AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august long story short - vi dreiv med 3 timers stell til babyen nådde fødselsvekta si for noen dager siden. Vi delammer (bryst først, så flaske med mme). Vi tenkte å endelig prøve ut selvregulering, men baby våknet ALDRI til mat (snart 4 uker gammel). På HS sa de bare - "jah, ikke sant" da jeg sprute hvordan går vi fram videre med mat plan. Jeg spurte selv, skal ci fortsette med 3 timers stell, sp svarte synepleier - mnjaa, jeg tror kanskje dere skal det asså. Så jeg forstår virkelig ikke, må vi da fortsette med 3 timers stell? Da kommer jo vi aldri i gang med selvregulering? Ble litt provosert, virket som hu sykepleier har ikke peiling, bare sier ja til alt jeg selv foreslår. På natta lar vi sove i 4 timer to ganger, men hva skal vi på dagen, skjønner virkelig ikke.... Noen i lignende situasjon der baby barr sover og ikke viser tegn til sult? Når vi vekker henne etter 3,5 timer ca og skifter bleie så kan hun plutselig vise tegn til sult, men vekker aldri saselv Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Det går nok bra å la det gå 4 timer på natt. Vi fikk en som var den prematur så det er sagt, men jeg hadde på alarm på natta frem til 3-4 måneders alder. Hvis ikke hadde nok vekta ikke gått opp slik den gjorde. Lot det gå 4 timer da en gang ila natta (ellers 3 timer) og når han ble 3 mnd lot jeg det går 5 timer på det lengste. Da hadde jeg uansett melkespreng og måtte amme. Det har ikke vært noe problem for selvregulering senere at jeg vekket for mat. Anonymkode: e9d78...024
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Regner med dere har hatt 3 timers intervaller på mating pga dårlig vektoppgang etter fødsel? Dersom hun nå er snart 4 uker og først nå har tatt igjen fødselsvekt ville jeg nok fortsatt litt til med å vekke om hun sover i veldig lange strekk. Selvregulering kommer det, men nå er det viktigst å følge med på vekt. Ville latt det gå maks 3,5-4 timer mellom mating på dagtid Anonymkode: f7329...731 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går nok bra å la det gå 4 timer på natt. Vi fikk en som var den prematur så det er sagt, men jeg hadde på alarm på natta frem til 3-4 måneders alder. Hvis ikke hadde nok vekta ikke gått opp slik den gjorde. Lot det gå 4 timer da en gang ila natta (ellers 3 timer) og når han ble 3 mnd lot jeg det går 5 timer på det lengste. Da hadde jeg uansett melkespreng og måtte amme. Det har ikke vært noe problem for selvregulering senere at jeg vekket for mat. Anonymkode: e9d78...024 sen prematur skal det stå Anonymkode: e9d78...024
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august Minsta mi sov gjennom natten med en gang jeg fikk hun hjem fra sykehuset. Hun er ei voksen jente no. Så alt gikk bra. Jeg satt ikke på vekking om natten jeg nei. Aldri fått beskjed om at jeg skal vekke henne om natten heller. Anonymkode: 521a1...268 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går nok bra å la det gå 4 timer på natt. Vi fikk en som var den prematur så det er sagt, men jeg hadde på alarm på natta frem til 3-4 måneders alder. Hvis ikke hadde nok vekta ikke gått opp slik den gjorde. Lot det gå 4 timer da en gang ila natta (ellers 3 timer) og når han ble 3 mnd lot jeg det går 5 timer på det lengste. Da hadde jeg uansett melkespreng og måtte amme. Det har ikke vært noe problem for selvregulering senere at jeg vekket for mat. Anonymkode: e9d78...024 Hvordan var det på dagen? Anonymkode: e5b03...9ec
Himmelen_91 Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august Kan hun våkne etter 4-5 timer ? Vekket min aldri, våknet selv etter 4,5 timer. Vi sluttet med det etter helsesykepleier var på besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Minsta mi sov gjennom natten med en gang jeg fikk hun hjem fra sykehuset. Hun er ei voksen jente no. Så alt gikk bra. Jeg satt ikke på vekking om natten jeg nei. Aldri fått beskjed om at jeg skal vekke henne om natten heller. Anonymkode: 521a1...268 Men hun våknet selv på dagen? Natta er jeg ikke så bekymret for, heller lettet at hun kan sove. Men skjønner ikke det med dagtid. ts Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Minsta mi sov gjennom natten med en gang jeg fikk hun hjem fra sykehuset. Hun er ei voksen jente no. Så alt gikk bra. Jeg satt ikke på vekking om natten jeg nei. Aldri fått beskjed om at jeg skal vekke henne om natten heller. Anonymkode: 521a1...268 Hun er født i uke 27 hvis noen lurer. Anonymkode: 521a1...268
AnonymBruker Skrevet 30. august #10 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Minsta mi sov gjennom natten med en gang jeg fikk hun hjem fra sykehuset. Hun er ei voksen jente no. Så alt gikk bra. Jeg satt ikke på vekking om natten jeg nei. Aldri fått beskjed om at jeg skal vekke henne om natten heller. Anonymkode: 521a1...268 Dette har med vektoppgang å gjøre, ts sin baby har først nå tatt igjen fødselsvekten. Min yngste sov også i mange timer om natten men henne måtte jeg begynne å vekke fordi hun hadde dårlig vektoppgang. Hun kunne glatt sove 10 timer på natta hvis ikke jeg vekket. Anonymkode: f7329...731 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Skrevet 30. august Himmelen_91 skrev (Akkurat nå): Kan hun våkne etter 4-5 timer ? Vekket min aldri, våknet selv etter 4,5 timer. Vi sluttet med det etter helsesykepleier var på besøk. Natta eller dagen? Natta prøver vi 4 timer, da sover hun fortsatt.Vi vekker hu for a skifte bleie da hun e veldig spr i rompa, så det må skiftes. Men på dagen, har vi i ikke prøvd lengre enn 3,5 timer, jeg vet ikke om det er riktig, for da nprnvi jo ikke minst 8 måltider...Vet virkelig ikke ka vi skal gjøre på dagen. ts Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan var det på dagen? Anonymkode: e5b03...9ec Begynner å bli en stund siden så vanskelig å huske, men jeg mener på at jeg måtte vekke for mat til i alle fall 6 uker også på dagen. Anonymkode: e9d78...024
AnonymBruker Skrevet 30. august #13 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun våknet selv på dagen? Natta er jeg ikke så bekymret for, heller lettet at hun kan sove. Men skjønner ikke det med dagtid. ts Anonymkode: e5b03...9ec Er 20 år siden. Så alt husker jeg ikke på. Men hun var lita lenge. Er lav no som voksen å. Men ble en helt annen verden når hun begynte med fast føde hvert fall. Men hun sov en del på dagtid også. Men så har jeg meg selv i minnet også. Jeg sov mye jeg å. Og var ikke glad i mat. Men så lenge hun fulgte sin kurve så var alle fornøyd. Og det gjorde hun. Anonymkode: 521a1...268
AnonymBruker Skrevet 30. august #14 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er født i uke 27 hvis noen lurer. Anonymkode: 521a1...268 Men hvis hun nå er voksen og dette er typ 30 år siden, regner jeg med at dere var ganske lenge på sykehus når hun var født i uke 27 siden dere ikke hadde hjemmesykehus på den tiden, da hjemmesykehus for premature er en ganske ny greie. Så da hadde hun vel god vektoppgang til tross for å sove gjennom natten og at det ikke var en bekymring? Og så har jo ting skjedd på typ 30+ år Så det er kanskje ikke så relevant? Anonymkode: e9d78...024 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #15 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Regner med dere har hatt 3 timers intervaller på mating pga dårlig vektoppgang etter fødsel? Dersom hun nå er snart 4 uker og først nå har tatt igjen fødselsvekt ville jeg nok fortsatt litt til med å vekke om hun sover i veldig lange strekk. Selvregulering kommer det, men nå er det viktigst å følge med på vekt. Ville latt det gå maks 3,5-4 timer mellom mating på dagtid Anonymkode: f7329...731 Jepp, hun gikk ned 12% etter fødselen, har nå nådd tilbake (3 uker senere). Siden vi kjører på med mme (har ikke nok melk, dårlig sugetak, brystbetennelse..altså you name it, jeg har det) så e redd at hun e konstant mett, selv om vi prøver å ikke gi sykt mye. Men ja, maks 3,5 timer på dagtid, da vi ikke tørr mer. E bare reds at da kommer hu aldri i selvregulering, at det e da vi som regulerer med den dumme flaska ts Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #16 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Begynner å bli en stund siden så vanskelig å huske, men jeg mener på at jeg måtte vekke for mat til i alle fall 6 uker også på dagen. Anonymkode: e9d78...024 Jah, så kanskje det e det vi må også. Blir bare redd at hun kommer aldri i selvregulering, da vi gir den dumme flaska (sliter veldig med amming) Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #17 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp, hun gikk ned 12% etter fødselen, har nå nådd tilbake (3 uker senere). Siden vi kjører på med mme (har ikke nok melk, dårlig sugetak, brystbetennelse..altså you name it, jeg har det) så e redd at hun e konstant mett, selv om vi prøver å ikke gi sykt mye. Men ja, maks 3,5 timer på dagtid, da vi ikke tørr mer. E bare reds at da kommer hu aldri i selvregulering, at det e da vi som regulerer med den dumme flaska ts Anonymkode: e5b03...9ec Hadde som sagt ikke bekymret meg for selvregulering. Det kommer etterhvert. Det er også naturlig at de er mer våkne på dagtid snart og da går nok dette seg til da dere slipper å vekke Anonymkode: f7329...731 2
AnonymBruker Skrevet 30. august #18 Skrevet 30. august Hvor lenge har dere latt baby sove? Min sover 4-8 timer om natta og 1-5 timer om dagen i strekk. Er fire uker gammel. Vekstkurven hennes er flat og hun har bare akkurat tatt igjen fødselsvekta si, men hun var veldig tung da hun ble født, så HS mener det ikke er noen fare. Anonymkode: 48e4e...3ff
AnonymBruker Skrevet 30. august #19 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har dere latt baby sove? Min sover 4-8 timer om natta og 1-5 timer om dagen i strekk. Er fire uker gammel. Vekstkurven hennes er flat og hun har bare akkurat tatt igjen fødselsvekta si, men hun var veldig tung da hun ble født, så HS mener det ikke er noen fare. Anonymkode: 48e4e...3ff lar sove 4 timer om natta, på dagtid 3,5 timers maks, vekker alle gangene. 1-5 timer høres jo ut som selvregulerende baby? håper vi kommer ditt en gang..e bekymret st pga mme flaske mat så blir hun aldri sulten Anonymkode: e5b03...9ec
AnonymBruker Skrevet 30. august #20 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde som sagt ikke bekymret meg for selvregulering. Det kommer etterhvert. Det er også naturlig at de er mer våkne på dagtid snart og da går nok dette seg til da dere slipper å vekke Anonymkode: f7329...731 håper virkelig det. Jeg skjønner som sagt ukke hvordan man regulerer med flaske Anonymkode: e5b03...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå