjør han der vel for å lage styr, da er det bare å overse. Rett i søppelposten med det! Ja jeg har ikke lyst til å gi vedkommende noe oppmerksomhet for akkurat dette. Men liker ikke at personen har såpass innflytelse på andre rundt meg, selv når jeg har sagt klart ifra. Anonymkode: c34a3...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det viktigste du gjør er å informere øvrig familie som får disse meldingene, om at du fortsatt er i jobben din. Da burde de la være å videresende til deg. Vedkommende som driver med dette får du bare overse, om det ikke eskalerer ytterligere. Da må du ta grep, for dette høres slitsomt ut! Anonymkode: ccecf...587 Jeg sender en felle e-post til alle involverte dersom de fortsetter å videreformidle meg. Anonymkode: c34a3...2d4 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august Hadde en veninne som var slik men sendte meg finn lenker av boliger som hun ville jeg skulle se på og flytte dit der hun bodde. Hver gang vi møttes av det mas som at jeg skulle flytte. Min lille sønn fikk helt noia av det og jeg måtte kutte ut hele dama fordi hun rett og slett ikke lyttet, eller forstod at sønnen min ble stresset av det. Skal sies at vi tullet om jeg jeg skulle bo der. Men så ble set så mye at jeg måtte si stopp. Hun slet en del med å forstå grenser og følelser, tror jeg. Anonymkode: d1b8a...f91 4
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august Har du spurt denne personen om hvorfor den sender dette til deg? Hvis ikke ville jeg startet der. Anonymkode: ebcda...370 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå