Gå til innhold

Likestilling og menneskerettigheter er en selvfølge, ikke et spørsmål for diskusjon. Trist for dem som enda ikke har det, hva kan vi gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regelen er at jeg ikke skal få høre at jeg ødelegger tråden med for mange tanker for den, for det er min tråd. 

Kommer kanskje til å tilfeldig fortelle om ting jeg ser som er fryktelig.

Det første er en nyhet i India tror jeg, for en god stund siden, hvor to damer ble dradd ut på en åker og voldtatt. Å se det lille glimtet av hun naktne dama på nrk hjemsøker meg. Stakkars, håper hun er trygg. 

Hva kan vi gjøre for en bedre verden?

Anonymkode: 18605...3e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stadefeste retten til utdanning for alle, inkludert kvinner. Felles skole. Fag som går på livssyn, holdninger til andre, etikk og dyder. Styrke rettssystemet der det er innordnet urettferdig og diskriminerende. En gjennomgripende innsats for normendringer i samfunnet, med hovedskyts rettet mot hierarkier (eksempelvis kastesystemet). Jobbe både systematisk og kulturelt. Alle samfunn med store innslag av hierarkier og diskriminering må jobbe på begge disse måtene. Institusjonene påvirker normene, og normene påvirker systemene. Og alt dette påvirker alle mennesker som lever i det samfunnet, både materielt (fysisk) og kognitivt.

Anonymkode: 4020b...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Island er landet med høyest likestilling og menneskerettigheter. Jeg tenker de kan brukes som inspirasjon til resten av verden.

Anonymkode: 7c575...11a

AnonymBruker
Skrevet

Forbud mot religion er første steg.

Mannen skal ikke dekke hodet, for han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære. For mannen ble ikke til av kvinnen, men kvinnen av mannen. Mannen ble heller ikke skapt for kvinnens skyld, men kvinnen for mannens.

1. Korinter 11

Anonymkode: 09e82...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...