Gå til innhold

Venninner sjokkert over hva vi bruker på mat i måneden

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og noen venninner pratet om matvareprisene og jeg ble nysgjerrig å spurte hvor mye de bruker i snitt på mat i husholdningen i måneden uten restaurant besøk. Jeg hører alltid om folk som nesten ikke bruker noe på mat i måneden å blir helt fascinert. Ei venninne som har mann og et barn bruker i snitt ca. 7k i måneden på mat (skjønner ikke hva de kjøper?). Hun andre venninnen min bruker omtrent halvparten av hva vi bruker og de er 5 stk i husholdningen. Når jeg sier vi bruker i snitt ca. 25k på mat i måneden får de helt hakeslepp og ser nærmest sjokkerte ut. Vi er to voksne og to tenåringer i hus. Hvor mye bruker dere i snitt på mat i måneden? :) 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har budsjett på 15.000. To voksne og tre tenåringer. Må som regel supplere med en tusenlapp i måneden nå, så 16.000 er nok det reelle tallet. Spiser variert, fisk 3x uka, øl og smågodt i helger. Lager det meste fra bunnen og spiser mye grønnsaker og da prøver vi å være sesongbasert 

Endret av Summeer
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig interessert i vite hva de 25000 går til, sånn konkret. Jeg trodde jeg brukte mye på mat, men her ser jeg meg slått med enorm margin. :) 

Anonymkode: 4e700...522

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Bruker 3500 i uka på mat. Vi er 2 voksne og to tenåringer. Vi er vel egentlig 4 voksne. Nå er ikke jeg så glad i middag,så spiser helst brød🥴 Dette er helt basic behov som blir dekt. Ekstra dyre middager,polvarer, takeaway er utenom.

Anonymkode: 6926f...f3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, 2 barn men som regel altid et ekstra barn ved matbordet hver dag inkludert 2 katter. Vi bruker 12000 i måneden.

25000 er sykt mye. I mi  verden er det sløsing med penger.

Anonymkode: 13144...fb9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå fikk jeg også hakeslipp, av alle hundrevis "penger på mat i måneden"-trådene, tror jeg 25 000 er noe nær rekord.

Anonymkode: c7d43...d4f

Meg og min mann har regnet ut for de siste 6 månedene for nysgjerrighetens skyld og snittet ligger på ca. 25000. Mannen min sier at det egentlig er ganske vilt og at jeg igrunnen ikke burde nevne det og heller halvere beløpet, samtidig som han sier at "livet er for kort til å ikke spise god mat" :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

25k er jo ekstremt mye da, lurer mer på hva dere kjøpe enn venninna de.

Her brukes det ca 5k, 1 voksen og 1 barn som bor her fullt.

Anonymkode: c9faa...779

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne (barnet mitt og meg) akkurat nå, og jeg kjøper alt av mat. Jeg bruker ca. 3-4000 på oss hver måned med de prisene som er nå. 

Når jeg er alene bruker jeg ca. 2000 kr. 

Anonymkode: dfd94...6a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir veldig interessert i vite hva de 25000 går til, sånn konkret. Jeg trodde jeg brukte mye på mat, men her ser jeg meg slått med enorm margin. :) 

Anonymkode: 4e700...522

Jeg føler vi kjøper helt normale dagligvarer sånn sett. Men jeg og et av barna er glad i spekeskinke og parmesan feks. En pakke spekeskinke blir fort 100 kroner. Ellers er kyllingfilet og frukt dyrt, fersk appelsinjuice til 80 kroner literen trekker også kraftig opp synes jeg. Så jeg skjønner ikke hva folk egentlig kjøper for å få så ekstremt lavt budsjett? Er alt bare sukker? :S 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene. Budsjettet mitt er på 2500. 

Anonymkode: 32c20...0f5

• Liker 6
Skrevet

Vi bruker mellom 18-22 000. Vi er 4 i hjemmet på heltid, men har veldig ofte både 2 og 4 ekstra i kosten. Spesielt i helgene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden):

Meg og min mann har regnet ut for de siste 6 månedene for nysgjerrighetens skyld og snittet ligger på ca. 25000. Mannen min sier at det egentlig er ganske vilt og at jeg igrunnen ikke burde nevne det og heller halvere beløpet, samtidig som han sier at "livet er for kort til å ikke spise god mat" :) 

Enten må dere kaste mye mat, ellers spiser dere unormalt mye. Dette er et veldig høyt budsjett for 4 personer. Vi bruker 12-13000 kr og spiser også god, sunn og variert mat. 

Anonymkode: 56021...bda

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

....Hehe, 22 000. 2 voksne, 3 små barn. Vi vet det er veldig mye. Og, ja vi har penger til overs. Sparer også 30 000 per måned, pluss makser ut IPS hvert år.

Endret av katties
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har tenåringer som spiser som dyr og i tillegg har mye besøk så kan jeg forstå det. Men om dere sjelden har besøk og sjelden kjøper take out og slikt så er det ekstremt høyt beløp til mat. 

Anonymkode: 9bc1d...a39

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg deg rett så går det vel i foie gras og beluga-kaviar til matpakkene til barna?

Anonymkode: 0af22...155

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
katties skrev (1 minutt siden):

....Hehe, 22 000. 2 voksne, 3 små barn. Vi vet det er veldig mye.

Godt jeg ikke er alene! :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner jeg deg rett så går det vel i foie gras og beluga-kaviar til matpakkene til barna?

Anonymkode: 0af22...155

Helt vanlig standard matpakke her føler jeg. Brød med ost og skinke og agurk, et kokt egg, en frukt og en liten flaske smoothie :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

22.000? Jeg bare lurer på hvordan det er mulig jeg!

Anonymkode: 90ab8...f90

• Liker 4
Skrevet

Hvis dere har tenåringer som spiser som dyr og i tillegg har mye besøk så kan jeg forstå det. Men om dere sjelden har besøk og sjelden kjøper take out og slikt så er det ekstremt høyt beløp til mat. 

Anonymkode: 9bc1d...a39

Vi har fest måneder her i husholdningen i grunnen, da blir beløpet høyere. De 25k er uten restaurant besøk og takeaway. Det er hva vi bruker i dagligvarebutikkene :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...