AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:26 #1 Skrevet lørdag kl 00:26 Hvilken såpetype bruker dere i do? Er det ok med zalo? Har pleid bruke en gul flaske fra europris, men syntes den er litt skummel å bruke egentlig da den kan gi etseskader, så bruker den mest om det er mye rester, og har på hansker. Er bare meg som bruker do forresten (utenom gjester) Anonymkode: 55e2c...743
BeeKind Skrevet lørdag kl 00:35 #2 Skrevet lørdag kl 00:35 Jeg syns det er helt innafor med oppvasksåpe ja! 1
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl 00:39 #3 Skrevet lørdag kl 00:39 Alt av klor kan etse. På flasken står det gjerne virketid. 10-20 min er vel den vanligste virketiden. Blir det sittende for lenge vil det kunne måtte ned porselenet slit at du får merker. Zalo skummer i så store mengder at det kan bli et problem. Uansett vilket middel du bruker så er det lurt å lese anbefalingene på produktet. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:42 #4 Skrevet lørdag kl 00:42 BeeKind skrev (3 minutter siden): Jeg syns det er helt innafor med oppvasksåpe ja! Leste et gammelt innlegg (2019?) her hvor folk peiser på med klorin både utenpå og i doskål. Tenkte det var veldig voldsomt å gjøre ved hver dovask, med mindre man ofte er syk, men 🤷🏼♀️ Anonymkode: 55e2c...743 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:44 #5 Skrevet lørdag kl 00:44 Rødvinsfilosofen skrev (3 minutter siden): Alt av klor kan etse. På flasken står det gjerne virketid. 10-20 min er vel den vanligste virketiden. Blir det sittende for lenge vil det kunne måtte ned porselenet slit at du får merker. Zalo skummer i så store mengder at det kan bli et problem. Uansett vilket middel du bruker så er det lurt å lese anbefalingene på produktet. Tenker på nedi doskålen, man trenger vel ikke så mye zalo splash da man "gnir" det utover med kost og man i tillegg drar ned.. men kanskje det blir for enkelt 🤔 Anonymkode: 55e2c...743
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl 00:47 #6 Skrevet lørdag kl 00:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker på nedi doskålen, man trenger vel ikke så mye zalo splash da man "gnir" det utover med kost og man i tillegg drar ned.. men kanskje det blir for enkelt 🤔 Anonymkode: 55e2c...743 Zalo er best egnet for fett. Klor er bedre egnet for kalk og bakterier. Får man f.eks rødlige rennemerker i toalettet så vil de trolig ikke forsvinne av Zalo 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:57 #7 Skrevet lørdag kl 00:57 Rødvinsfilosofen skrev (9 minutter siden): Zalo er best egnet for fett. Klor er bedre egnet for kalk og bakterier. Får man f.eks rødlige rennemerker i toalettet så vil de trolig ikke sk Skjønner, ja hva er egentlig disse rosa/røde rennemerkene? Kalk fra vannet? Trodde det var avfarging fra såperester Anonymkode: 55e2c...743
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl 01:01 #8 Skrevet lørdag kl 01:01 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner, ja hva er egentlig disse rosa/røde rennemerkene? Kalk fra vannet? Trodde det var avfarging fra såperester Anonymkode: 55e2c...743 Sitat Røde merker i do skyldes sannsynligvis rustflekker fra jern i vannet, som oksiderer og setter avleiringer i toalettskålen. Du kan fjerne disse flekkene med syrebaserte midler som eddik eller sitronsyre, gjerne kombinert med natron for ekstra effekt. La middelet virke en stund, skrubb med en myk svamp eller børste, og skyll grundig. 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 01:20 #9 Skrevet lørdag kl 01:20 Jif, funker veldig bra syns jeg Anonymkode: 378da...6f1 1 1
Snabeltann Skrevet lørdag kl 07:56 #10 Skrevet lørdag kl 07:56 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jif, funker veldig bra syns jeg Anonymkode: 378da...6f1 Enig, har både vanlig og spray - og innimellom bruker jeg jif wc-rens som skal virke litt først.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:20 #11 Skrevet lørdag kl 09:20 "Skrubber" dere do med børsten når dere putter jif/wc rens i, eller lar dere bare såpen ligge litt? + hva med f.eks. wc duck Anonymkode: 55e2c...743
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:44 #12 Skrevet lørdag kl 14:44 Jeg bruker zalo og eddik. Tar alt! Trenger ikke sterkt luktende greier . Anonymkode: bf127...7e6 1
Gogglebox Skrevet lørdag kl 14:50 #13 Skrevet lørdag kl 14:50 Bruker https://jifrent.no/produkter/jif-wc-gel-gooseberry/ og bruker do"børsten" (har en i silikon) hvis det er rustrender fra sisterna eller organiske flekker eller heller klor fra en random produsent i skåla etter at sisteperson har gått på do og lar det ligge over natta.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:52 #14 Skrevet lørdag kl 14:52 Bruker man dobørsten skikkelig og skyller godt hver gang man har gjort nr 2 trenger man ikke vaske med såpe mer enn maks en gang i måneden. Anonymkode: f5da0...32c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå