Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man ser og hører stadig om eksempler der mann går fra kone, eller motsatt, der en annen person har «ventet på» ham eller henne der ute.

Hvis du er en av de som ventet i en slik situasjon  - hvor lenge ventet du? Og var det verdt det? Vil gjerne høre om både gode og dårlige erfaringer. 

Anonymkode: cae81...29c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ventet, ikke på menn i forhold, men som av en eller annen grunn ikke var klare eller whatever.

Vet du hva slik venting gjør? At man råtner på rot. Alt stopper liksom opp, fordi "tenk om vi er sammen da og da, hva gjør jeg med det og det da". Man venter med å ta avgjørelser som handler om eget liv og utvikling. 

Det man bør gjøre er å si "det er ok, kom til meg når du er klar, men det er ikke sikkert jeg er der i livet lenger" så må livet ditt gå sin gang, og kanskje down the line blir det dere eller ikke. 

Anonymkode: e075a...a04

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det man bør gjøre er å si "det er ok, kom til meg når du er klar, men det er ikke sikkert jeg er der i livet lenger" så må livet ditt gå sin gang, og kanskje down the line blir det dere eller ikke. 

Takk for svar, og det 👆🏼 er jeg 100 % enig i. Likevel hender det jo at noen venter og venter. Er nysgjerrig på folks stamina bare, og på om ventinga var verdt det. 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Usikker på hva slags venting du snakker om.. Er det en som har ventet på at en annen skal forlate en tredje? Eller en opptatt person venter på å forlate en partner for å bli sammen med en tredje? Eller en single som venter på en annen single?

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Usikker på hva slags venting du snakker om.. Er det en som har ventet på at en annen skal forlate en tredje? Eller en opptatt person venter på å forlate en partner for å bli sammen med en tredje? Eller en single som venter på en annen single?

Mest nysgjerrig på de som har ventet på at noen skal forlate et eksisterende forhold, og faktisk blitt valgt. Erfaringer med dette. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar, og det 👆🏼 er jeg 100 % enig i. Likevel hender det jo at noen venter og venter. Er nysgjerrig på folks stamina bare, og på om ventinga var verdt det. 😊

Jeg tenker at de som venter og venter, lenge, bruker det som flukt fra eget liv. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det opplagte svaret er selvsagt at det stort sett er bortkasta tid å vente. Alle skjønner vel egentlig det.

Jeg er enig i den over som sier det kan være en slags form for virkelighetsflukt. En person med sunn psykisk helse setter ikke livet sitt på hold for vage løfter.

Så problemene til vedkommende stikker vel gjerne dypere enn akkurat at hen venter på en eller annen.

Anonymkode: d0a7a...ec9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mest nysgjerrig på de som har ventet på at noen skal forlate et eksisterende forhold, og faktisk blitt valgt. Erfaringer med dette. Ts 

Jeg er ikke ts men vet om et slikt par. De innledet et forhold da han var gift. Etter et par år gikk han fra kona og nå har han vært gift med den nye dama i snart atten år. De har fått en sønn og virker lykkelige. Ekskona hans fant heldigvis også lykken på nytt etter kort tid. Der også kom det giftemål og barn.

Anonymkode: fc8f3...45c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en som venter på meg…Han har ventet i 2 år fordi jeg har blitt såpass brent i mitt forrige forhold at jeg ikke er klar for et nytt. Mens han venter er sammen med andre kvinner. Bruker dem som tidsfordriv. Kan man da si at man venter på noen da? Han skjuler dette overfor meg…er unnvikende og vag i svarene. Det han ikke forstår er at dette gjør at jeg absolutt ikke vil velge ham når jeg en gang blir klar for et forhold. Det er et karaktertrekk som avskrekker meg. 

Vi er begge i 40-årene. 

Anonymkode: 08d76...56e

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring med dette, men jeg tipper at all ventingen og romantiseringen blir vanskelig å leve opp til. At hverdagen sammen blir en nedtur i forhold til hva man så for seg. 

Anonymkode: 58ee4...3c4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingen erfaring med dette, men jeg tipper at all ventingen og romantiseringen blir vanskelig å leve opp til. At hverdagen sammen blir en nedtur i forhold til hva man så for seg. 

Anonymkode: 58ee4...3c4

Det kommer helt an på hva slags forventninger man har. Kommunikasjon er veldig viktig. Klarer man det så klarer man det meste tror jeg.

Anonymkode: 30116...9de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en som venter på meg…Han har ventet i 2 år fordi jeg har blitt såpass brent i mitt forrige forhold at jeg ikke er klar for et nytt. Mens han venter er sammen med andre kvinner. Bruker dem som tidsfordriv. Kan man da si at man venter på noen da? Han skjuler dette overfor meg…er unnvikende og vag i svarene. Det han ikke forstår er at dette gjør at jeg absolutt ikke vil velge ham når jeg en gang blir klar for et forhold. Det er et karaktertrekk som avskrekker meg. 

Vi er begge i 40-årene. 

Ja det kan man si. Er jo deg han vil ha. Du kan ikke forvente eller forlange noe som helst. Da er ikke du rett for han, og da bør du kommunisere dette slik at han har en sjanse til å bli lykkelig. Slik som du holder på nå så frarøver du han den muligheten. Det er veldig egoistisk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er begge i 40-årene. 

Så fortell det da, så slipøer dere begge å kaste bort deres liv i tilegg til de andre damene sitt.

Men egenrlig tror jeg han går videre møter han riktig dame. Kanskje venter han ikke engang, men får deg til å tro om du skulle ønske mer.

Finn en ny.

Anonymkode: 92f04...08c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jo en enorm forskjell på om man venter på noen som både vet og ønsker at man venter og som har en klar og fortrinnsvis pågående plan om å endre nåværende situasjon, eller om man med utgangspunkt i eget håp venter i uvisse både tidsmessig og emosjonelt på noen som kanskje ikke ønsker (eller i det hele tatt innser) at man venter. Det siste er som regel destruktiv selvskading.

Om noen faktisk og reelt vil ha deg framfor den de har nå, vil de ta grep for å få deg. Prosesser kan ta tid, men hvis noen vegrer seg for å i det hele tatt sette dem igang, er de neppe verdt å vente på.

Anonymkode: 99832...f64

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Av det jeg har observert av dette, har det aldri skjedd at mannen forlot kona. Og de kvinnene som er elskerinner eller kommer i en slik «venteposisjon» har en tendens til å skape seg et liv der de unngår å ha det bra, igjen og igjen.

Livet går dem forbi, mens de sier til seg selv at det med å ha en partner som elsker en, eventuelt egne barn, ikke er så viktig. Jeg møtte en kvinne på 72 for noen år siden, hun hadde vært elskerinne i mange tiår. Hun var veldig ensom.

Anonymkode: 60300...d3b

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri gadda å vente uansett situasjon, livet er for kort. Tenk på alle mulighetene man kanskje går glipp av.

Jeg hadde sambo, ble forelsket i en annen, han var singel. Brukte for lang tid å finne ut hva jeg ville og da gikk han videre. Ble etterhvert singel,men da var jo han gift🙈 Skulle bare ditcha sambo den gangen og gønne på. 

Anonymkode: 1074e...012

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her er det jo en enorm forskjell på om man venter på noen som både vet og ønsker at man venter og som har en klar og fortrinnsvis pågående plan om å endre nåværende situasjon, eller om man med utgangspunkt i eget håp venter i uvisse både tidsmessig og emosjonelt på noen som kanskje ikke ønsker (eller i det hele tatt innser) at man venter. Det siste er som regel destruktiv selvskading.

Om noen faktisk og reelt vil ha deg framfor den de har nå, vil de ta grep for å få deg. Prosesser kan ta tid, men hvis noen vegrer seg for å i det hele tatt sette dem igang, er de neppe verdt å vente på.

Anonymkode: 99832...f64

Dette var kloke ord. En som virkelig er glad i deg og bryr seg om deg lar deg ikke være i uvisshet.

Det er bare egosentrisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde aldri gadda å vente uansett situasjon, livet er for kort. Tenk på alle mulighetene man kanskje går glipp av.

Jeg hadde sambo, ble forelsket i en annen, han var singel. Brukte for lang tid å finne ut hva jeg ville og da gikk han videre. Ble etterhvert singel,men da var jo han gift🙈 Skulle bare ditcha sambo den gangen og gønne på. 

Anonymkode: 1074e...012

Ser det. Klok av skade. Bra han gikk videre for sin egen del. Noe annet er å mishandle seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Av det jeg har observert av dette, har det aldri skjedd at mannen forlot kona. Og de kvinnene som er elskerinner eller kommer i en slik «venteposisjon» har en tendens til å skape seg et liv der de unngår å ha det bra, igjen og igjen.

Livet går dem forbi, mens de sier til seg selv at det med å ha en partner som elsker en, eventuelt egne barn, ikke er så viktig. Jeg møtte en kvinne på 72 for noen år siden, hun hadde vært elskerinne i mange tiår. Hun var veldig ensom.

Anonymkode: 60300...d3b

Det var et valg hun tok.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ventet, ikke på menn i forhold, men som av en eller annen grunn ikke var klare eller whatever.

Vet du hva slik venting gjør? At man råtner på rot. Alt stopper liksom opp, fordi "tenk om vi er sammen da og da, hva gjør jeg med det og det da". Man venter med å ta avgjørelser som handler om eget liv og utvikling. 

Vente med å ta avgjørelser?

Da fraskriver man seg ansvar da. Det er ikke bra og ikke sunt. Da må man ta et blikk innover i seg selv tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...