Gå til innhold

Hvor lenge får ungen din være på uavtalt lekebesøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 8åring som elsker å dra ut å finne noen å leke med, uten at det er avtalt på forhånd, og det synes jeg er helt fantastisk! Både at hun lærer avvisning hvi det ikke passer og at hun da finner noen andre istedenfor. Men jeg tenker også at når hun bare stikker avgårde sånn, er det jo kanskje greit at jeg ringer og får henne hjem igjen etter et par-tre timer, sånn at hun ikke er hos noen andre helt uavtalt hele dagen. Jeg synes nemlig det kan bli litt slitsomt her etterhvert hvis unger bare blir og blir og blir sånn når jeg egentlig var innstilt på at ikke noe skjedde den dagen. Her snakker jeg fortsatt om uavtalt besøk. 
Og så er ungen min hjemme en stund, og så tar hun seg kanskje ny tur ut på ettermiddagen, og leter etter noen andre å leke med et par timer før hun må hjem igjen. 

Hva gjør du? Lar du ungene være borte «hele dagen» eller må de hjemmom innimellom i 2-4klasse alderen? 

Anonymkode: 1965e...93f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis de er ute (og det er de som regel). Er de inne, spør jeg foreldrene hva som passer dem. 

Anonymkode: 470b0...c84

Skrevet (endret)

Nå er barna mine store og styrer dette selv, men før spurte jeg alltid foreldrene når de ville jeg skulle hente eller jeg sa de kunne sende barnet hjem når det passet dem. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

På den tiden avtalte jo ungene besøk selv, og når de gikk rundt til hverandre på feltet og kanskje inn til andre, så tenkte jeg vel at voksne mennesker gjorde som meg om de trengte ro i huset av en eller annen grunn,  sendte de ut. 

altså om huset her ble fullt av unger, og jeg syns det ble litt vel etter noen timer, så sendte jeg de ut. 

Anonymkode: fc37f...023

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På den tiden avtalte jo ungene besøk selv, og når de gikk rundt til hverandre på feltet og kanskje inn til andre, så tenkte jeg vel at voksne mennesker gjorde som meg om de trengte ro i huset av en eller annen grunn,  sendte de ut. 

altså om huset her ble fullt av unger, og jeg syns det ble litt vel etter noen timer, så sendte jeg de ut. 

Anonymkode: fc37f...023

Sånn har jeg alltid gjort det også, og jeg har heller aldri opplevd at noen har ringt etter eller hentet ungene om de ikke skulle et eller annet.

Anonymkode: c3782...47e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en avtale om at hun skal dra hjem senest kl 1900, men ellers ingen avtaler når hun er slik på vift. (Går nå i 4. klasse)

Jeg regner med at folk sier hun må gå hvis det ikke passer, og har snakket med henne om å respektere et nei.

Anonymkode: feca9...578

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna våre har avtalt selv etter at de begynte på skolen. Avtalen er at de skal komme hjem til middag kl 17, og åtteåringen skal være hjemme kl 19. 

Vi sender hjem barn eller sender alle utgifter hvis det blir for mye bråk. De som bor i nærheten blir også sendt hjem når vi skal spise, og når det nærmer seg tid for kveldsstell (kommer an på alder).

Anonymkode: ba717...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Barna våre har avtalt selv etter at de begynte på skolen. Avtalen er at de skal komme hjem til middag kl 17, og åtteåringen skal være hjemme kl 19. 

Vi sender hjem barn eller sender alle utgifter hvis det blir for mye bråk. De som bor i nærheten blir også sendt hjem når vi skal spise, og når det nærmer seg tid for kveldsstell (kommer an på alder).

Så trist 

Anonymkode: 901bb...e21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så trist 

Hva er trist? At de avtaler selv? At de kommer hjem til sengetid? At venner blir sendt hjem når det nærmer seg sengetid? At de kommer hjem for å spise mlddag?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg vokste opp var regelen at jeg måtte være hjemme til lunsj (12–13) og middag klokken 18. Før lunsj, og mellom lunsj og middag kunne jeg være ute så mye jeg ville.  

Kommer nok til å følge dette også for våre barn når de blir større. 

Anonymkode: fe79a...482

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så trist 

Jeg tror hun mente å skrive at hun sender  alle UT, ikke at hun sender alle utgifter. 😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...