Gå til innhold

Hvor mye bråk og herjing tolererer dere når barna har besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg barn i alderen 6 - 10 år. Er det urimelig å sende de ute om det blir for mye bråk og herjing?

Anonymkode: 673c2...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send de ut først som sist, ingen har vondt av å være ute i frist luft å utfolde seg

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være urimelig? Det er jo oppdragelse. Send dem ut om det blir for mye bråk og støy. Det har de bare godt av. 

Vi ble ofte sendt ut😅

Anonymkode: 1683a...c13

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Send de ut, hvis du tolererer slik oppførsel så lærer de at det er greit å holde på sånn. Det er du som er forelder som bestemmer over barnet ditt, det er altfor mange foreldre som er redd for å sette grenser for sine egne og andres barn som kommer på besøk, og da lærer barna at det er helt greit å bråke å herje, både hjemme og på besøk med andre.

Jeg har hatt noen barn på besøk hjemme som har gått helt bananas, da har jeg sagt at de får være ute hvis de bråker eller så får de dra hjem. Inne bruker vi innestemme. Det handler om å lære barn folkeskikk og respekt for andre, og lære de sosial kompetanse.

Anonymkode: 074fb...099

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!
Vi bor relativt smått og jeg er litt sensitiv for mye lyd, så måtte bare forhøre meg. Litt kjedelig å måtte bli streng og sende de ut, etter både en og to beskjeder om at de må roe seg om de skal være inne. Men da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får de ikke lov til å bråke og herje.

Anonymkode: 70063...ff6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tåler ganske mye, tenker lyd må være lov 

Anonymkode: 9ab1b...0c0

• Liker 3
Skrevet

Nei, hiver de ut.

Skrevet

Hvis de bråker så mye at det er plagsomt for deg så er det helt innafor å sende ungene ut. Men litt lekelyder tåler vi, innenfor rimelighetens grenser. Jeg skal klare å høre mine egne tanker, liksom... 

Skrevet

Bråk og herjing fra glade barn tåler jeg fint! Eneste unntaket et hvis lillebror sover, da må de leke stille, evt ute :)

AnonymBruker
Skrevet

Her i nabolaget sender foreldrene ungene ut, så de er til pest og plage for alle oss andre naboer. Det er en vanvittig hyling og skriking, og da mener jeg ikke skrike eller rope i fryd over en gøy lek. Bare plutselig setter igang med skriking og hyling f.eks. mens de spiller fotball. Hyler bare for å hyle, liksom. De leker mellom to blokker så lyden ljomer, og kan holde på til 22-23-tiden. Her bor også småbarnsfamilier og barna/ babyene har soverom ut mot der de større (mellom 10-17 år gamle) barna leker. Fatter ikke at de får sove! Det er et forferdelig leven. Ingen av foreldrene her har noengang sagt ett ord til barna om å ta hensyn til andre rundt seg. De får bare dure og holde på. Er naboer et godt stykke unna som også har hørt dette bråket helt bort til seg. Jeg har bodd her i 4 år nå, og er glad jeg snart skal flytte vekk herfra til et stille sted uten et eneste barn i nærheten.

Anonymkode: 0a849...bc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tåler ganske mye, tenker lyd må være lov 

Anonymkode: 9ab1b...0c0

Surriball skrev (2 timer siden):

Hvis de bråker så mye at det er plagsomt for deg så er det helt innafor å sende ungene ut. Men litt lekelyder tåler vi, innenfor rimelighetens grenser. Jeg skal klare å høre mine egne tanker, liksom... 

bolla92 skrev (31 minutter siden):

Bråk og herjing fra glade barn tåler jeg fint! Eneste unntaket et hvis lillebror sover, da må de leke stille, evt ute :)

Tenker det er forskjell på latter og litt lekelyder, og høylytt tramping, roping, bråking og (ikke dyre) vaser som nesten går i gulvet.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes innelek og utelek.

Hvis ting begynner å anta eller eskalere til utelek innendørs får de beskjed om et sceneskifte eller endring i adferd. 

Anonymkode: a156e...e46

AnonymBruker
Skrevet

Da min datter var 7-10 hadde hun en venninne som var så innmari urolig og bråkete, kastet de ut hver gang. Problemet var bare at denne jenta fikk aldri lov å ha besøk hjemme hos seg så de var ALLTID hos oss. Men hun hørte på tilsnakk etterhvert. 

Anonymkode: d3766...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kommer litt an på. Vi har folk som bor under oss, og det er ganske lytt, så her er det liten toleranse på fellesområdene. På soverommene kan de styre fritt, men kan bli sendt ut om det blir for mye.

Anonymkode: e1fa8...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har de fått bråke og herje litt. Ikke i to timer i strekk, men kanskje en time også litt roligere lek etterpå. Dette har fungert fint for oss.  Når barna har herjet, har jeg typisk laget middag, ryddet, brettet tøy etc. Når barna har hatt roligere lek, så har det gått i perling, tegning, brettspill.

Anonymkode: 66ad4...fa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...