AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Skrevet 30. august Unge trener for harde livet for å klare de fysiske kravene for opptak til politihøyskolen. Men så fort opptaket er i boks er det ingen kontroll på at studentene og senere politiansatte opprettholder sine fysiske egenskaper. Er det ikke flere som har lagt merke til at unge 1. års-studenter er fysisk kapable, mens politiansatte godt kan være kraftig overvektige. Hvis det ikke er noen videre krav til fysikk i yrket, så er jo kravet ved opptak helt meningsløst. Anonymkode: 54fd4...b62
Blåttvann Skrevet 30. august #2 Skrevet 30. august Her jeg bor er de aller fleste i politiuniformen meget godt trent. Kan ikke huske å ha sett noen som har vært svært overvektig faktisk. Miljøet på arbeidsplassen gjør nok at folk faktisk opprettholder en viss fysikk frivillig. Man hadde nok fått noen blikk og kommentarer hvis man lot seg forfalle helt.
BuffyTheVampire Skrevet 30. august #3 Skrevet 30. august Det stilles vel krav til å opprettholde god form? Det er vanlig med årlige tester for brannmenn hvertfall, skulle tro det var lignende for politiet også. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Skrevet 30. august Samme med ambulanse? Ser jo på tv og ellers at noen ikke ser ut som de er i beste fysisk form. Klandrer ikke. Men trodde det var krav. Anonymkode: b2198...128
AnonymBruker Skrevet 30. august #5 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme med ambulanse? Ser jo på tv og ellers at noen ikke ser ut som de er i beste fysisk form. Klandrer ikke. Men trodde det var krav. Anonymkode: b2198...128 Det er ikke fysiske krav for å jobbe i ambulansetjenesten i Norge. Anonymkode: 53261...721
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke fysiske krav for å jobbe i ambulansetjenesten i Norge. Anonymkode: 53261...721 Trodde det var fysisk krav under utdannelse. Mener det var det for noen år siden da jeg vurderte å søke ambulanselinjen. Anonymkode: b2198...128
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Skrevet 30. august BuffyTheVampire skrev (43 minutter siden): Det stilles vel krav til å opprettholde god form? Det er vanlig med årlige tester for brannmenn hvertfall, skulle tro det var lignende for politiet også. Eneste fysiske krav i politiet er at man består fysisk eksamen i slutten av studiet. En av testene er for øvrig å løpe 3km på tid - noe som neppe er spesielt relevant for selve yrket. AnonymBruker skrev (1 time siden): Men så fort opptaket er i boks er det ingen kontroll på at studentene og senere politiansatte opprettholder sine fysiske egenskaper. Studentene må bestå 3. års fysiske eksamen. Anonymkode: 25423...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Trodde det var fysisk krav under utdannelse. Mener det var det for noen år siden da jeg vurderte å søke ambulanselinjen. Anonymkode: b2198...128 Jeg tok feil, det er faktisk krav om være svømmedyktig. Som egentlig er helt logisk. Kjenner flere som jobber i ambulansen (riktig nok sykepleiere) som ikke har tatt disse testene, men ser det er krav på feks paramedic utdanning. Så her var jeg for rask på avtrekkeren. Anonymkode: 53261...721
Celia Skrevet 30. august #9 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er ikke fysiske krav for å jobbe i ambulansetjenesten i Norge. Anonymkode: 53261...721 Jo - vet om en som hadde gode nok karakterer men ikke besto fysisk prøve på paramedic utdanning - denne personen var over gjennomsnittet sprek og slank og hadde drevet med idrett hele oppveksten så antar det må være en nokså hard opptaksprøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå