AnonymBruker Skrevet 30. august #41 Skrevet 30. august jaeols skrev (4 minutter siden): Har du ikke fått med deg det? De gjør masse frivillig arbeid. Tror du at du er noe bedre? Har du belegg for å hevde dette egentlig? Har du noe statistikk eller noe? Anonymkode: 7a1fd...2df 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #42 Skrevet 30. august Seriøst? Er det også blitt en greie nå? Ikke si det! Herregud hvorfor i all verden skal man se ned på pensjonister og nå? Begynner å bli nøkk lei av denne verden vi lever i nå. Makes no sense Anonymkode: 35f49...03e 1 1
jaeols Skrevet 30. august #43 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei. Ikke de fleste. Jeg jobber og er per definisjon mer nyttig for samfunnet. Betyr ikke at jeg ikke gleder meg til å bli unyttig pensjonist Anonymkode: 80302...850 Men du er misunnelig?
jaeols Skrevet 30. august #44 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har du belegg for å hevde dette egentlig? Har du noe statistikk eller noe? Anonymkode: 7a1fd...2df Hvis du hadde giddet å følge med så hadde du vist dette. Følg bedre med.
AnonymBruker Skrevet 30. august #45 Skrevet 30. august jaeols skrev (3 minutter siden): Men du er misunnelig? På hva? Anonymkode: 80302...850 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #46 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er de sure , utakknemlige , bitre og ensomme? Eller har de fremdeles en verdi i samfunnet? Anonymkode: ebefe...241 Min personlige mening er at det er et privilegie å bli gammel. Det finnes ingen motsetning mellom alder og verdi. Kilde: https://snl.no/alderisme Anonymkode: 434f0...921
Mei88 Skrevet 30. august #47 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg tenker at alle som er i stand til å gjøre nytte for seg bør gjøre nettopp det. Pensjonister som er i god form bør ikke gå rundt i 30 år uten å bidra til samfunnet. Mange passer barnebarn etc., det er en måte å bidra på. Men for å være helt ærlig så synes jeg det er mange som går alt for mange år uten å være til nytte for samfunnet. All ære til de som bidrar. Anonymkode: 7a1fd...2df Så du tenker man skal bidra til man stopper eller? De som er pensjonister nå har gjerne jobbet fra de var veldig unge, skal de ikke få nyte dagene som pensjonist nå uten å måtte bidra på en eller annen måte fordi du syns de må det? 1
jaeols Skrevet 30. august #48 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg tenker at alle som er i stand til å gjøre nytte for seg bør gjøre nettopp det. Pensjonister som er i god form bør ikke gå rundt i 30 år uten å bidra til samfunnet. Mange passer barnebarn etc., det er en måte å bidra på. Men for å være helt ærlig så synes jeg det er mange som går alt for mange år uten å være til nytte for samfunnet. All ære til de som bidrar. Anonymkode: 7a1fd...2df Hva med 370000 som går på uføretrygd, bør ikke de komme i jobb? Navere som går og driver dank og kritiserer eldre. Det blir for dumt. 1
Mei88 Skrevet 30. august #49 Skrevet 30. august jaeols skrev (5 minutter siden): Hva med 370000 som går på uføretrygd, bør ikke de komme i jobb? Navere som går og driver dank og kritiserer eldre. Det blir for dumt. For alle på uføretrygd er det kun for gøy, å for å slippe å jobbe.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #50 Skrevet 30. august Mei88 skrev (17 minutter siden): Så du tenker man skal bidra til man stopper eller? De som er pensjonister nå har gjerne jobbet fra de var veldig unge, skal de ikke få nyte dagene som pensjonist nå uten å måtte bidra på en eller annen måte fordi du syns de må det? Det er himmelforskjell mellom å jobbe 100% og det å bidra med barnepass etc. Det er og himmelforskjell mellom en 90-åring på sykehjem og en 62-årig pensjonist om løper maraton. Ingen forventer at pensjonister skal jobbe, det gjør de jo heller ikke. Men å gå år ut og år inn uten å bidra i det hele tatt er ikke greit. Det er heller ikke sunt. Noen pensjonister bidrar masse, andre null og niks. Anonymkode: 7a1fd...2df 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #51 Skrevet 30. august Ja. Mange, spesielt menn, er så helsikes cocky fordi de har jobbet et langt liv. De vet liksom alt, selv om de er akterutseilt nå. Anonymkode: ea5f7...610
AnonymBruker Skrevet 30. august #52 Skrevet 30. august jaeols skrev (20 minutter siden): Hva med 370000 som går på uføretrygd, bør ikke de komme i jobb? Navere som går og driver dank og kritiserer eldre. Det blir for dumt. De aller fleste av disse er syke og kan ikke jobbe. Men mange kan selvsagt. Anonymkode: ea5f7...610
AnonymBruker Skrevet 30. august #53 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 time siden): De var nyttige før. Ikke nå. Nå snakker vi om pensjonister Anonymkode: 80302...850 Det er veldig mange av dem som jobber som frivillige på sykehusene rundt i Norge, så kom ikke her å si at de ikke har en funksjon i samfunnet. Anonymkode: e2949...2a6
AnonymBruker Skrevet 30. august #54 Skrevet 30. august jaeols skrev (23 minutter siden): Hva med 370000 som går på uføretrygd, bør ikke de komme i jobb? Navere som går og driver dank og kritiserer eldre. Det blir for dumt. Er det ikke snart på tide å slutte med whataboutism snart? Anonymkode: e2949...2a6
AnonymBruker Skrevet 30. august #55 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig mange av dem som jobber som frivillige på sykehusene rundt i Norge, så kom ikke her å si at de ikke har en funksjon i samfunnet. Anonymkode: e2949...2a6 Nei, det er det ikke Anonymkode: 80302...850 1
Mei88 Skrevet 30. august #56 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er himmelforskjell mellom å jobbe 100% og det å bidra med barnepass etc. Det er og himmelforskjell mellom en 90-åring på sykehjem og en 62-årig pensjonist om løper maraton. Ingen forventer at pensjonister skal jobbe, det gjør de jo heller ikke. Men å gå år ut og år inn uten å bidra i det hele tatt er ikke greit. Det er heller ikke sunt. Noen pensjonister bidrar masse, andre null og niks. Anonymkode: 7a1fd...2df Hva hvis de har hatt en hobby hele livet de nå kan vie all tiden sin til, så må de for pokker få lov til det
AnonymBruker Skrevet 30. august #57 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er himmelforskjell mellom å jobbe 100% og det å bidra med barnepass etc. Det er og himmelforskjell mellom en 90-åring på sykehjem og en 62-årig pensjonist om løper maraton. Ingen forventer at pensjonister skal jobbe, det gjør de jo heller ikke. Men å gå år ut og år inn uten å bidra i det hele tatt er ikke greit. Det er heller ikke sunt. Noen pensjonister bidrar masse, andre null og niks. Anonymkode: 7a1fd...2df Gleder meg til å bli pensjonist sånn at jeg kan «BIDRA» akkurat like lite eller like mye som JEG føler for uten å bry meg i det hele tatt om hva NOEN skulle tenke ang det. Hvor tett i pappen går det an å være med folk som skal legge seg opp i hva PENSJONISTER gjør og ikke gjør? Anonymkode: 35f49...03e 3
jaeols Skrevet 30. august #58 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): De var nyttige før. Ikke nå. Nå snakker vi om pensjonister Anonymkode: 80302...850 Ta deg sammen!!! 1
AnonymBruker Skrevet 30. august #59 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er det ikke Anonymkode: 80302...850 Ta deg arbeid selv, slutt å snylte på samfunnet!! Anonymkode: 28e31...849
AnonymBruker Skrevet 30. august #60 Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Mange, spesielt menn, er så helsikes cocky fordi de har jobbet et langt liv. De vet liksom alt, selv om de er akterutseilt nå. Anonymkode: ea5f7...610 Men hva med de vindrikende østlandsfruene da? Anonymkode: ebefe...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå