Gå til innhold

Hvorfor skal det alltid bli et helvete å kvitte seg farlige mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet meg fra et narsissistisk familiemedlem, etter å ha endelig åpnet øynene. Det var mye uærlighet og dårlig oppførsel, samt at vedkommende også begikk et alvorlig lovbrudd(med fengsel som utfall.

Etter for mange løgner og styr valgte jeg å løpe, også fordi personen i bunn og grunn hadde «dumpet» vennskapet. Så da dro jeg bare.

Men nå skulle det virkelige helvete starte. Alt av mennesker hun visste jeg hadde en relasjon til, både vennskapelig, profesjonelt etc; ble kontaktet. Hun sendte ut bekymringsmeldinger hvor det påstås at jeg har kuttet ut hele familien, at barna mine blir frarøvet kontakt med familie og venner, at jeg er ensom og trenger hjelp…and the list goes on! 🙈 Hun spilte den komplette offerrollen hvor jeg var den slemme. Fy faen som hun har løyet til alle hun har kontaktet, og jeg skal love dere at de som ikke kjenner meg godt, kjøpte alt hun sa for god fisk. Hun ble rett og slett trodd for sin gale historie..   

Dette mennesket har mistet jobben sin pga kriminalitet, i tillegg til å ha rasert alle sine forhold.. Den siste eksen rømte fra henne, og ble utsatt for massiv stalking av både henne og venner av hun. Heller ikke jeg har fått være i fred. Hun har opprettet 20 falske kontoer på snap, hvor hun bl.a bruker navnet til venner av meg(ved å bytte om på eller forkorte deler av navn osv. jeg blir overvåket døgnet rundt.. Dette jævlige mennesket er en narsissist opp av dage, og mistet alt på grunn av sin jævlige oppførsel. Nå har hun bestemt seg for å ødelegge mitt. Jeg har en fin familie, flotte barn, en fast og trygg jobb etc. Ikke er vi ensomme, og er ærlig og redelige. Vi er ute i samfunnet og løper i hamsterhjulet som alle andre, og barna har 3 aktiviteter hver, er daglig med venner og det hele.. Vi strekker oss alltid for at barna skal ha det bra, tar vare på hjem og jobb og slikt.

Likevel har hun sendt ut masseproduserte mailer for å sverte meg. Hun sier til alle at jeg trenger hjelp🙈🙈🙈 Dette sier altså mennesket som nå har mistet jobben, eksen sin, 80% av sine venner, i tillegg til å ha blitt dømt til fengsel. Hun mener altså oppriktig at JEG er den som må ha hjelp! Altså, hvor dum går det an å bli?? 😅 Narsissister er så lite intelligente. De ser ikke sine egne feil, men er overfokuserte på andre i stedet. De er alltid ute etter en krig, og bruker hele sin fritid på å stalke mennesker.. De går aldri lei!

Kjenner at jeg er sliten nå, og sjokka over at enkelte ser ut til å tro på hennes historie om meg. At hun har mistet jobben sin, må i fengsel og alt det dær; det lyver hun bare bort som som ingenting. 
Har bare bestemt meg nå for ikke å gjøre noe mer med saken, enn å bare leve mitt liv videre. Noen mennesker jeg nesten ble venner med, har snudd ryggen til meg. Men det får bare være, for det er helt utenfor min kontroll. Tenker generelt at det kanskje er like greit at jeg mistet dem, når ingen av disse så ut til å vise sunn skepsis overfor meldingene som ble skrevet om meg. 

Jeg har vært dårlig i noen dager nå, etter at meldinger har blitt masseutsendt. Man føler seg naken, sårbar og redd. Helt hjelpesløs.. Man kan aldri vinne mot narsissister, det er bra sikkert. De er villige til å begå kriminalitet for å ta andre.

Noen flere sjeler der som vil dele sine historier? Kanskje vi kan finne støtte hverandre♥️

Anonymkode: 74bd2...f3f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fjernet meg fra et narsissistisk familiemedlem, etter å ha endelig åpnet øynene. Det var mye uærlighet og dårlig oppførsel, samt at vedkommende også begikk et alvorlig lovbrudd(med fengsel som utfall.

Etter for mange løgner og styr valgte jeg å løpe, også fordi personen i bunn og grunn hadde «dumpet» vennskapet. Så da dro jeg bare.

Men nå skulle det virkelige helvete starte.

Du skriver familiemedlem, men du skriver også vennskap. Sikkert for å anonymisere. Om dette er barnets far eller en du har hatt kjærlighetsforhold til så kan jeg forstå det. Du må tenke på hva som er best for deg og dine barn, først og fremst.

Hvis det ikke er det så synes jeg dette koster for mye for deg. Tror det heller hadde vært lettere for deg å bare jatte med på liksom, enn dette konstante helvetet her. Jeg har selv et familiemedlem som er forbausende lik beskrivelsen din, og jeg bare står i det og sier minst mulig. Ventilerer meg til mannen og gode venner, som alle ser min side av saken fullstendig og støtter meg 100%. 

Denne vedkommende omgås jeg minst mulig så langt det rekker. MÅ vi omgås så er jeg vennlig, rolig og saklig. Det koster - ja. Men det er bedre enn å få vedkommende mot meg. 

Anonymkode: a50f7...b12

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært dårlig i noen dager nå, etter at meldinger har blitt masseutsendt. Man føler seg naken, sårbar og redd. Helt hjelpesløs.. Man kan aldri vinne mot narsissister, det er bra sikkert. De er villige til å begå kriminalitet for å ta andre.

Det er her jeg tror du tar feil. Jeg har vært utsatt for et slikt rovdyr. Jeg måtte stå i det ganske lenge, et par år faktisk. Hva gjorde jeg med det? Ingenting. Kanskje var jeg heldig at mine venner og familie hadde sett og opplevd det samme med dette sinnsyke mennesket.

Tilslutt kjedet tydeligvis dette menneske seg siden ingenting av hennes aksjoner førte til noe.

For mitt vedkommende gjaldt dette en x-kjæreste. Ser ikke helt for meg at det nødvendigvis bør være verre fordi vedkommende er i familie. Men i din historie må jeg si at dette mennesket hørtes temmelig grenseløst ut. Din case er nok et hakk verre en min.

Redd det bare blir tappende hvis du skulle prøve å sette politi og rettsvesen i sving. Eler rettere sagt skuffet. Der vil det skje lite. Jeg hadde nok valgt å stå i det.

Hvis du er imidlertid er bekymret for vold, og ekstreme handlinger så må du nok gå dette skrittet videre. Den du beskriver er tidligere straffedømt, innenfor lik tematikk? Troverdighet er det dermed sannsynlig at du får. Hva man gjør med det er en annen sak..

Endret av PITTY
AnonymBruker
Skrevet

Narcissister er ikke uintelligente, veldig farlig om du virkelig tror det. Ofte kan de være riktig så intelligente, spesielt når det gjelder å oppnå det de selv vil.

Slitsomt? Ja. Umulig? Nei. Jeg har lært "grey rocking"-teknikken og bruker det sammen med "kill them with kindness". Så blir jeg teflon, men jo mer jeg sloss i mot, desto mer eskalert ble kampen.

Anonymkode: 92a2f...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Narcissister er ikke uintelligente, veldig farlig om du virkelig tror det. Ofte kan de være riktig så intelligente, spesielt når det gjelder å oppnå det de selv vil.

Slitsomt? Ja. Umulig? Nei. Jeg har lært "grey rocking"-teknikken og bruker det sammen med "kill them with kindness". Så blir jeg teflon, men jo mer jeg sloss i mot, desto mer eskalert ble kampen.

Anonymkode: 92a2f...6aa

De vil jo se oss sinte. Da har de oppnådd noe. Beste er nok å bare trekke seg mest mulig unna sånne folk, vise dem at de ikke betyr noe.

Anonymkode: 1e3fb...c09

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skriver familiemedlem, men du skriver også vennskap. Sikkert for å anonymisere. Om dette er barnets far eller en du har hatt kjærlighetsforhold til så kan jeg forstå det. Du må tenke på hva som er best for deg og dine barn, først og fremst.

Hvis det ikke er det så synes jeg dette koster for mye for deg. Tror det heller hadde vært lettere for deg å bare jatte med på liksom, enn dette konstante helvetet her. Jeg har selv et familiemedlem som er forbausende lik beskrivelsen din, og jeg bare står i det og sier minst mulig. Ventilerer meg til mannen og gode venner, som alle ser min side av saken fullstendig og støtter meg 100%. 

Denne vedkommende omgås jeg minst mulig så langt det rekker. MÅ vi omgås så er jeg vennlig, rolig og saklig. Det koster - ja. Men det er bedre enn å få vedkommende mot meg. 

Det gjelder et søsken. Anså det som et vennskap på en måte ja..

Vedkommende skal ikke ha taklet bra at jeg kom meg unna, selv om h*n selv avsluttet det hele. Jeg blir klandret for det, og søskenet mitt er nå plutselig «offeret. Helt sykt å tenke på at jeg til slutt skjønte at h*n var narsissist. Alle mine venner, bekjente og samarbeidspartnere har jo blitt kontaktet av personen, med mål om å framstille meg som psykisk syk osv.. Det verste er jo at enkelte ser ut til å tro dette.

Det eneste jeg trenger hjelp til nå, er å reise meg etter alt som har skjedd. Å være utsatt for narsissisme er beintøft, og en føler seg regelrett skitnet til..

- ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at uansett bør du anmelde det. Selv om det blir henlagt så viser det at du ikke aksepterer dette og at du har ingenting å skjule. Når du blir svertet på en slik måte,  så er det greit å kunne svare folk som lurer på hva dette er. Du kan da si at dette ikke stemmer og at det er anmeldt. Behøver ikke forklare noe mer. Men å bare håpe det går over av seg selv og blir bort er litt naivt...

Anonymkode: 2ec5b...2ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vedkommende skal ikke ha taklet bra at jeg kom meg unna, selv om h*n selv avsluttet det hele. Jeg blir klandret for det, og søskenet mitt er nå plutselig «offeret. Helt sykt å tenke på at jeg til slutt skjønte at h*n var narsissist. Alle mine venner, bekjente og samarbeidspartnere har jo blitt kontaktet av personen, med mål om å framstille meg som psykisk syk osv.. Det verste er jo at enkelte ser ut til å tro dette.

Det eneste jeg trenger hjelp til nå, er å reise meg etter alt som har skjedd. Å være utsatt for narsissisme er beintøft, og en føler seg regelrett skitnet til..

- ts

Huff, så slitsomt. Jeg tror du gjør helt rett i det du tenker at du vil gjøre - ikke reager, fortsett å leve livet ditt som før, ikke opprett kontakten igjen. Trekk deg rolig unna. Gjerne prat med andre i familien som kjenner deg godt og kjenner til vedkommendes problemer. Det er godt å ha støtte "internt". Drit i de som faller fra, de har jo åpenbart ikke gitt deg sjangsen til å fortelle noe. De får nesten bare erfare sannheten selv etterhvert.

Har et familiemedlem som har vært gjennom noe av det samme som deg, med en fjernere slektning av seg. Slektningen var i starten utspekulert og kalkulerende og greide å lage intriger og drama og fikk det som de ville med mye opp gjennom oppveksten. Mye mobbing, løgn og vold.  Folk var redde for vedkommende, som kunne ringe eldre slektninger og kjefte dem huden full ut av det blå. Etterhvert begynte kontrollen å glippe når selv eldre slektninger forsto at det ikke var noe rettmessig ved opptredenen til denne personen, og at det handlet om psykiatri. Slektningen skrev rabiate brev (jeg har fått lese noen), snakket nedsettende om alt og alle i familien, var generelt aggressiv og la ut om konspirasjoner mot vedkommende, ringte og anklaget familiemedlemmer for både det ene og det andre og, i møte med helsevesenet etterhvert, krevde at familie som for lengst hadde trukket seg unna skulle gå god for at slektningen var i stand til å ivareta seg selv eller bli deres verge (det skjedde heldigvis ikke).

Vedkommende er i dag tvangsinnlagt.

Anonymkode: 5384b...ee2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

- ts

Meg du svarte. Ah da skjønner jeg. Håper du får mange gode tips her om hvordan reise seg. Du fortjener ikke det her og det er helt grusomt å bli utsatt for dette 💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...