Gå til innhold

Stiller utflyttede barn opp når dere er syke?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått covid og veldig dårlig.

Har ikke mye mat i huset og mangler forkjølelseseremedier, for jeg tenkte jo ikke at covid skulle komme og slå meg ut.

Sendte en sms til min sønn som er student, at jeg har fått covid og er sengeliggende.

Fikk ikke noe spørsmål tilbake om det er noe jeg trenger, som han kan kjøpe for meg.

Jeg hører fra andre foreldre at deres voksne barn stiller opp når de er syke, men det gjør aldri min sønn, og han sier at jeg må be om hjelp, for han tilbyr seg ikke.

Forøvrig så ber jeg om hans hjelp maks to ganger i året, så det er ikke slik at han er utslitt av å hjelpe meg.

Han tilbyr seg å hjelpe moren til kjæresten og andre i familien, men sin egen mor gidder han ikke å hjelpe.

Har en nabo som kunne handlet for meg, men hun er bortreist og andre venner bor lengre unna og har ikke bil.

Anonymkode: d86d9...a33

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mine to voksne sønner stiller opp når jeg trenger det. De er ikke tankelesere, i tillegg til at det er unge menn. Jeg må be om det jeg ønsker. 

Anonymkode: 9b45c...7ed

• Liker 30
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært så syk at jeg har hatt behov for hjelp. Ellers hender det at jeg ber barna om hjelp, og sa stiller de opp.

Han har sagt at du må betale om hjelp  år du trenger det. Gjør det, og ikke tro at han er tankevekker.

Anonymkode: 41892...379

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får be om det du trenger, da, så hjelper han deg vel? Eller skulle du ønske han var tankeleser? 

Anonymkode: 39f4b...e1b

Når jeg ber han om hjelp, sier han først ja på en positiv måte, men etter at han har hjulpet meg sier han at det var stress.

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har fått covid og veldig dårlig.

Har ikke mye mat i huset og mangler forkjølelseseremedier, for jeg tenkte jo ikke at covid skulle komme og slå meg ut.

Sendte en sms til min sønn som er student, at jeg har fått covid og er sengeliggende.

Fikk ikke noe spørsmål tilbake om det er noe jeg trenger, som han kan kjøpe for meg.

Jeg hører fra andre foreldre at deres voksne barn stiller opp når de er syke, men det gjør aldri min sønn, og han sier at jeg må be om hjelp, for han tilbyr seg ikke.

Forøvrig så ber jeg om hans hjelp maks to ganger i året, så det er ikke slik at han er utslitt av å hjelpe meg.

Han tilbyr seg å hjelpe moren til kjæresten og andre i familien, men sin egen mor gidder han ikke å hjelpe.

Har en nabo som kunne handlet for meg, men hun er bortreist og andre venner bor lengre unna og har ikke bil.

Nå vet ikke jeg hvor du bor. Men di aller fleste plasser kan man bestille matvarer hjem via Oda eller Meny. Finnes også tekster for å få apotekvarer/legemidler hjem på døren. Bare ett tips. Jeg ville tenkt det var litt merkelig å forvente av din sønn. Da må du jo i såfall tørre å spørre ham rett ut så hjelper han deg nokk istedenfor å bli fornerma.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg ber han om hjelp, sier han først ja på en positiv måte, men etter at han har hjulpet meg sier han at det var stress.

Ts

Jeg synes alt mulig var stress i starten av tyveårene da jeg akkurat hadde flyttet hjemmefra. Vet ikke helt, men følte vel at jeg var klar for å leve livet på egenhånd. Søndagsmiddag med familien var mas, og slike ting var slitsomt. Nå har jeg passert 30 og stiller gladelig opp på alt mulig, inviterer familien på besøk og hjelper de som trenger det. Er riktig å familiekjær og med på alt. Jeg hadde vel et slags behov for løsrivelse på den tiden. Betyr ikke at jeg ikke var glad i familien, men jeg tenkte vel annerledes 

Anonymkode: 86517...36a

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

Slettet innlegg

Endret av anonym35445
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo be om hjelp da. 

Er jeg sånn syk, så bestiller jeg mat og medisiner levert på døra. Ellers har jeg en nabo jeg kan spørre. Men i fjor brakk jeg ankelen. Da kjørte datteren min meg til legevakten, og var der med meg hele tiden, Kjørte meg hjem, og lagde en stor porsjon middag til meg, så jeg hadde i noen dager. Og ba meg bare ringe om det var noe. Men jeg ringte henne, og spurte om hun kunne kjøre meg til legevakten.

Anonymkode: 9757f...59a

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din er ikke tankeleser. Du skjønner vel selv at du må be han om hjelp, istedet for å hinte. 

Får være måte på til barnslig oppførsel av deg. 

Anonymkode: cdc93...0f7

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Når man er i 20 årene er det meste fra foreldrene "stress". Jeg overser sånne kommentarer. Det går over. Jeg spør om hjelp, når jeg trenger det. Jeg er tydelig på at jeg forventer at de stiller opp, om det ikke er noe annet de driver med. På samme måte som at jeg fremdeles stiller opp for dem, når de trenger meg. Min eldste kom hjem og skrev hjemmeeksamen her i våres, samtidig som han så etter lillesøstera si som ikke skulle være alene. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært så syk at jeg har hatt behov for hjelp. Ellers hender det at jeg ber barna om hjelp, og sa stiller de opp.

Han har sagt at du må betale om hjelp  år du trenger det. Gjør det, og ikke tro at han er tankevekker.

Anonymkode: 41892...379

Han ser at jeg trenger hjelp, men tilbyr seg ikke.

For to år siden brakk jeg foten og måtte bruke krykker.

Jeg bor i 5 etasje uten heis og hadde ikke vært ute med søpla siden før jeg brakk foten, altså en liten uke.

Min sønn var på besøk og kommenterte at det luktet surt i gangen i det han skulle til å gå, og jeg sa det var søppelposene som luktet fordi jeg ikke hadde mulighet til å komme meg ut og kaste de.

Han sa da "hadet" og gikk.

Da jeg snakket med han noen dager etterpå, sa jeg at det hadde vært fint om han i det minste kunne ta med søppelposene ut, og da sa han at jeg måtte be han om å gjøre det.

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han ser at jeg trenger hjelp, men tilbyr seg ikke.

For to år siden brakk jeg foten og måtte bruke krykker.

Jeg bor i 5 etasje uten heis og hadde ikke vært ute med søpla siden før jeg brakk foten, altså en liten uke.

Min sønn var på besøk og kommenterte at det luktet surt i gangen i det han skulle til å gå, og jeg sa det var søppelposene som luktet fordi jeg ikke hadde mulighet til å komme meg ut og kaste de.

Han sa da "hadet" og gikk.

Da jeg snakket med han noen dager etterpå, sa jeg at det hadde vært fint om han i det minste kunne ta med søppelposene ut, og da sa han at jeg måtte be han om å gjøre det.

Ts

Da får du gjøre det da. Be om det...

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Da må du jo be om hjelp, han er er ikke tankeleser. Vist ikke får du benytte deg av hjemmeleverings tjenester som farmasiet.no og Meny eller Oda.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sønnen din er ikke tankeleser. Du skjønner vel selv at du må be han om hjelp, istedet for å hinte. 

Får være måte på til barnslig oppførsel av deg. 

Anonymkode: cdc93...0f7

Det er jo vanlig folkeskikk å spørre om noen trenger hjelp når de har skadet seg/er syke, uansett om det er nære familiemedlemmer eller venner.

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanlig folkeskikk å spørre om noen trenger hjelp når de har skadet seg/er syke, uansett om det er nære familiemedlemmer eller venner.

Ts

Du må gjerne mene det og jeg er ikke helt uenig. Men din sønn mener ikke det. Vil du ha hjelp, må du be om det. På sett og vis, er jo du like vrang som han. Du sitter i sur søppellukt, fremfor å be om en tjeneste. Eple har nok ikke falt så langt i fra stammen. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjerne mene det og jeg er ikke helt uenig. Men din sønn mener ikke det. Vil du ha hjelp, må du be om det. På sett og vis, er jo du like vrang som han. Du sitter i sur søppellukt, fremfor å be om en tjeneste. Eple har nok ikke falt så langt i fra stammen. 

Det er vel det at jeg tar for gitt at man stiller opp og hjelper hverandre, og det trodde jeg at jeg hadde lært han også.

Jeg kan spørre han, men da vet jeg at det også kan bli litt sure miner, og at han ofte sier at jeg skal spørre noen andre.

Å stille opp for moren til kjæresten, hennes besteforeldre eller hennes tante som han aldri har møtt, det gjør han.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts

Det er vel du som har oppdratt ham?
Har dere et anstrengt forhold, at du er veldig på?

Forventer ikke at mine «barn» skal snu om på alle planer hvis jeg er syk. Bestiller Oda. Også lurt å passe på å ha et lite lager av legemidler hjemme. 

Normalt av ungdommer å ikke se sånt. Du må i alle fall si hva du trenger hjelp til.

Anonymkode: 8df4b...6f0

• Liker 13
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel det at jeg tar for gitt at man stiller opp og hjelper hverandre, og det trodde jeg at jeg hadde lært han også.

Jeg kan spørre han, men da vet jeg at det også kan bli litt sure miner, og at han ofte sier at jeg skal spørre noen andre.

Å stille opp for moren til kjæresten, hennes besteforeldre eller hennes tante som han aldri har møtt, det gjør han.

Ts

Kan det ha noe med hvordan de møter ham? Kanskje han synes du er negativ, krevende og tror han er tankeleser?

Anonymkode: 8df4b...6f0

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts

Dette er helt sikkert noe han blir bedt om av kjæresten sin...

• Liker 15
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...